نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

پیغام آشکار گاریدو به رضا درویش: بازیکن می‌خواهم!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پیغام آشکار گاریدو به رضا درویش: بازیکن می‌خواهم!

ورزش 3/هر چه گاریدو سعی دارد در نشست‌های خبری و روبه‌روی خبرنگاران در کنار منافع باشگاه گام بردارد، اما شیوه بازی او در اولین نمایش فصل یک پیغام آشکار و واضع برای رضا درویش داشت: برایم بازیکن جذب کنید!پیغام آشکار گاریدو به رضا درویش: بازیکن می‌خواهم!

 اولین کنفرانس گاریدو برای رونمایی به عنوان سرمربی پرسپولیس یک چالش بزرگ به همراه داشت و او که خود را در جملاتی که بیان می‌کرد مطیع باشگاه نشان می‌داد با سوالاتی در این زمینه مواجه کرد که آیا واقعا از وضعیت راضی است یا خیر.

دو نشست بعدی گاریدو هم به همین منوال گذشت؛ او هرچند نمی‌خواهد سیمای مربی‌ای "بهانه‌جو" را نشان دهد اما جملاتی که به زبان می‌آورد او را پشت مواضع مورد انتقاد این روزهای باشگاه پرسپولیس معرفی می‌کرد. اینکه برخلاف تمامی هواداران این تیم که بابت عدم انتقال بازیکنان ستاره شاکی هستند و او اما ضمن ابراز امیدواری برای آینده، باشگاه را با گذشت اولین هفته از لیگ برتر و فاصله کمی که تا شروع لیگ نخبگان مانده، در تلاشی بزرگ برای جبران معرفی می‌کند.

اما گاریدو هر چقدر سعی در عادی سازی شرایط دارد اما توجه به تصمیمات او در جریان بازی اول مقابل ذوب‌آهن موضوع دیگری را به ذهن می‌آورد. تصمیمات او برای تعویض‌ها و حتی چینش تیم در طول مسابقه و البته بحث عدم رضایتمندی از بازیکنان ذخیره که به میدان فرستاده بود و مدعی است نتوانسته‌اند انتظاراتش را برآورده کنند.

نکته اول و مهم همچنان سمت چپ دفاعی پرسپولیس و در نهایت فاز هجومی و مهاجم است. او وحید امیری 36 ساله را به عنوان مدافع چپ به کار گرفت و به این شکل حتی توانایی تکنیکی این بازیکن را که در میانه میدان قابلیت بالاتری دارد را هم از دست داد تا در نهایت در دقیقه 75 مجبور به تعویض کاپیتان تیمش در این جدال شود. اما شاید پیغام واضح گاریدو به مدیران تیم در همین لحظه رقم خورد: فرستادن ایوب العملود به سمت چپ دفاعی

این تصمیمی بود که حتی حاضران در استادیوم را هم شوکه کرد. ایوب که توانایی مناسبی در سمت راست دارد و بر پایه همین نیاز تیم بعد از جدایی دانیال اسماعیلی‌فر جذب شده بود، دقایق پایانی بازی را مجبور شد در پستی غیر تخصصی کار را دنبال کند تا باشگاه متوجه این موضوع شود که آنها در این پست خلا بزرگی را خواهند داشت.
در نهایت هم تصمیم بعدی گاریدو برای تیمش که در دقایق پایانی بی‌تاب گل پیروزی بود و مهاجمی قابل اتکا در دسترس گاریدو نبود تا او به ابوالفضل بابایی جوان و کم‌تجربه اعتماد کند. اعتمادی که البته به نتیجه نیز نرسید و او در معدود حرکات خود، با از دست دادن توپ و ارسال‌هایی که فریاد سرمربی اسپانیایی را به هوا بلند کرد، نتوانست تیمش را به نتیجه نزدیک کند.
به طور واضح می‌توان در شرایط کنونی دو بخش دفاع چپ و مهاجم شش دانگ را به عنوان پاشنه آشیل پرسپولیس و خوان کارلوس گاریدو معرفی کرد؛ دو پستی که اولی فصل گذشته با جذب عبدالکریم حسن یک امیدواری بزرگ برای پرسپولیس شکل داد و در نهایت اما با بازگشت مرد سال اسبق آسیا به لیگ ستارگان بار دیگر به چالشی برای این تیم تبدیل شد و دومی اما همچنان با ضعف ادامه‌دار این تیم همراه است.
پرسپولیس در این فصل اما شاید نسبت به بازیکنان جدا شده نیز نتوانسته موفقیتی در بازار نقل و انتقالات از آن خود کند؛ جانشین بیرانوند الکسیس گوندوز شده که البته به زمان نیاز دارد تا قضاوت کاملی درباره کیفیت او صورت گیرد و برای سمت راست نیز ایوب العملود جانشین دانیال اسماعیلی‌فر شده است. شاید تا به اینجا بتوان عملکرد سرخ‌ها را مثبت ارزیابی کرد اما از این بخش ببعد با جدایی عبدالکریم و علی نعمتی در سمت چپ، آنها بدون ورودی شاخص فصل را استارت زدند و وعده‌های حداقل یک ماه اخیر مدیران تیم نیز به نتیجه نزدیک نشده است. جدایی مهدی ترابی نیز با جانشینی همراه نشده و تنها علی علیپور به خط هجومی اضافه شده است. باید دید گاریدو که احتمالا به دفاع از مدیریت در ادامه نشست‌هایش خواهد پرداخت، در صورت تداوم شرایط کنونی و کمبود نفرات مدنظر برای اجرای تاکتیک لازم خود، خصوصا در رقابت سخت‌تر در لیگ نخبگان، چه واکنشی خواهد داشت و به نظر شما آیا تیم پرسپولیس کاملا خواهد شد یا نفرات کنونی چاره‌ساز می‌شوند؟


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره