نماد آخرین خبر

مخاطرات حضور تماشاگران بیش از گنجایش ورزشگاه‌ها

منبع
فارس
بروزرسانی
مخاطرات حضور تماشاگران بیش از گنجایش ورزشگاه‌ها

فارس/یک مسئول فدراسیون فوتبال مخاطرات حضور تماشاگران در بیش از گنجایش ورزشگاه‌ها را برشمرد.
علی دهقانی درمورد حضور بیش از ظرفیت هواداران تراکتور در بازی شب گذشته این تیم مقابل پرسپولیس، اظهار داشت: حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه، یکی از جذابیت‌های غیرقابل انکار در فوتبال است و به شرط فراهم شدن موارد لازم همه از آن استقبال می‌کنند. 
وی افزود: هر گاه جمعیتی بیش از ظرفیت ورزشگاه، در محل برگزاری مسابقه حاضر شود از اصطلاح OVERCROWDED در فوتبال استفاده می‌شود‌. بیشترین جریمه و محرومیت‌ها در مسابقات بین المللی هم شامل همین پدیده می‌شود. زیرا به عقیده کنفدراسیون هیچ کنترلی روی ورود تماشاگران وجود نداشته، افراد در جای غیر قانونی مستقر شده‌، در صورت بروز حادثه، امکان تخلیه ایمن وجود ندارد و امکان امداد رسانی به تماشاگر مصدوم وجود ندارد.
مسئول برگزاری مسابقات بین‌المللی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: مسابقات تیم ملی و لیگ قهرمانان در پیش روست و در آینده نزدیک چهار تیم باشگاهی و تیم ملی در قاره آسیا باید به مصاف رقبایشان بروند. 
لغزش های این چنینی اگر منجر به حادثه شود، ما را در برگزاری همه مسابقات بین المللی دچار مشکل خواهد کرد که این مهم برای وجهه فوتبالمان در آسیا اصلا مناسب نیست.
دهقانی عنوان کرد: متاسفانه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز بجای تقبیح و تذکر، شاهد تایید و تشویق این وضعیت هستیم که به جد در این حوزه نیز باید تغییر رویکرد داده شود!


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره