نماد آخرین خبر

معدنی به نام لاماسیا؛ فلیک هم باورش نمی‌شد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
معدنی به نام لاماسیا؛ فلیک هم باورش نمی‌شد

ورزش 3/دیشب برابر والنسیا سه بازیکن بارسلونا اولین بازی خود در لالیگا را تجربه کردند با این وجود آبی اناری ها در زمینی دشوار برنده شدند.
علاوه بر مارک برنال، بازیکن جوانان بارسا، که اولین بازی خود را برای بارسا در یک بازی رسمی انجام داد، جرارد مارتین و پائو ویکتور نیز اولین بازی رسمی خود را برای بارسا انجام دادند هرچند این دو از آکادمی لاماسیا نیستند. آنها فصل گذشته در تیم دوم بارسا بازی می کردند.
در دورانی هستیم که بارسلونا به هر دلیلی، از تعداد زیادی از بازیکنان جوان خود در لالیگا و رقابت های اروپایی استفاده می کند. در سال های اخیر بازیکنانی مانند لامین یامال، آنسو فاتی، پائو کوبارسی، کاسادو، گاوی، هکتور فورت، الخاندرو بالده، مارک گویو، ایلیا آخوماش برای بارسا بازی کردند و دیشب نوبت به مارک برنال، جدیدترین محصول لاماسیا، رسید. برابر والنسیا بارسا از دو بازیکن جوان دیگر خود به نام های پائو ویکتور و مارتین نیز رونمایی کرد هرچند که محصول لاماسیا نبودند. 
جرارد مارتین، مدافع چپی که در تابستان 2023 از کورنیا به تیم دوم بارسا پیوست، بعد از یک فصل چشمگیر زیر نظر رافا مارکز حالا به تیم اول رسیده است. او در 41 بازی از 42 بازی، از جمله 38 بازی لیگ و چهار بازی در پلی آف صعود، به عنوان بازیکن فیکس بازی کرد و هیچ اشتباه بزرگی هم در بازی ها مرتکب نشد.
او مقابل والنسیا در دقیقه 63 با نتیجه 1-2 به سود بارسا جایگزین بالده شد که پس از عملکرد فردی خوب با ناراحتی عضلانی به بیرون رفت. نمایش مارتین قابل قبول بود.
پائو ویکتور نیز اولین بازی خود را انجام داد و در دقیقه 85 به جای لامین یامال وارد زمین شد. پس از درخشش در پیش فصل با سه گل در تور آمریکا، دو گل مقابل رئال مادرید (2-1) و یک گل مقابل منچسترسیتی، هانسی فلیک به او برای اولین بار در لالیگا فرصت داد. بارسا او را با 2.5 میلیون یورو از خیرونا خریده است.

از 16 بازیکن بارسلونا که هانسی فلیک برابر والنسیا استفاده کرد، 8 بازیکن از لاماسیا و تیم دوم بارسلونا بودند. میانگین سنی تیم 23.9 بود و 3 بازیکن 17 ساله در ترکیب اصلی حضور داشتند.
فلیک در نشست بعد از بازی گفت که حساب کار از دستش در رفته و نمی داند به چند بازیکن جوان میدان داد. او گفت واقعا این برایش لذتبخش بود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره