نماد آخرین خبر

نیک‌سیرت: استقلال از نظر ذهنی آزاد شده بود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
نیک‌سیرت: استقلال از نظر ذهنی آزاد شده بود

ورزش 3/محمد نیک‌سیرت بازیکن سابق استقلال در گفتگویی با خبرنگار ما درباره پیروزی 3 بر صفر جواد نکونام و شاگردانش اینطور حرف هایش را درباره مسائل فنی مسابقه آغاز کرد: بهترین کاری که جواد نکونام کرده بود، عوض کردن شکل تیم بود و از 4 دفاع تیمش را 3 دفاعه کرده بود. تجمع را به خط هافبک برده بود و مالکیت توپ را در اختیار گرفتند. تیم شکل خیلی خوبی داشت که در سه بازی لیگ برتر ندیده بودم. انگار بازیکنان از نظر ذهنی آزاد شده بود. مدیریت جواد نکونام به نظرم تیم را به شرایط آرمانی رسانده بود و استقلال به ثبات فنی و تاکتیکی خوبی رسیده است.
مهاجم استقلال در اوایل دهه 80 اینطور حرف هایش را با اشاره به اولین کلین‌شیت فصل ادامه داد: نتیجه هم ارائه یک نمایش خوب، زدن سه گل و بسته نگه داشتن دروازه تیم بود. همینکه تیم توانست دروازه را بسته نگه دارد، پوئن بسیار مثبتی است.
او در واکنش به این سوال که این پیروزی آرامش را به اردوی استقلال بازمی‌گرداند، اضافه کرد: به نظرم برخی پیشکسوتان انتقادات نامعقول داشتند. غیر فنی انتقاد می‌کردند و دنبال سهم خواهی بودند. جواد هم گفت من برای خودم چیزی نمی‌خواهم و هر کاری می‌کنم برای موفقیت استقلال است. در جذب بازیکنان هم به وضوح می‌‌شود این موضوع را درک کرد که بازیکنان را براساس تفکرات تاکتیکی‌اش جذب کرده و دنبال مسائل دیگر که گاهی شاهدش هستیم نبوده است. 
از نیک سیرت درباره نحوه میزبانی از الغرافه پرسیدیم و او در واکنش به این سوال گفت: من فقط نگران این بودم که خدایی ناکرده اتفاق بدی برای کسی رخ ندهد. حالا چه از نظر زمین، چه نور و چه مسائل دیگر. فوتبال الان ویترینی برای نشان دادن توانایی‌ها و پتانسیل کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، تکنولوژی و .. است. این شرایط اصلا در شان ایران نیست. ما قدرت هر کاری داریم و می‌توانیم در میان بهترین‌ها باشیم. به نظرم این اتفاقات شاید باعث تلنگر خوردن به مدیران کشور شود.
مهاجم سابق استقلال با اشاره به موفقیت هادی ساعی و علیرضا دبیر در دو فدراسیون کشتی و تکواندو اضافه کرد: الان کشتی و تکواندو مگر بد کار کرده‌اند؟! آقای ساعی و دبیر اقتدار مدیر ورزشی مرتبط را نشان داده‌اند. ای کاش در فوتبال هم تفکرات عوض شود. باید مدیران و مربیان ما از فیلتر رد بشوند. فدراسیون باید در این زمینه وارد عمل شود و بهتر است مدیران ما فوتبالی باشند. امیدوارم در آینده با نگاه ویژه تصمیم‌سازان دولت به سمت ایجاد سخت‌افزارها و نرم فزارهای مورد نیاز پیش برویم و توجه ویژه‌ای هم به انتخاب افراد شایسته و مرتبط وجود داشته باشد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره