نماد آخرین خبر

تنیس روی میز و همان عملکرد همیشگی در پاریس

منبع
فارس
بروزرسانی
تنیس روی میز و همان عملکرد همیشگی در پاریس

فارس/تنیس روی میز در المپیک 2024 پاریس همان نتایجی که انتظار می‌رفت را رقم زد و خبری از تاریخ ‌سازی نبود.
مسابقات المپیک 2024 پاریس در حالی به پایان رسید که در رشته تنیس روی میز ایران سه نماینده داشت. نوشاد و نیما عالمیان به همراه ندا شهسواری ملی پوشان مرد و زن ایران در این رویداد بودند و نتایج همان چیزی بود که پیش بینی می‌شد.  

*نابغه‌ای که باز هم حریفان را به چالش کشید

 نوشاد، نابغه تنیس روی میز ایران که از طریق رنکینگ سهمیه حضور در پاریس را کسب کرده بود، نمایس خوبی در پاریس داشت. او بازی اول را از حریف نیجریه‌ای 4 بر یک برد و در مسابقه دوم مقابل هاریموتوی ژاپنی با وجود نمایش قابل قبولی که داشت نتیجه را واگذار کرد و با یک برد و یک باخت به کار خود پایان داد.

*نیما و ادامه نمایش ضعیف در المپیک‌ها

نیما عالمیان اما همان عملکرد خود در المپیک 2020 توکیو را تکرار کرد و با یک بازی و یک باخت از دور رقابت‌ها کنار رفت. طی 2، 3 سال گذشته نیما فاصله زیادی از نوشاد گرفته و بارها هم حضورش در ترکیب تیم ملی به خطر افتاده است. البته او حضورش در پاریس را هم مدیون نوشاد است چرا که آنها در فینال مسابقات آسیای میانه برای کسب سهمیه بازی کردند و از آنجا که نوشاد از قطعی بودن سهمیه اش از طریق رنکینگ اطمینان داشت، چندان به آب و آتش نزد تا برادرش راحت تر به المپیک برسد.

 *قرعه سخت پرچمدار در سومین المپیک

ندا شهسواری سومین المپیکش را البته با پرچمداری کاروان ایران تجربه کرد. بانوی 38 ساله تنیس روی میز ایران قرعه سختی را پیش رو داشت و در همان مسابقه اول به بازیکن فرانسوی خورد که تمام سالن حامی اش بودند. هرچند این مسابقه را باخت، اما توانست با تجربه خود یک گیم را ببرد و در گیم آخر نیز 14 بر 12 واگذار کرد.
*طلسم تاریخ‌سازی در المپیک تنیس روی میز

طی یک دهه گذشته عناوین ارزشمند زیادی را کسب کرده که برخی از آنها تاریخ سازی بوده و قطعا برادران عالمیان نقش بسزایی در این موفقیت‌ها دارند، اما در میان 3 نماینده انتظار بیشتری از نیما عالمیان وجود داشت. او بازیکن کم تجربه‌ای نیست و سومین المیپک خود را تجربه می‌کند و در مسابقات مختلف زیادی هم شرکت کرده است. حداقل انتظار این بود که مقابل بازیکن چین تایپه‌ای عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذاشت.تاریخ سازی تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و جهان رخ داده، اما در المپیک تاکنون این اتفاق رخ نداده و به قول نیما عالمیان طلسم شده است. البته که المپیک میدان بسیار بزرگتری نسبت به دیگر رقابت‌ها است و تاریخ سازی و کسب نتایج بهتر نیاز به آمادگی بالاتری هم دارد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره