نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

خداحافظی نویر از تیم ملی آلمان

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
خداحافظی نویر از تیم ملی آلمان

ورزش 3/یک ستاره دیگر هم از تیم ملی فوتبال آلمان خداحافظی کرد. پس از کاپیتان ایلکای گوندوغان، مانوئل نویر نیز تصمیم گرفته تا به دوران حرفه‌ای خود در سطح تیم ملی پایان دهد.
نویر در یک ویدیوی منتشر شده در صفحه اینستاگرامش گفت:"هواداران عزیز، فوتبال آلمان عزیز، روزی که باید فرا رسید. امروز پایان کار من در تیم ملی فوتبال آلمان است. هر کس من را می‌شناسد می داند که این تصمیم برای من آسان نبود."
نویر اولین بازی خود را در 2 ژوئن 2009 در برد 7-2 خارج از خانه مقابل امارات انجام داد. از آن زمان، او 124 بازی برای تیم ملی آلمان انجام داده است.
نویر با نگاهی به قهرمانی جام جهانی همراه آلمان در سال 2014 گفت:"همه بهترین لحظه را می‌دانند، پیروزی در استادیوم ماراکانا مقابل آرژانتین، جایی که ما قهرمان جهان شدیم. بیش از 15 سال از اولین بازی من می‌گذرد، زمانی که مقابل امارات متحده عربی بازی کردیم و به شدت عصبی بودم. با تیم ملی فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌ایم."

او اخیراً به عنوان باسابقه‌ترین بازیکن جام ملت‌های اروپا دست یافته و قبل از آن هم به تعداد بیشترین بازی در جام جهانی دست پیدا کرده بود.

شکست در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اسپانیا در یورو 2024 آخرین بازی او برای آلمان بود. آلمان در این رقابت‌ها یکی از شانس‌های قهرمانی به شمار می‌رفت ولی دستش از جام کوتاه ماند.

نویر تاکید می‌کند:"وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، غرور زیادی به من دست می‌دهد که با بازیکنان زیاد در زمین بازی هم تیمی و بیش از هفت سال کاپیتان تیم ملی بودم. این واقعیت که من موفق شدم دوباره در مسابقات جام ملت‌های اروپا در زمین حضور داشته باشم، بهترین دستاورد بود."
او در پایان پیامش از همه قدردانی کرد:"از تمام کارمندان فدراسیون فوتبال آلمان تشکر می‌کنم، البته در درجه اول از مربیان، مربیان دروازه‌بان‌ها و تمامی اعضای کادرفنی. ما واقعاً یک خانواده بودیم و مهمتر از همه، از هم تیمی‌هایی که با آن‌ها تمرین کردن و حضور در زمین همیشه لذت بخش بود، تشکر می‌کنم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره