نماد آخرین خبر

بوکس از المپیک حذف می‌شود؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بوکس از المپیک حذف می‌شود؟

ایسنا/ بوکس ممکن است به‌زودی از بازی‌های المپیک حذف شود.
خطر حذف بوکس از المپیک جدی شده است. این موضوع اخیرا از سوی توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز تأیید شد. نباید فراموش کرد که بوکس در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس جایی ندارد و بعید است که نتایج المپیک پاریس مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک را قانع کرده باشند تا بوکس را در المپیک بعدی هم قرار دهند.
میزبان بازی‌های آینده المپیک آمریکاست که اختلاف زیادی با سران اتحادیه جهانی بوکس دارد. اختلاف بین کمیته بین‌المللی المپیک و انجمن بین‌المللی بوکس روز به روز پیچیده‌تر شده است. موضع IOC بسیار روشن است: این نهاد با شرایط فعلی اجازه حضور بوکس را در بازی‌های لس‌آنجلس نخواهد داد و اگر فدراسیون جهانی بوکس می‌خواهد ورزشکارانش در المپیک حضور داشته باشند باید تغییر و تحولات زیادی در بخش مدیریتش ایجاد کند. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، عنوان کرد مسئولان بوکس باید الزاماتی را که IOC برای یک فدراسیون بین‌المللی تعیین می‌کند، رعایت کنند.
او همچنین افزود: تصمیم نهایی درباره سرنوشت بوکس در المپیک سال ۲۰۲۵ گرفته خواهد شد.
خود مسابقات بوکس المپیک نیز خالی از حاشیه نبود. فقط به ماجرای ورود لین یوتینگ از تایوان و ایمان خلیف، نماینده الجزایر، نگاه کنید که به دلیل ردشدن در آزمون تعیین جنسیت از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ محروم شدند ولی هر دو ورزشکار در پاریس مدال طلا گرفتند.
المپیک هرگز اوج بوکس جهان تلقی نشده است و بوکسورهای آماتور در المپیک رقابت داشته‌اند. بنابراین بوکس با وجود بیش از یک قرن سابقه حضور در المپیک، آماده حذف از این بازی‌هاست.

آمریکا به‌راحتی می‌تواند در لس‌آنجلس ۲۰۲۸ از این ورزش دفاع کند اما واقعیت این است که هیچکس در آمریکا از حفظ بوکس در المپیک سود خاصی نمی‌برد چون بوکس دیگر ورزش مدال‌آوری برای آمریکا نیست. آمریکا آخرین بار سال ۲۰۱۶ موفق شد طلای المپیک را در بوکس کسب کند و بوکسورهای آمریکایی در پاریس تنها به یک برنز بسنده کردند. این در شرایطی است که چین رقیب اصلی آمریکا در جدول مدالی سه طلا را از این رشته به دست آورد. بنابراین با توجه به رقابت المپیک در شمارش مدال، برای آمریکا بهتر است بوکس در بازی‌های لس‌آنجلس ۲۰۲۸ نباشد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره