نماد آخرین خبر

آماری جالب از تیم‌هایی که از کشتی‌گیر خارجی استفاده کردند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
آماری جالب از تیم‌هایی که از کشتی‌گیر خارجی استفاده کردند

تسنیم/در لیگ برتر کشتی دو رشته آزاد و فرنگی و در پایان دور رفت رقابت‌ها، مجموعا ۴ تیم از کشتی‌گیران خارجی استفاده کردند که آمار جالب توجهی از آنها ثبت شد.
روز جمعه گذشته (13 آذر) دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد در هر دو گروه به پایان رسید،‌ درحالیکه دهه اول مهر ماه نیز دور رفت لیگ برتر کشتی فرنگی که برخلال رشته آزاد،‌ به صورت متمرکز در گروه و در تهران و مسجدسلیمان برگزار شد، به پایان رسیده بود.
دو تیم بانک شهر و سایپا در لیگ برتر کشتی آزاد و تیم‌های نفت و گاز زاگرس جنوبی و آلینوس اسلامشهر به عنوان صدرنشین دو لیگ برتر آزاد و فرنگی که اولی با شرکت 8 تیم و دومی 6 تیم در حالی برگزاری است،‌ به پایان رساندند.
جالب اینکه برخلاف سال‌های گذشته که معمولا تیم‌ها از کشتی‌گیران خارجی در مرحله پایانی بهره می‌بردند،‌ در هر سه هفته برگزاری لیگ برتر آزاد کشتی‌گیران خارجی در ترکیب تیم‌ها قرار گرفتند و حتی لیگ فرنگی هم دو خارجی داشت؛ اما آمار قابل تاملی از تیم‌هایی که تا اینجای کار از خارجی در ترکیب خود استفاده کردند،‌ بر جای مانده است.
تیم‌‌های پانلا،‌ ستارگان پاس ساری و صنایع غذایی معینی‌پور در لیگ برتر آزاد و شهرداری مسجد سلیمان در لیگ برتر فرنگی در هفته‌های گذشته خارجی در ترکیب خود داشتند. همه خارجی‌های لیگ آزاد از روسیه بودند و دو خارجی لیگ فرنگی از ارمنستان،‌ اما از چهار تیمی که تاکنون خارجی در ترکیب خود داشتند،‌ فقط یک تیم مسابقه خود را با برد پشت سر گذاشته است.
پانلا در هفته اول هرچند بشیر ماگمادوف و رسول گاژی ماگمادوف را به خدمت گرفته بود اما شکست سنگینی را مقابل معینی‌پور تجربه کرد،‌ درحالیکه کشتی‌گیر خارجی این تیم در 74 کیلوگرم،‌ کمتر از یک دقیقه مقابل محمد بخشی کشتی گرفت و به دلیل ضربه زدن،‌ دیسکالیفه شد.

در هفته دوم ستارگان پاس ساری از اخمد ادریسوف و ماگومد کوربانوف مقابل دانشگاه آزاد استفاده کرد که علاوه بر پیروزی هر دو کشتی‌گیرش که البته با اختلاف زیادی هم نبود،‌ مقابل دانشگاه آزاد به برد رسید اما در هفته سوم،‌ صنایع غذایی معینی‌پور که موسی مهدیخانوف و قربان شیرایف در ترکیب خود استفاده کرد، هرچند هر دو کشتی‌گیر به برتری رسیدند که البته برد مهدیخانوف میلیمتری و ثانیه آخری بود،‌ اما تیم میزبان مقابل حریفش تن به شکست داد.
در لیگ کشتی فرنگی هم تیم شهرداری مسجد سلیمان که دو کشتی‌گیر ارمنی را در اختیار داشت،‌ نتوانست حریف اصلی‌اش که نفت و گاز زاگرس بود را پشت سر بگذارد.
عملکرد خارجی‌های لیگ برتر آزاد و فرنگی مقابل حریفان ایرانی به شرح زیر است:
هفته اول لیگ برتر، مصاف دو تیم پانلا و صنایع غذایی معینی‌پور
61کیلوگرم: داریوش حضرتقلی‌زاده صفر– بشیر ماگمادوف 11
74 کیلوگرم: محمد بخشی، برنده – رسول گاژی ماگمادوف دیسکالیفه
هفته دوم لیگ برتر، دیدار تیم‌های ستارگان پاس ساری و دانشگاه آزاد بابل
61 کیلوگرم: اخمد ادریس‌اف 5 – مهدی رحیمی 2
97 کیلوگرم: ماگومد کوربانوف 3 – علی شعبانی 1
هفته سوم لیگ برتر، رویارویی تیم‌های بانک شهر و صنایع غذایی معینی‌پور
57 کیلوگرم: مهدی ویسی 4- موسی مهدیخانوف 4 (برنده)
70 کیلوگرم: مرتضی قیاسی 1 – قربان شیرایف 5

دور رفت لیگ برتر فرنگی در مسجد سلیمان، مصاف دو تیم شهرداری مسجد سلیمان و نفت و گاز زاگرس
67 کیلوگرم: محمدجواد رضایی 1 – اسلاویک گالستیان 6
77 کیلوگرم: امیر عبدی 5 – مالخاز آمویان 8

انتهای پیام/


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره