نماد آخرین خبر

زنده از پاریس؛ انتظار دبل طلایی در روز آخر

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از پاریس؛ انتظار دبل طلایی در روز آخر

ورزش 3/ کاروان‌ ایران در روز‌ پارالمپیک پاریس امیدوار‌‌ به کسب دو مدال طلا در رشته وزنه برداری است.
بالاخره بعد از گذشت ١١‌ روز پارالمپیک پاریس‌ هم به خط پایان رسید. در روزی که اختتامیه برگزار می شود، برخلاف معمول کاروان ایران روز شلوغ و‌ پرامیدی را سپری خواهد کرد.
دو نماینده در‌ پاراوزنه برداری در‌‌ اوزان سنگین که شانس اول کسب مدال طلا در دسته خود هستند و باید امیدوار بود در ساعات آخر باعث صعود چشمگیر کاروان‌ ایران در جدول مدال ها شوند.
از سوی دیگر شهلا بهروزی‌راد هم‌ در رشته پاراکانو به مصاف‌ رقبا می رود و‌ از‌ کسب مدال ناامید نیست.
بعد‌‌‌ از شوک‌ شبانه با پس گرفته شدن مدال صادق بیت سیاح در پرتاب نیزه کاروان ایران مى خواهد پایان خوشى را براى خود در پاریس ٢٠٢٤ رقم بزند.
در‌ ادامه با اخبار و‌ حواشی روز پایانی پارالمپیک‌ پاریس‌ همراه ما‌ باشید:
 پوشش زنده خبری

**شهلا بهروزی‌راد نماینده ایران که از رسیدن به فینال A و رقابت برای کسب مدال بازمانده بود، در فینال B  با رقبایی از کشورهای برزیل 2 نماینده و ازبکستان مصاف داد. بهروزی‌راد در این مسابقه با زمان 51.87 دوم شد. 
با برگزاری رقابت‌های فینال A این ماده مدال‌های طلا، نقره و برنز به ترتیب با ورزشکاران بریتانیا، فرانسه و آلمان رسید.

**این هم یک قاب ماندگار از حسین توکلی قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری و علی‌اکبر غریب‌شاهی قهرمان پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس.

**پس از کسب هفتمین مدال طلا، ایران به رده شانزدهم جدول مدال‌ها صعود کرد و این امیدوارى وجود دارد که عصر امروز ایران با یک طلای دیگر تا رده چهاردهم‌ هم بالا بیاید.

**در نهایت علی‌اکبر غریب‌شاهی با رکورد ۲۵۲ کیلوگرم به مدال طلای دسته ۱۰۷- کیلوگرم دست یافت و طلای هفتم کاروان ایران را صید کرد.

**در حرکت سوم که رقابت نزدیکی بین دو وزنه‌بردار ایران و مغولستان وجود داشت، به ترتیب هر دو در مهار‌ وزنه‌های ۲۶۰ و ۲۶۱ کیلوگرم ناکام‌ بودند.

**در حالی که وزنه‌بردار مغولستانی‌ در حرکت دوم با مهار ۲۴۸ کیلوگرم برای لحظاتی صدرنشین و‌ رکورددار پارالمپیک شده بود، بار دیگر غریب‌شاهی با‌ ثبت وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی هم صدرنشین شد و‌ هم رکوردشکنی کرد.


**غریب شاهی با ثبت رکورد ۲۵۴ کیلوگرم در مسابقات جهانی، رکورددار جهانی این‌ دسته به شمار‌ می‌رود و امروز شانس شکستن این رکورد را هم‌ دارد.
**على اکبر غریب‌شاهی با مهار وزنه ۲۴۷ کیلوگرمی در همان حرکت نخست رکورد پارالمپیک را که قبلا در اختیار وزنه‌بردار‌ مغولستانی شکست
**رقابت دسته ١٠٧- کیلوگرم پاراوزنه‌بردارى با حضور على اکبر غریب‌شاهى آغاز شد. او‌ در این دسته با ٨ ورزشکار دیگر رقابت مى‌کند.


**انتخابات اعضای جدید کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک در جریان بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس برگزار و 6 عضو جدید IPC مشخص شدند.
زهرا نعمتی با کسب 235 رأی در جایگاه دهم قرار گرفت و از راهیابی به کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک بازماند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره