نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

موهون باگان برای سومین بار توسط AFC نقره‌داغ می‌شود؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
موهون باگان برای سومین بار توسط AFC نقره‌داغ می‌شود؟

تسنیم/ نماینده هند که تا به این لحظه از سفر به ایران برای بازی با تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا ۲ خودداری کرده است، سابقه بدی نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد.
تیم فوتبال موهون باگان هند در حالی طبق برنامه از پیش تعیین‌شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) باید فردا (چهارشنبه) در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز به مصاف تراکتور برود که اعضای این تیم هنوز راهی ایران نشده‌اند و به بهانه ناامنی در کشورمان از AFC خواسته‌اند تا این بازی در زمانی دیگر برگزار شود یا اینکه به زمینی بی‌طرف نقل‌مکان پیدا کند. این باشگاه هندی در حالی بنا به دلیلی بی‌پایه و اساس  از سفر به ایران سرباز زده که پیش از این دو بار بنا به دلایلی مختلف از مسابقات آسیایی کنار گذاشته شده است که اولین بارش به سال 1994 بازمی‌گردد و دومین بار در سال 1999 بوده است.
مخالفت با تصمیم AFC و اخراج از مسابقات
در جریان مسابقات باشگاهی آسیا در فصل 95-1994، تیم فوتبال موهون باگان در تاریخ 3 سپتامبر 1994 در دیداری خارج از خانه به مصاف تیم تای فارمرز بانک تایلند رفت و با نتیجه 4 بر صفر تن به شکست داد. بازی برگشت دو تیم قرار بود در شهر کلکته برگزار شود، اما AFC به دلیل شیوع طاعون در هند محل برگزاری این دیدار را به مالزی منتقل کرد. طاعون ایالت‌های ماهاراشترا، گجرات، کارناتاکا، اوتار پرادش، مادهیا پرادش و دهلی نو را درگیر کرد. در آن مقطع هیچ گزارش تأییدشده‌ای مبنی بر شیوع طاعون در ایالت بنگال غربی وجود نداشت، با این حال کنفدراسیون فوتبال آسیا دستور داد که بازی برگشت دو تیم در شهر کلکته برگزار نشود و محل برگزاری را به مالزی منتقل کرد.
موهون باگان از سفر به مالزی امتناع کرد، چون معتقد بود بازی خانگی‌اش باید در زمین خودشان برگزار شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا اما توجهی به استدلال‌های باشگاه موهون باگان مبنی بر اینکه در کلکته بیماری طاعون وجود ندارد، نکرد. AFC در ادامه موهون باگان را از مسابقات کنار گذاشت و نتیجه بازی را 3 بر صفر به سود نماینده تایلند اعلام کرد. همچنین این باشگاه هندی سه هزار دلار جریمه نقدی و از حضور در مسابقات AFC محروم شد. این محرومیت البته چند ماه بعد لغو شد و موهون باگان بار دیگر در مسابقات باشگاه‌های آسیا در سال 1995 شرکت کرد.
نقره‌داغ  شدن به خاطر تصمیمی سرخودانه!

در مورد دوم، در جریان مسابقات باشگاهی آسیا در فصل 2000-1999، تیم موهون باگان در تاریخ 9 اکتبر 1999 به ژاپن رفت تا به مصاف جوبیلو ایواتا برود، جایی که آنها در ورزشگاه یاماها ژاپن با نتیجه 8 بر صفر شکست خوردند. بازی برگشت قرار بود در تاریخ 16 اکتبر 1999 در شهر کلکته برگزار شود، اما روز بازی برگشت همزمان با جشن ماها ساپتامی (یک جشن فرهنگی در هند) شده بود. در آن مقطع مشکلات جدی در مورد سازماندهی بازی توسط نیروهای امنیتی و پلیس در کلکته وجود داشت، به همین خاطر دو باشگاه موهون باگان و جوبیلو ایواتا توافق کردند که بازی برگشت را برگزار نکنند و نماینده ژاپن به دور بعد راه پیدا کرد. همین امر باعث شد تا AFC، باشگاه موهون باگان را به مبلغی نامشخص جریمه کند.
تراکتور که در بازی اول خود در لیگ قهرمانان آسیا 2 با نتیجه 3 بر صفر بر الوکره قطر غلبه کرد (AFC بعداً تراکتور را به خاطر استفاده غیرقانونی حریف از یک بازیکن 3 بر صفر برنده این بازی اعلام کرد)، از ساعت 19:30 فردا (چهارشنبه) در خانه خود به مصاف موهون باگان خواهد رفت و در صورت عدم حضور این تیم هندی در تبریز، انتظار می‌رود شاگردان دراگان اسکوچیچ 3 بر صفر برنده این بازی شوند و جرایمی هم برای باشگاه موهون باگان در نظر گرفته شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره