نماد آخرین خبر

هاکی روی یخ ایران بازی‌های زمستانی آسیا را از دست داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هاکی روی یخ ایران بازی‌های زمستانی آسیا را از دست داد

ایرنا/طبق اعلام فدراسیون جهانی هاکی روی یخ ۱۲ تیم مردان و ۸ تیم زنان آسیایی (بدون حضور نمایندگان کشورمان) در این المپیک شرکت خواهند کرد.
 پس از مدتها انتظار جهت انتشار خبر حضور تیم‌های ملی زنان و مردان هاکی روی یخ در المپیک زمستانی آسیایی هاربین چین در اسفندماه سال جاری، فدراسیون جهانی هاکی روی یخ طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فقط ۱۲ تیم مردان و ۸ تیم زنان آسیایی در این المپیک شرکت خواهند کرد.
براساس قوانین جهانی این رشته رتبه‌بندی امتیازی ابزاری برای بازتاب کیفیت بلند مدت برنامه تیم ملی کشورهاست و برای تعیین این جایگاه فدراسیون جهانی هاکی روی یخ به فعالیت چهارسال گذشته کشورها برای حضور در بازی‌های آسیایی زمستانی هاربن امتیاز داده است.
براین اساس و در حالی که هاکی روی یخ کشورمان فقط چهار سال است صاحب پیست یخ ده و دو سال از تاسیس آن به عنوان انجمن می‌گذرد، با وجود همه موفقیتها از جمله دو عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی آسیا در دوسال گذشته برای تیم زنان و همچنین نایب قهرمانی دیویژن ۴ مردان و نایب قهرمانی تیم مردان در مسابقات کشورهای اسلامی نتوانست امتیازات لازم را برای حضور در این بازی‌ها کسب کند.
این در حالی است که تیم کویت که در آخرین رده بندی در جایگاهی پایین‌تر از کشورمان جای دارد و در مسابقات گذشته نیز مقابل تیم‌های کشورمان متحمل شکست شده بود به دلیل سابقه بیشتر از امتیاز کلی بالاتری برخوردار شد و جواز حضور در این بازیها را کسب کرد.
اگرچه انتظار می‌رفت تیم بانوان ایران با حضور قدرتمند در این مسابقات پیشرفت هاکی روی یخ بانوان ایران را به رخ حریفان آسیایی بکشد اما در بازی‌های آسیایی زمستانی چین حتی روند برابری زنان و مردان همانند المپیک پاریس، توسط کمیته المپیک آسیا شیوه دیگری را اعمال کرده و ۱۲ تیم در بخش مردان و ۸ تیم در قسمت زنان حضور خواهند داشت که چه بسا اگر این برابری رعایت می‌شد حتما امکان حضور تیم زنان در این رقابتها بوجود می‌آمد.

بر این اساس تیم‌های حاضر در بازی‌های زمستانی چین به شرح زیر است:
۱۲ تیم مردان:
۱.قزاقستان(رنکینگ جهانی ۱۵)
۲.کره جنوبی (رنکینگ جهانی ۲۲)
۳.ژاپن (رنکینگ جهانی ۲۴)
۴.چین (رنکینگ جهانی ۲۶)
۵.امارات(رنکینگ جهانی ۳۶)
۶.چین تایپه(رنکینگ جهانی ۴۰)
۷.تایلند(رنکینگ جهانی ۴۳)
۸.قرقیزستان(رنکینگ جهانی ۴۵)
۹.ترکمنستان(رنکینگ جهانی۴۶)
۱۰.هنگ کنگ(رنکینگ جهانی ۴۹)

۱۱.سنگاپور(رنکینگ جهانی۵۱)
۱۲.کویت(رنکینگ جهانی ۵۲)
هشت تیم زنان:
۱.ژاپن(رنکینگ جهانی ۷)
۲.چین(رنکینگ جهانی ۱۲ )
۳.کره جنوبی(رنکینگ جهانی۱۸)
۴.قزاقستان(رنکینگ جهانی۲۳)
۵.چین تایپه(رنکینگ جهانی ۲۶)
۶.هنگ کنگ(رنکینگ جهانی ۳۰)

۷.کره شمالی(رنکینگ جهانی ۴۲)
۸.تایلند(رنکینگ جهانی ۴۵ )
به این ترتیب تیم پسران ایران بارتبه ۱۴ آسیا و ۵۴ جهانی و دختران به دلیل عدم حضور در مسابقات جهانی و رنکینگ جهانی، هاربین چین را از دست دادند اما تیم‌های ملی هاکی روی یخ زنان و مردان ایران همچنان با امید به تمرینات سخت خود ادامه خواهند داد تا با حضور در دوره‌های آینده مسابقات قهرمانی آسیا و بین‌المللی و کسب امتیازات لازم خود را برای مسابقات آینده آماده کنند و بی شک بازی‌های زمستانی ۲۰۲۹ عربستان ایستگاه بعدی میدان بزرگ برنامه بلند مدت هاکی روی یخ ایران خواهد بود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره