نماد آخرین خبر

ضرر مالی بارسلونا در نتیجه بدحسابی شرکای تجاری

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ضرر مالی بارسلونا در نتیجه بدحسابی شرکای تجاری

تسنیم/باشگاه بارسلونا در سال مالی گذشته رقمی بالغ بر ۹۰ میلیون یورو متحمل ضرر شده است.
 پس از تأخیری قابل توجه، باشگاه بارسلونا سرانجام گزارش مالی سال گذشته خود (ژوئن 2023 تا 2024) که قرار بود در تابستان ارائه شود را منتشر کرد که در آن ضرری قابل توجه برای تیم آبی‌و‌اناری‌پوش کاتالونیا دیده می‌شود. طبق گزارش مالی منتشر شده، این باشگاه در یک سال مالی اخیر با وجود موفقیت‌هایی که در کاهش بدهی‌هایش برای بازگشت به زمره تیم‌‌های مشمول قانون یک در ازای یک لالیگا داشته، متحمل ضرری 91 میلیون یورویی شده است که بخشی از آن مربوط به پروژه واگذاری پلتفرم رسانه‌‌ای «بارسا ویژن» است.
بارسلونا برای تأمین بودجه لازم جهت پرداخت بدهی‌هایش مجبور شد 49.5 درصد از سهام بارساویژن را واگذار کند، اما خلف وعده برخی از شرکای تجاری‌اش در پرداخت وجوهی که متعهد به پرداخت آن بوده‌اند، تیم کاتالان را از نظر مالی دچار مشکل کرد. طبق اعلام باشگاه بارسلونا، ارزش سهام فروخته شده 200 میلیون یورو بوده، اما در ماه ژوئن 2024 تنها 59 میلیون یورو از آن مبلغ وصول شده است.
بر این اساس، در صورتی که طلب کاتالان‌ها پرداخت می‌شد، آنها طی یک فصل گذشته نه تنها متحمل ضرر نمی‌شدند بلکه سودی 12 میلیون یورویی را به ثبت می‌رساندند. بارسایی‌ها برای سال مالی جاری خود، سود پنج میلیون یورویی را هدف‌گذاری کرده‌اند، اما مشخص نیست که این رقم با احتساب درآمدهای حاصل از وصول طلب مربوط به واگذاری پلتفرم بارسا ویژن هست یا خیر.
اعلام شد که باشگاه بارسلونا با تسویه بخش عمده بدهی‌های خود مشمول قانون یک در ازای یک لالیگا می‌شود، قانونی که به این باشگاه اجازه می‌دهد از این پس به اندازه درآمدهایش برای خرید بازیکن اقدام کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره