نماد آخرین خبر

جویباری: هلدینگ هر چه سریعتر وارد عمل شود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
جویباری: هلدینگ هر چه سریعتر وارد عمل شود

ورزش 3/هنوز به هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر نرسیده‌ایم که جواد نکونام پس از تجربه اول شکست فصل تحت فشار شدیدی از سوی مدیران باشگاه قرار گرفته و رابطه‌اش با آنها تیره و تار شده است.
در این میان سوال اصلی و بزرگ هواداران استقلال و همینطور اهالی فوتبال این است که چرا جواد نکونام پس از سه هفته اینگونه باید تحت فشار قرار بگیرد!
برای پیدا کردن پاسخ این سوال گفتگویی با علی نظری جویباری معاون و سرپرست سابق باشگاه استقلال داشتیم. او در این مصاحبه موضوعات قابل توجهی را مطرح می‌کند و درباره راهکار بازگشت استقلال به ساحل آرامش توضیح داده است.
در ادامه حرف‌های نظری جویباری را می‌خوانید.
* چنین شرایطی را قبلا ندیده بودم
نظری جویباری در شروع صحبت‌های درباره شرایط استقلال گفت:« ما چندین و چند سال در استقلال بودیم ولی چنین شرایطی را ندیده بودیم. البته در دوران آقای فکری هم چنین وضعیتی ایجاد شد ولی خیلی زود جمع کردند، اما حالا با اینکه هلدینگ آمده، بودجه خوبی گذشته، خریدهای خوبی انجام داده و تیم خوبی را برای حضور در مسابقات مهیا کرده و همه از این موضوع خوشحال بودیم، مدیریت باشگاه به این شکل رفتار می‌کند. یک دفعه همه چیز را روی هوا بردند و برای جواد نکونام این الم شنگه را درست کردند.»

* هلدینگ باید وارد شود و مدیریت کند
او ادامه داد:« الان جمع کردن این تیم خیلی سخت است. اوضاع استقلال که بحرانی نیست! سه بازی کرده و چهار امتیاز دارد. به نظرم تیم در حال جا افتادن بود و بازی به بازی روان‌تر می‌شد. نباید توقع داشت که تمام تیم‌ها را برد. به هر حال ناشناخته هستند. آقای نکونام هم مربی خوبی است و هم تجربیات بسیار زیادی دارد. اما حالا من وضعیت پیش آمده را به دلیل عملکرد ضعیف مدیریت باشگاه می‌دانم. امیدوارم هلدینگ وارد شود و شرایط استقلال را بهبود ببخشد. آقای شهریاری خودش قبلا تیم داشته و می‌داند نگه داشتن یک تیم بسیار حساس است. باید مدیریت و کنترل کرد. هلدینگ به عنوان مالک باشگاه و آقای شهریاری به عنوان رئیس هیئت مدیره می‌توانند خیلی بهتر این تیم را اداره کنند.»

* مدیریت در این شرایط باید خودش را نشان بدهد
او سپس با انتقاد از عملکرد فرشید سمیعی مدیرعامل باشگاه حرف هایش را از سر  گرفت و گفت:« مدیریت باشگاه در این شرایط باید از تیم و سرمربی حمایت کند. وقتی تیم می‌بازد سرمربی نیاز به حمایت دارد. همیشه که نمی‌شود در فوتبال برنده بود. تیم جواد نکونام 30 بازی نباخته. به هر حال فوتبال هم یک سر آن باخت است و یک سر برد. در این شرایط حساس مدیریت باید خودش را نشان بدهد. مدیریت باید از کادر و از بازیکنان دفاع کند تا اجازه حمله را به دیگران ندهد. حالا ممکن است برخی از خبرنگاران، هواداران و حتی کارشناسان هم مخالف باشند و انتقاد کنند، اما نباید بعد از سه هفته شرایط به این شکل باشد. باور کنید گاهی من از خودم می‌پرسم مگر استقلال دهم شده یا خدایی نکرده دهم شده که اینطور به جواد نکونام حمله کرده‌اند.»
*نکونام مربی درجه سوم نیست 
او ادامه داد: « واقعا عجیب است. من 40 سال در این فوتبال بوده‌ام و چنین شرایطی را ندیده‌ام. مدیریت کرده‌ایم، هواداری کرده‌ایم، سرپرستی کرده‌ایم و ... اما شما ببینید چطور به جواد نکونام حمله کرده‌اند. نکونام یک مربی درجه سوم که نیست. استقلالی هم هست و نمی‌توانیم بگوییم به شرایط باشگاه احاطه ندارد.»
* مدیر باشگاه استقلال نمی‌داند کجاست
*در ادامه به صورت مستقیم به عملکرد فرشید سمیعی پرداخت و او را فاقد شایستگی لازم برای حضور در استقلال دانست:« ببینید برداشت من این است؛ کسی که الان مدیرعامل استقلال شده کلا دو سال به عنوان معاون حقوقی در باشگاه بوده. ایشان اصلا نمی‌داند اداره و مدیریت باشگاه یعنی چه! ایشان با آقای فتح‌الله زاده کار کرده، با آقای آجورلو کار کرده، با آقای خطیر کرده، معاون خطیر بوده. من نمی‌دانم همه را زده و رد کرده. آقا این مدیریت کردن نیست! به نظرم مدیریت باشگاه استقلال نمی‌داند کجا نشسته است. مدیریت باشگاه استقلال باید بداند چه جایگاهی دارد. باید بداند الان جایی را اداره می‌کند که یکی از بهترین باشگاه‌های آسیا است و سال‌های سال در ایران قهرمان شده است.»

* سمیعی درکی از شرایط استقلال ندارد
سرپرست سابق استقلال ادامه داد:« به نظرم این ضعف آقای قربان‌زاده و وزارت ورزش بوده که فردی بدون تجربه را برای این پست مهم انتخاب کرده‌اند. واقعا اهالی فوتبال از خبرنگار گرفته تا بازیکن، مربی و پیشکسوتان یک سوال دارم. اسم آقای سمیعی را چند سال است که می‌شنوید؟! تازه در دو سال اخیر هم اسم ایشان را شنیده‌اند چون مسئول حقوقی باشگاه بوده است. بعد این آقا آمده و نشسته در جایگاه مدیرعامل. خب معلوم است باشگاه استقلال به چنین روزی می‌افتد. چون در حال حاضر مدیرعاملش نه تجربه دارد، نه کار کرده، نه شرایط باشگاه را درک می‌کند و نه شرایط جواد نکونام و هواداران را.»

* مدیر در شرایط سخت باید از تیمش حمایت کند
جویباری سپس با اشاره به بخشی از مصاحبه جواد نکونام درباره چگونگی مذاکره با مهدی هاشمی نسب اضافه کرد: «صحبت‌های جواد نکونام را می‌شنیدم که می‌گفت آقای سمیعی کسی را برای مذاکره با مهدی هاشمی نسب انتخاب کرده که اصلا او را نمی‌شناسد. به نظرم این‌ها از ناوارد بودن یک مدیر است. مدیر استقلال باید حداقل چند سال سابقه مدیریتی در جاهای دیگر داشته باشد. باید یک سیر را طی می‌کرد و بعد به استقلال می‌رسید. خود آقای شهریاری سال‌ها به عنوان مدیر در باشگاه صبا باتری بوده، ولی نمی‌دانم چطور آقای سمیعی به عنوان حقوقی باشگاه تبدیل به مدیرعامل شده؟! حالا من خدمت جامعه حقوقدان‌ها جسارت نمی‌کنم. با تمام این‌ها به نظرم اگر آقای سمیعی چند سال تجربه مدیریت در جاهای دیگر را داشت، الان شرایط استقلال اینطور نبود. الان از همه طرف در حال حمله کردن به استقلال هستند، اما اصلا مدیریت نیست. مدیریت در دوران سخت و طاقت‌فرسا باید بایستد و از تیمش حمایت کند و واقعا از این شرایط ناراحتم.»
* استقلال را تا مرز نابودی برده‌اند
جویباری در واکنش به این سوال که چه اقداماتی باید انجام شود تا در ادامه استقلال و جواد نکونام با آرامش به کارشان ادامه بدهند، بیان کرد: هلدینگ خلیج فارس که دستش درد نکند. به نظرم بازیکنان خیلی خوبی خریده. حالا شاید در مدیریت تصمیم خوبی نگرفته، اما نهایت همکاری را با تیم داشته تا استقلال در لیگ داخلی و لیگ نخبگان بهترین نتایج را بگیرد. در این شرایط جمع کردن تیم خیلی سخت شده. اگر جواد نکونام هنر کند و تیم را جمع کند که عالی کار کرده و دمش گرم، اما اگر فردا استقلال نتواند قهرمان لیگ بشود نباید کاسه و کوزه سر جواد نکونام شکسته شود، چون تیم را تا حد نابودی برده‌اند.»
* تصمیم عاقلانه حفظ نکونام بود
او البته با امیدواری از آینده استقلال با نکونام حرف می‌‌زند:« به نظرم ولی جواد می‌تواند این تیم را جمع کند. دوستان، خود آقای شهریاری، هیئت مدیره محترم. تصمیم بسیار عالی‌ای گرفتند. بهترین تصمیم در این شرایط حفظ جواد نکونام بود. فرض کنید الان یک مربی خارجی بیاورند. اولین حرفی که می‌زند اینکه تیم را من نبسته‌ام و با این حرف می‌گوید توقعی از من برای قهرمانی نداشته باشید. پس بهترین تصمیم در شرایط فعلی حفظ نکونام بود. واقعا به آنها بابت این تصمیم عاقلانه تبریک می‌گویم. جز آقای جواد نکونام به نظرم کسی نمی‌تواند استقلال را قهرمان کند. ضمن اینکه نباید مدیریت در کار جواد نکونام دخالت کند و باید اجازه بدهند تمام مسائل فنی و همینطور اختیار جذب بازیکنان به طور کامل در اختیار خودش باشد.»

* هلدینگ باید از نکونام حمایت کند
جویباری در ادامه هشدار داد: «اگر مدیران باشگاه بخواهند به همین منوال کارشان را ادامه بدهند، آینده استقلال بدتر از این خواهد شد. هلدینگ باید پشت جواد قرار بگیرد و از او حمایت کند. باز هم از هلدینگ بابت تیم خوبی که بسته‌اند ممنونیم، اما امیدوارم بتوانند به خوبی از سرمربی خود هم حمایت کنند.»

* حمایت هلدینگ باید قاطعانه باشد تا جواد به خودباوری برسد
جویباری در واکنش به این سوال که هلدینگ و مدیران چگونه باید از جواد نکونام حمایت کنند اینطور واکنش نشان داد:« ببینید فوتبال غیر قابل پیش بینی است. مگر از حالا می‌شود گفت که بازی استقلال و الغرافه چه خواهد شد؟ بازی پرسپولیس چطور؟ فوتبال همین است. غیر قابل پیش بینی. یک سر آن برد است و یک سر آن باخت. باید اینقدر از جواد نکونام حمایت قاطعانه داشته باشند که به خودباوری برسد و تیمش از فوتبال بازی کردن نترسد. چرا باید اینگونه باشد؟! بله حالا جلوتر ممکن است در هفته پانزدهم تیم شرایط خوبی نداشته باشد و در آن شرایط باید نشست و یک تصمیم درست گرفت.»
* جواد آدمی نیست که تیم از دستش در برود
قائم مقام سابق استقلال در ادامه بیان کرد:« ولی به نظرم جواد آدمی نیست که تیم از دستش برود. باید هیئت مدیره و مدیران باشگاه از جواد نکونام حمایت کنند و تیم صد در صد نتیجه خواهد گرفت. جواد نباید در هر بازی تنش بلرزد. ممکن است استقلال به الغرافه ببازد. مگر باید سر جواد را ببریم؟ اما جواد اگر دلش گرم باشد و مورد حمایت قرار بگیرد، مربی بسیار خوبی است و می‌تواند تیم را جمع کند و نتیجه بگیرد.
* هواداران باید امروز پشت نکونام باشند
بخش پایانی صحبت های علی نظری جویباری هم اینطور خطاب به هواداران استقلال مطرح شد:« از هواداران می‌خواهم از جواد حمایت کنند. آنهایی که استقلالی‌‎ها هستند؛ من با آنهایی که طرفدار فرد هستند کاری ندارم، اما آنها که استقلالی هستند و قلب‎‌شان برای تیم می‌تپد باید امروز پشت جواد باشند و از او حمایت کنند تا نتیجه بگیرد.»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره