نماد آخرین خبر

خداحافظی کاپیتان دانمارک از بازی‌های ملی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
خداحافظی کاپیتان دانمارک از بازی‌های ملی

ورزش 3/سیمون کیائر، کاپیتان تیم ملی دانمارک، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.
سیمون کیائر، کاپیتان تیم ملی دانمارک، که به نجات جان کریستین اریکسن پس از ایست قلبی در یورو 2020 معروف است، به صورت رسمی خداحافظی‌ از بازی‌های ملی را اعلام کرد.
کیائر 35 ساله در شبکه‌های اجتماعی خود نوشت:"برای هر چیزی آخرین زمان وجود دارد. من تصمیم گرفتم پس از 15 سال فوق‌العاده از تیم ملی دانمارک بازنشسته شوم."
کیائر از زمانی که میلان را در پایان فصل گذشته ترک کرد، بدون باشگاه بوده و در سال‌های اخیر مصدومیت‌ها زمان بازی او را محدود کرده است.

او به یورو 2024 رفت اما حتی یک دقیقه هم بازی نکرد و شاهد حذف دانمارک با شکست مقابل آلمان در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات بود.

کیائر با 132 بازی پس از کریستین اریکسن که 134 بازی در کارنامه دارد، بیشترین بازی ملی را در میان بازیکنان دانمارک دارد.
اقدام سریع او پس از حمله قلبی اریکسن در بازی یورو 2020 مقابل فنلاند مورد تحسین گسترده قرار گرفت و جایزه رئیس یوفا را برای او به ارمغان آورد. کیائر قبل از اینکه تیم پزشکی وارد زمین شوند و بقیه بازیکنان متوجه حال اریکسن شوند، وارد عمل شد و اقدامات اولیه او موجب شد تا اریکسن زنده بماند و سپس به بیمارستان منتقل شود.
کیائر اولین بازی ملی خود را در سال 2009 انجام داد، در شش تورنمنت بزرگ شرکت کرد و همراه دانمارک به نیمه نهایی یورو 2020 هم صعود کرده بود.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره