نماد آخرین خبر

فریاد استقلال علیه تنهایی، نابسامانی و سوءمدیریت

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
فریاد استقلال علیه تنهایی، نابسامانی و سوءمدیریت

ورزش 3/لیگ نخبگان آسیا با پیروزی قاطع استقلال در برابر الغرافه آغاز شد تا آنها با بازی و نتیجه خوبی که گرفتند تمامی حواشی تیم در دو هفته گذشته را از یاد ببرند، نتیجه‌ای خوب برای تیمی که همواره در آسیا ترسناک بوده و لقمه گلوگیری برای رقبای خود به حساب می‌آید. 
تیم نکونام در حالی این برد در برابر رقیب متمول خود را به دست آورد که تا چند روز قبل از بازی آنها نمی‌دانستند چه کسی قرار است روی نیمکت این تیم بنشیند، خبرهای ضد نقیض و غیر رسمی از درون باشگاه به بیرون درز می‌کرد، بازیکنان منتظر اظهارنظر رسمی باشگاه در این رابطه بودند، بیانیه رسمی باشگاه بعد از چند روز بلاتکلیفی محض در زیر شایعات رنگارنگ نه تنها ابهامات را از بین نبرد، بلکه به آن دامن زد، بین همه این مشکلات فسخ‌های متعدد و سقف قرار داد آبی‌ها را به حاشیه‌ای برده بود که کسی باورش را هم نمی‌کرد آنها این حواشی را به سلامت پشت سر بگذرانند و در روز اول لیگ نخبگان بهترین نتیجه شب اول را رقم بزنند. نتیجه‌ای که با بازی خوب آنها کام هوادران این تیم را بعد از دو هفته تلخی شیرین کرد.

اعتراف سرمربی پرتغالی الغرافه به استحقاق برد استقلال در این بازی نشان می‌دهد تیم نکونام شب خوبی را سپری کرده است، شبی که با تغییر تاکتیک این تیم به سه مدافع و استفاده از رامین رضائیان و میلاد زکی پور و ابوالفضل جلالی در اواخر بازی در خط‌ هافبک و با آزادی عمل پیشروی به زمین حریف قطری در کناره‌ها برای آبی‌ها سه گل داشت، آنها که موقعیت‌های متعددی در بازی به وجود آوردند، اگر کمی خوش شانس بودند تعداد گل‌هایشان می‌توانست از عدد سه هم بیشتر شود، آنها در خط دفاعی فرصت زیادی به حریف خود ندادند، تا کاپیتان حسینی شب نسبتاً آرامی را در درون دروازه سپری کند و با کلین‌شیت استقلال را به ساحل آرامش برساند.

استقلال با رویکردی تهاجمی برخلاف بازی‌های گذشته و بدون نگاه اقتصادی به نتیجه برد قاطعی را کسب کرد تا درحالی‌که چند روز به دربی و بازی سخت استقلال برابر السد در قطر باقی مانده است، باد به پرچم آبی‌ها بوزد. 
این روزها حیاتی‌ترین روزهای تیم نکونام است، آنها بعد از باخت به استقلال خوزستان باید نساجی زخم خورده در چند هفته اول را با علی خطیر را در قائمشهر از سر راه بردارند و آماده دربی و هفته دوم لیگ نخبگان آسیا شوند، روزهای سخت و دشواری که شروعش با بازی رو به جلو و تهاجمی تیم نکونام در برابر الغرفه آغاز شد و هوادران انتظار دارند با اسکواد خوبی که در سال جاری دارند در دو هفته آینده تداوم داشته باشد.
نگاه دوباره به بازی شب گذشته استقلال نشان می‌دهد، آنها در انتقال توپ از دفاع به فاز تهاجمی شب خوبی را سپری کردند، به دفعات سیلوا در منطقه راست رامین رضائیان را به راه انداخت و سامان فلاح به زکی پور اضافه می‌شد تا اکثریت عددی آبی‌ها در زمین الغرافه این تیم را به عقب براند، آنها که از مهاجم تیم ملی اسپانیا و فصل گذشته رئال مادرید در خط حمله استفاده می‌کردند، با توجه به نوع بازی آبی‌ها شرایط توپ‌رسانی به این مهاجم گزنده را به دست نیاوردند تا خوسلو شب آرامی را در زمین ناهموار ورزشگاه قدس سپری کند.
جالب اینکه زمین ناهموار شهر قدس هم نتوانست در برنامه‌های نکونام برای انتقال توپ به کناره‌ها خللی ایجاد کند و آنها در همین زمین به دفعات توانستند از کناره‌ها به هجده قدم تیم قطری برسند و هر سه گل تیم هم از همین راه به ثمر رسید.
البته این نمایش استقلال می‌توانست در ورزشگاه خوفناک آزادی هم برگزار بشود. در استادیوم پر از تماشاچی با فیلمبرداری اچ دی و در اندازه لیاقت این تیم پرهوادار ایران و متفاوت با وضعیت فعلی که عوض کردن کانال و تماشای بازی الاهلی - پرسپولیس تفاوت‌ها را نشان می‌داد. (انگار که ما با یک دست لباس مندرس در یک مهمانی اعیانی حاضر بودیم!)
آبی‌ها که از تیم‌های دارای اعتبار در رقابت‌های آسیایی محسوب می‌شوند، شب گذشته نشان دادند اگر این تیم دچار مشکلات داخلی نشود و آرامش در بین مدیریت و کادر فنی برقرار باشد، آنها سال خوبی را خواهند داشت و می‌توانند برای هر حریفی در لیگ برتر ایران و آسیا خطرناک باشند و نتایج خوبی را از خود رقم بزنند .
آرامشی که با مصاحبه شهریاری بعد از مسابقه می‌توان به آن امیدوار بود... تا بببینیم!


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره