نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

خداحافظی گوندوگان از تیم ملی آلمان

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
خداحافظی گوندوگان از تیم ملی آلمان

ورزش 3/ایلکای گوندوگان، ستاره بارسلونا، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.
این یک خبر غافلگیرکننده بود: ایلکای گوندوگان از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد!
این بازیکن 33 ساله دیگر برای تیم ملی فوتبال آلمان بازی نخواهد کرد. بعد از 82 بازی ملی، دوران حضور او در تیم ملی تمام شد. گوندوگان می‌خواهد در آینده فقط روی فوتبال باشگاهی تمرکز کند. او دقایقی قبل این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرد.
او در حساب اینستاگرامش نوشت:"پس از چند هفته تصمیم گیری، به این نتیجه رسیدم که زمان پایان دادن به حرفه ملی‌ام رسیده است. من با افتخار به 82 بازی ملی برای کشورم نگاه می‌کنم، عددی که در سال 2011 هنگام اولین بازی برای تیم ملی آلمان هرگز تصورش را نمی‌کردم. من اما حتی قبل از مسابقات، احساس خستگی خاصی در بدنم و همچنین در سرم داشتم که من را به فکر فرو برد. مسابقات در سطح باشگاهی و ملی هم کمتر نمی‌شد."

یولیان ناگلزمان، سرمربی تیم ملی، در بیانیه‌ای درباره خداحافظی ناگلزمان گفت:"ایلکای یک کاپیتان بزرگ بود که دوست داشتم با او کار کنم. درهای تیم ملی هرگز به طور کامل بسته نمی‌شود، اما ما به تصمیم او احترام می‌گذاریم و برای او بهترین‌ها را برای آینده‌اش چه از نظر حرفه‌ای و چه زندگی خصوصی آرزو می‌کنیم."

رودی فولر، مدیر ورزشی تیم ملی آلمان، درباره خداحافظی گوندوگان گفت:"ایلکای با روحیه تیمی و عشقی که به بازی داشت، یک کاپیتان نمونه در داخل و خارج از زمین بود و همیشه راه ارتباط مهمی برای من و یولیان بود."
گوندوگان در حال حاضر با بارسلونا قرارداد دارد. با این حال، نشانه‌ها حاکی از احتمال جدای اوست. طبق گزارش‌های مداوم رسانه‌های اسپانیایی، این هافبک قرار است در تابستان امسال باشگاه را ترک کند و گفته می‌شود به فکر بازگشت به منچسترسیتی است.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید