نماد آخرین خبر

پاشازاده: بحث اخراج نکونام حرفه‌ای نیست

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پاشازاده: بحث اخراج نکونام حرفه‌ای نیست

ایرنا/ مهدی پاشازاده، ستاره سابق استقلال معتقد است این تیم نیاز به تقویت فنی و مدیریتی دارد تا به موفقیت برسد.
استقلال از ۳ بازی ابتدایی خود در لیگ بیست و چهارم ۴ امتیاز کسب کرده و در جایگاه ششم جدول رده‌بندی ایستاده. هر چند با گذشت ۳ هفته از لیگ، صحبت درباره رتبه یک تیم زود است اما نمایش استقلال، بخصوص مقابل استقلال خوزستان باعث شده تا نقدهایی به عملکرد فنی نایب‌قهرمان فصل گذشته وارد شود. مهدی پاشازاده که از جمله پیشکسوتان منطقی و متعصب به استقلال است، درباره نتایج این تیم در سه هفته ابتدایی صحبت می‌کند و البته اعتقاد دارد زود است درباره تغییر سرمربی صحبت کرد. او نیاز فعلی استقلال را تقویت فنی و مدیریتی می‌داند و امیدوار است با وقوع این اتفاق، تیم مورد علاقه‌اش بتواند نتایج درخشانی کسب کند و روی ریل موفقیت گام بردارد.
_ بازی استقلال مقابل استقلال خوزستان را دیدید؟
بازی را دیدم و البته چنگی هم به دل نزد. حتماً زمانی که تیم شما شکست می‌خورد، نمایش دلپسندی را تماشا نکرده‌اید. این نشان می‌دهد که یکسری مشکلات در تیم و باشگاه وجود دارد.
_ شما مشکلات را در کجا می‌بینید؟
به نظر من کلی است. هم از سوی باشگاه، هم بحث فنی و هم اینکه یک مقاطعی شانس هم به یک تیم رو نمی‌کند. بعد از بازی اول مصاحبه کردم و گفتم همانطور که لیگ قبل را به پایان رساندیم، همانطور هم این فصل را شروع کردیم. من در تیم و سبک بازی تغییری ندیدیم. اینکه فصل قبل با چنین روشی تا روزهای پایانی صدرنشین بودیم، دلیل نمی‌شود این فصل هم جواب بگیریم. باز هم حرف من همان است که گفتم؛ منتهی با این تغییر که یکسری مسائل حاشیه‌ای دیگر هم به آن اضافه شده و انتظاری که می‌رفت برآورده نشده است. با این حال هنوز اعتقاد دارم هفته سوم است و نباید خیلی روی نتایج متمرکز شویم
_ اما به نظر می‌رسد صبر برخی از هواداران لبریز شده و آنها خواستار قطع همکاری با این مربی شده‌اند.
الان در عالم حرفه‌ای‌گری زود است درباره این مسائل صحبت شود. حرفه‌ای نیست که هفته سوم بگوییم یک مربی اخراج شود. باز هم تکرار می‌کنم؛ استقلال باید تقویت شود.
_ به لحاظ مهره و ابزار؟
نه. تقویت فنی و مدیریتی. یک سوال دارم. آیا استقلال خوزستان بازیکنانی در حد و اندازه‌های ستاره‌های ما داشت؟ بازیکنان خوبی در اختیار داریم و این‌ها برای لیگ و موفقیت در رقابت‌های داخلی کافی هستند. اگر می‌توانند بازیکنانی بهتر از این‌ها جذب کنند تا در لیگ نخبگان موفق شوند که بحثش فرق می‌کند. الان منظور ما لیگ است و به نظرم استقلال تیم خوبی در اختیار دارد.
_ با تمام این مشکلات، آینده استقلال را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
آینده استقلال بستگی به ثبات باشگاه دارد و اینکه در دو مبحث فنی و مدیریتی تقویت می‌شود یا نه. فوتبال رو ندارد و مشخص نیست چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. الان نکته مهم این است که هواداران حمایت کنند و تیم را تنها نگذارند.
_ یکی از بحث‌هایی که در هفته‌های اخیر برای استقلال حاشیه ساخت، جدایی مهدی هاشمی‌نسب بود. در این مورد هم صحبت می‌کنید؟
نظر من این است که چنین اتفاقاتی در فوتبال پیش می‌آید. چه رفاقتی و چه کاری. یک دستیار روزی از سرمربی جدا می‌شود و به تیم دیگری می‌رود. این در فوتبال اتفاق می‌افتد اما قضیه هاشمی‌نسب باید مدیریت می‌شد و اجازه نمی‌دادند به اینجا برسد. من نمی‌دانم هاشمی‌نسب درست می‌گوید و یا جواد و نمی‌توانم قضاوت هم کنم اما معتقدم می‌توانستند جلوی این مسأله را بگیرند تا برای تیم حاشیه نسازد. به همین خاطر هم هست که می‌گویم تیم باید از نظر مدیریتی و فنی تقویت شود
_ بگذریم و به مرگ کریستوف دام برسیم. مربی شما در بایر لورکوزن. از دام خاطره خاصی به یاد دارید؟
خاطره که زیاد دارم. او هم یک مرد بزرگ بود، هم مربی با دانش و هم یک روانشناس خبره. چند بار نشستم و با او صحبت کردم. به لحاظ فنی فوق‌العاده بود. یادم هست برای تمام بازیکنان سخت بود که به تفکرات او و ترکیب یازده نفره‌اش برسند. ما قبل از شروع فصل در برزیل اردو زدیم و دام هم به خاطر مسافت زیاد مخالف این سفر بود. ابتدا نمی‌خواستیم به برزیل برویم اما چون بحث اسپانسر در میان بود، ۱۰ روز آنجا بودیم و چند بازی تدارکاتی برگزار کردیم. هنوز هم روزنامه‌اش را دارم که دام در مصاحبه‌ای گفت تنها نکته مثبت اردوی برزیل این بود که پاشازاده به ترکیب اصلی رسید.


_ و البته آن مصدومیت و برخورد با امرسون، حضور در ترکیب اصلی را از شما گرفت.
دقیقاً یک هفته بعد از آن مصدوم شدم. چند روز دیگر قرار بود بازی اول خودمان را در بوندسلیگا برگزار کنیم که آن اتفاق تلخ در برخورد من با امرسون رخ داد و رباط صلیبی‌ام آسیب دید.

_ در مربیگری هم از او مشورت می‌گرفتید؟
خیلی زیاد. اصلاً از طریق دام به آلمان رفتم و در کلاس‌های مربیگری شرکت کردم. اگر آن اتفاقات حاشیه‌ای برای دام نمی‌افتاد، او سرمربی تیم ملی آلمان می‌شد. حتی قراردادش را بسته بود اما مجبور شد به ترکیه برود و آنجا مشغول مربیگری شود. در کل هم انسان بزرگی بود و هم یک مربی مجرب.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره