نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

ناهید کیانی؛ خداحافظی با اینستاگرام و تعویض خط همراه!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ناهید کیانی؛ خداحافظی با اینستاگرام و تعویض خط همراه!

ورزش 3/کاپیتان تیم ملی تکواندو زنان این بار رخ به رخ با مردم از آن‌ها درخواست‌های ویژه‌ای داشت. مقابل یک آیینه بایستید، خشم خودتان را زندگی دیگران خالی نکنید و از نردبان خودتان بالا بروید.
از لحظه ورود به استودیو آنتن خستگی در چهره کاپیتان تیم ملی تکواندو زنان کاملا مشهود بود. ناهید درحالی آماده دومین مصاحبه خود بعد از تاریخ‌سازی در پاریس می‌شد که به گفته خودش آماده پاسخ به هر سوالی و روبرو شدن با هر چالشی را در این گفت‌وگو داشت. پس در فاصله چهل دقیقه مانده به آغاز برنامه زنده «آنتن» با مجری برنامه شروع به گپ و گفت کرد تا نوبت به گریم او برسد. به هیچ سوالی حساس نیستم، خط قرمزی وجود ندارد و آماده‌ام که تمام و کمال روبروی شما و مخاطبین آنتن قرار بگیرم، این آخرین صحبت‌های ناهید قبل از رفتن به اتاق گریم و آغاز ویژه برنامه آنتن بود.
با آغاز برنامه، طبعا مطابق انتظار به سراغ مسیر سخت ناهید کیانی رفتیم، از توکیو تا پاریس، از بازگشت غریبانه و بدون استقبال به ایران تا کسب اولین مدال نقره تاریخ ورزش زنان در المپیک و ثبت یکی از شلوغ‌ترین استقبال‌ها در فرودگاه امام خمینی.

- مجری برنامه می‌پرسد پاریس با توکیو خیلی متفاوت بود، عکسی که محسن کیایی در سال ۲۰۲۱ ازت منتشر کرد، درست بود؟ و مطلبی که در اینستاگرامت منتشر کردی، با یک جمله طلایی «المپیک کرونازده‌ و بدون صلح»؟
+ دقیقا همین‌طور بود، بعد از توکیو، بزرگی المپیک در ذهن من افول پیدا کرده بود. بعد از آن دیگر المپیک را بزرگ نمی‌دانستم؛ اما با موفقیت در پاریس به این فکر کردم که چقدر شکست در توکیو به این موفقیتم کمک کرده بود. هم تجربه حضور و هم تجربه مبارزه با دوست صمیمی‌ام کیمیا علیزاده که در توکیو. فکر می‌کنم توکیو ۲۰۲۱ یکی از مهمترین معلم‌های من در طول زندگی‌ام بوده.

- یکی از واکنش‌های تو بعد از المپیک توکیو، بستن اکانت اینستاگرامت و حتی تغییر شماره موبایلت بود. همین حالا من چهار شماره از تو دارم که در آن زمان مدام تغییر می‌دادی تا کمتر با کسی ارتباط بگیری.
+ فکر می‌کنم اینستاگرام در وضعیت روحی من قبل از المپیک توکیو تاثیر زیادی داشت و به همین دلیل تصمیم گرفتم آن را غیرفعال کنم. همان‌طور که شما گفتین خط همراهم را تغییر دادم و خودم را وارد یک حباب کردم تا نه کسی بتواند در زندگی شخصی‌ام دخالت کند و نه من در زندگی شخصی کسی دخالتی داشته باشم. فکر می‌کنم این قرار گرفتن در حباب، نقش مؤثری در موفقیتم داشت.

در طول این گفت‌وگو، یکی از چیزهایی که به وضوح قابل لمس بود، عدم وجود آن لبخندهای معروف ناهید کیانی بود که در جریان المپیک و مخصوصا در زمان حضورش در تالار مسابقات، موجب تهییج تماشاگران می‌شد. مجری آنتن از او می‌پرسد که چرا آن انرژی روی شیابچانگ را ندارد؟
+ انرژی دارم اما به آن اندازه نیست. به ما یاد داده‌اند که استرس خود را به هیجان و انرژی تبدیل کنیم و من هم آن‌جا سعی می‌کردم استرس را با هیجان و انرژی به مخاطبین نشان دهم. الان هم کاملا سرحال و خوشحالم که اینجا حضور دارم.

- تو به واسطه حضورت در توکیو و آن مبارزه معروف با کیمیا علیزاده، سلبریتی بودی اما فکر می‌کنم الان سلبریتی‌تر شدی، چند هزار فالوور به اکانت اینستاگرامت اضافه شدند؟ زیباترین کامنتی که بعد از المپیک پاریس در صفحه‌ات دیدی چه بود؟
+ فکر می‌کنم ۱۱۴ هزار فالوور داشتم و الان بیش از ۲۵۰ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارم. عاشق مردم هستم و این ارتباط برای من خیلی جذاب است. حمایت سلبریتی‌ها را هم قدردان هستم، از آن‌ها ممنونم. من یک کامنت از برادرم داشتم که نوشته بود چقدر تو قشنگ بزرگ شدی ناهید، در زمان خواندن این کامنت گریه کردم که برادر بزرگم اینطور از من حمایت می‌کند.

- فکر می‌کنی اگر سراغ تکواندو یا ورزش نمی‌رفتی، قرار بود چه کاری را دنبال کنی؟
+ تا حالا به این فکر نکرده‌ام، اما از بچگی فکر می‌کردم در آینده قرار است نویسنده بشوم. متن‌های اینستاگرامم را هم خودم می‌نویسم اما به سمت ورزش آمدم و دیگر به نویسنده شدن فکر نکردم. با این وجود اگر بعد از ورزش بخواهم شغلی را انتخاب کنم، فیزیوتراپی خواهم خواند.

- یکی از جوایز امروز ما که قرار است با کمک شما قرعه‌کشی کنیم، موتور است. موتورسواری دوست داری؟
«اوج هیجان و شیطنت را در طول مصاحبه با ناهید در این قسمت از برنامه شاهد بودیم، جایی که او یک بله قاطع و همراه با شور و شوق می‌‌گوید که نظر مجری آنتن را جلب می‌کند.»

-  به نظر می‌رسد ناهید کیانی تجربه موتورسواری هم دارد؛ درسته ناهید؟
+ قبل از المپیک تولدم بود و خانواده‌ام به عنوان کادو یک موتور برام خریدند. اما چون مسابقات مهمی در پیش داشتم هنوز سوار نشده‌ام.

- و ورزشکار مورد علاقه‌ات که بخواهی به عنوان الگو از او یاد کنی کیست؟
+ مایکل فلپس. کسی که از درون مشکلات بسیار، به یک ابرقهرمان تبدیل شد.

اما شاید مهم‌ترین بخش صحبت‌های ناهید کیانی در طول این گفت‌وگو، جایی بود که از او خواستیم هر آنچه دوست دارد را با نگاه به دوربین به مردم بگوید. به نظر می‌رسید که ناهید کیانی منتظر چنین فرصتی بود تا مقابل مردم حرف‌های دلش را بزند، حرف‌هایی که انگار بیشتر آن از المپیک توکیو در ذهن او مانده بود.
+ از مردم خواهش می‌کنم زمانی که یک کامنتی می‌گذارید، چه به حق و چه ناحق، اول خودتان را در آینه نگاه کنید. تصور کنید یک نفر ایستاده و این حرف را خطاب به شما می‌زند؛ اگر حس کردید ناراحت و دل‌شکسته نمی‌شوید؛ هر چیزی دوست دارید بگویید. اما اگر فکر می‌کنید این حرف‌ها ذره‌ای این حرف‌ها شما را ناراحت می‌کند؛ خواهش می‌کنم خشم خودتان را از پشت گوشی روی یک نفر دیگر خالی نکنید. من متاسفم برای آدم‌هایی که خشم خودشان را در زندگی کسانی خالی می‌کنند که آن آدم‌ها شاید بی‌گناه و بی‌خبر هستند. المپیک توکیو و آن کامنت‌ها برای من بزرگ‌ترین درس زندگی بود، اما شاید یک نفر شبیه من نباشد و نتواند از آن خشم‌ها قدرت بسازد و اوج بگیرد. بیاییم که مانع پیشرفت هم نشویم، خدا می‌داند که هیچوقت با پایین آوردن کسی، بالا نخواهیم رفت. امین حیایی به زیبایی می‌گوید که هر کسی نردبان زندگی خودش را دارد. همیشه در زندگی‌ام این اصل را رعایت کردم و برای بالا رفتن خودم هیچکسی را پایین نیاوردم؛ این راز تداوم ناهید کیانی است. قهرمان‌های زیادی داشتیم که مدال گرفتند و هیچ اسمی از آن‌ها باقی نمانده اما من در این سال‌ها با بالا رفتن از نردبان خودم، تداوم داشته‌ام. دلم می‌خواهد همه بدانند که با تلاش می‌توانند سرنوشت خود را تغییر دهند. می‌توانید آینده خوبی برای خود بسازید و اصلا دلیلی ندارد که بخواهید آینده دیگران را خراب کنید. دلم می‌خواهد با هم کمی مهربان‌تر باشیم.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره