نماد آخرین خبر

یک اسپانیایی سرمربی جدید تیم ملی سوریه

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
یک اسپانیایی سرمربی جدید تیم ملی سوریه

ورزش 3/خوزه لانا، سرمربی سابق تیم‌های ملی پایه اسپانیا، با امضای قراردادی رسما به عنوان سرمربی جدید تیم ملی سوریه معرفی شد.
افزایش سهمیه تیم‌های صعود کننده قاره آسیا از ۴ به ۸ تیم در جام جهانی ۲۰۲۶، می‌توانست فرصت مناسبی برای تیم ملی سوریه باشد تا برای نخستین بار به بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان راه یابند، اما عملکرد ضعیف در دور اول مقدماتی رقابت‌ها منجر به حذف زودهنگام آن‌ها شد تا مسئولان فدراسیون سوریه با هکتور کوپر، سرمربی نام‌آشنای آرژانتینی خود، قطع همکاری‌ کنند.
آن‌ها سرانجام دو ماه بعد از اخراج کوپر، امروز از سرمربی جدید تیم ملی سوریه رونمایی ‌کردند. این مربی کسی نیست جز خوزه لانای ۴۹ ساله که سابقه درخشانی با تیم‌های ملی زیر ۲۱ و ۱۹ سال اسپانیا در اروپا داشته است.
این مربی که اولین تجربه خارج از کشور خود را در تیم ملی سوریه پشت سر خواهد گذاشت، سال گذشته با تیم ملی زیر ۱۹ سال اسپانیا در مسابقات جام ملت‌های جوانان اروپا به قهرمانی رسیده است.
بنظر می‌رسد مسئولان تیم ملی سوریه تصمیم دارند تا با استخدام این مربی، همانند قطر با فلیکس سانچز، یک نسل سازی را در تیم ملی کشورشان انجام دهند و خودشان را از حالا برای جام ملت‌های ۲۰۲۷ آماده کنند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره