نماد آخرین خبر

صلاح بهترین آفریقایی تاریخ فوتبال؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
صلاح بهترین آفریقایی تاریخ فوتبال؟

ایسنا/محمد صلاح در شرایطی بهترین گلزن آفریقایی تاریخ لیگ قهرمانان شده است که اکنون می‌توان او را بهترین آفریقایی تاریخ جهان فوتبال نیز قلمداد کرد.

اگر محمد صلاح همین امروز کفش‌هایش را بیاویزد و دیگر پا به توپ نشود، باز هم یکی از ستاره‌های تاریخ فوتبال است. او به اندازه کافی تلاش کرده است تا وارد فهرست نخبگان فوتبال شود. او در دیدار برابر بولونیا در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد و از رکورد دیدیه دروگبا سبقت گرفت و اکنون بهترین گلزن آفریقایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. گل به بولونیا چهل‌وپنجمین گل صلاح در این مسابقات بود. صلاح برای اینکه در بین ۱۰ گلزن برتر تاریخ این رقابت‌ها قرار گیرد، فقط باید چهار بار دیگر گلزنی کند.
بدون اغراق صلاح یکی از اصلی‌ترین بازیکنان تاریخ لیورپول است. سومین گلزن برتر لیورپول در کل تاریخ و بهترین گلزن در دوران لیگ برتر، دارنده سه کفش طلا، دو جایزه بهترین بازیکن سال، قهرمان لیگ برتر، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و به طور کلی همه جام‌های ممکن افتخارات «فرعون» است.
داستان صلاح بیشتر مربوط به باختن و از نو برخاستن است. او در ۲۵سالگی در انگلیس دوران بدی داشت و پس از روزهای ناگوار حضور در چلسی به فیورنتینا رفت. به نظر می‌رسید دیگر در لیگ برتر حضور نخواهد داشت و مناسب این لیگ نیست اما عملکردش در فلورانس و سپس در رم، یورگن کلوپ را متقاعد کرد که برای خریدنش اصرار کند. او دست بر قضا خیلی گران نبود و لیورپول ۴۲ میلیون یورو برایش پرداخت کرد.
ثبات ویژگی خاص صلاح است. او در لیگ برتر هیچگاه در یک فصل کمتر از ۱۸ گل نزده است. ثبات باورنکردنی به فرم بدنی بازیکن نیز مربوط می‌شود. طی هفت سال حتی یک مصدومیت جدی برای این بازیکن رخ نداد و همیشه در دسترس تیمش بود. هیچ کودک یا نوجوانی در مصر نیست که تی‌شرتی با نام خانوادگی صلاح نپوشد. چهره او روی هزاران بیلبورد در کشورش قرار دارد و این باعث شده است تا او در کانون توجه‌ها قرار گیرد. عباس عیسی مدیر برنامه‌های او در تابستان گفت: کل مبلغ دریافتی محمد برای بازی‌هایش در زمین فوتبال، فروش حق تصویر، قرارداد با اسپانسرها و سایر درآمدها حدود ۵۳ میلیون پوند در سال است. یعنی یک میلیون در هفته! صلاح همچنین از نظر تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام بین بازیکنان لیگ برتری رکورددار است. او بیش از ۶۳ میلیون دنبال‌کننده دارد و به‌شدت مورد توجه تیم‌های عربستانی است.
محمد به‌تازگی گفت: من زمان زیادی برای خودم گذاشتم و سعی کردم مثبت فکر کنم. همانطور که می‌دانید امسال آخرین سال حضورم در لیورپول است. فقط می‌خواهم از آن لذت ببرم و به آینده فکر نکنم. خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره