نماد آخرین خبر

تیم‌ملی، بعد از کلمبیا و بالاتر از اسپانیا و آرژانتین

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تیم‌ملی، بعد از کلمبیا و بالاتر از اسپانیا و آرژانتین

ورزش 3/پیروزی برابر امارات در مقابل دیدگان هزاران هوادار سفیدپوش حاضر در هزاع بن زاید، برای تیم ملی و کادرفنی، از اهمیت بالایی برخودار بود. پس از انتقادات مطرح شده نسبت به کیفیت تیم ملی در جدال با قرقیزستان، تیم ملی این بار عملکرد بسیار بهتری را از خود به نمایش گذاشت و با کسب سه امتیاز مهم، به تهران بازگشت.
این پیروزی از یک جنبه دیگر نیز مهم بود و آن، حفظ روندشکست ناپذیری برابر امارات بود. تیم ملی ایران برای شانزدهمین بار در تاریخ رویارویی‌های دو تیم به پیروزی رسید. امارات در ۲۰ بازی با ایران، تنها یک بار و آن هم در دیداری دوستانه در سال ۱۹۹۷ موفق به پیروزی شده است. همچنین، امارات در ۷ دیدار اخیر خود مقابل ایران تنها یک گل به ثمر رسانده و همه این بازی‌ها را واگذار کرده است.
مسابقه ای که در جو ورزشگاه العین برگزار شد اما تیم ملی با ارائه یک بازی خوب و خلق چندین موقعیت مسلم گلزنی، برتری خود را بر میزبان دیکته کرد و توانست در دومین بازی از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، به پیروزی دست یابد.
این دیدار یک آمار شخصی نیز برای امیر قلعه نویی بود. پس از جام جهانی 2022 و در دومین تجربه حضور روی نیمکت تیم ملی، او برای بیست و پنجمین بار هدایت ایران را برعهده گرفت که در بیست مسابقه موفق شده به پیروزی دست یابد.

امارات (2 بار)، کنیا، افغانستان، قرقیزستان (2 بار)، ازبکستان، بلغارستان، آنگولا، اردن، قطر، هنگ کنگ (3 بار)، فلسطین، ژاپن، ترکمنستان (2 بار)، بورکینافاسو و اندونزی، تیم‌هایی بودند که در این ۲۵ بازی مقابل ایران شکست خورده‌اند.

تیم ملی ایران همچنین یک دستاورد تیمی را نیز به ثبت رساند. ملی پوشان پس از جام جهانی 2022، تنها در یک مسابقه تن به شکست داده اند که آن هم نیز در نیمه نهایی جام ملت های آسیا اخیر بود و شاگردان قلعه نویی در مصاف با قطر میزبان، مغلوب شدند.

در طرحی که وب سایت ترنسفر مارکت منتشر کرده، ایران به همراه کلمبیا، تنها تیم های ملی دنیا هستند که پس از جام جهانی و با یک باخت، کمترین شکست را تجربه کرده اند. تیمی که دو شب پیش موفق شد دست به کار بزرگی زده و تیم ملی آرژانتین را در رقابت های مقدماتی جام جهانی شکست دهد.

در واقع، تنها شکست کلمبیا به فینال کوپا آمریکا باز می گردد. جایی که این تیم برابر آرژانتین مغلوب شد تا جام قهرمانی به مسی و یارانش برسد. آلبی سلسته نیز که در صدر رنکینگ فیفا قرار دارد، پس از باخت برابر اروگوئه در مقدماتی جام جهانی، حالا دومین شکست خود را پس از قهرمانی در جام جهانی تجربه می کند.
اسپانیا نیز که به قهرمانی جام ملت های اروپا رسید، پیش از آن و در انتخابی یورو برابر اسکاتلند و همچنین یک بازی دوستانه مقابل کلمبیا شکست خورده بود تا آمار باخت های لاروخا نیز پس از جام جهانی، به عدد 2 برسد و ایران با فقطر یک شکست برابر قطر، بالاتر از قهرمانان جهان و اروپا بایستد.
 

ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید