نماد آخرین خبر

مجتبی عابدینی: در روستا می‌مانم و به تهران بر نمی‌گردم

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی

خبرآنلاين/ کاپيتان تيم ملي شمشيربازي ايران که ماه هاست به روستاي شورمست رفته است هم چنان تصميمي براي بازگشت به تهران ندارد و تا زماني که کرونا آمار بالايي را دارد روي تصميم خود مي ماند.

مجتبي عابديني ،هنوز از تهران کرونا فراري است؛ بعداز 56 روزکوچ به روستاي شورمست. کاپيتان تيم ملي شمشيربازي که براي حفظ سلامتي خانواده اش اول مردادماه به روستايشان پناهنده شده ، تا وقتي هم کرونا در پايتخت جولان مي دهد او پايش را به تهران نمي گذارد. البته گه گاه براي انجام کارها و گرفتن برنامه تمرين زيرنظر پيمان فخري سرمربي تيم ملي سري به آکادمي ملي المپيک مي زند ،اما خيلي ماندگار نمي شود. شمشيرباز چهارم المپيک ريو تصميمش را گرفته شايد تا سال آينده هم به تهران برنگردد. تنها شرط او براي برگشت به تهران پيدا کردن واکسن آنفلوآنزا براي دخترش پارميس است.
*همچنان از تهران فراري هستي؟
بله. اوضاع تهران خوب نيست و من همچنان در روستايمان هستم، اينجا سالن هم دارد و من تمرين مي کنم. تا وقتي شرايط عادي شود اينجا مي مانم.
*يعني اين مدت اصلا به تهران نيامدي؟
چرا، يک ماه براي سرو سامان دادن کارهايم در تهران بودم و همانجا هم شمشيربازي تمرين مي کردم و از پيمان فخري سرمربي تيم درس مي گرفتم.
*هنوز بابت کرونا مي ترسي؟
 من خيلي حساس هستم و به خاطر دخترانم مي ترسم.ترجيح مي دهم آنها را دور نگهدارم. وضعيت روستاي ما هم سفيد است و به همين دليل با خيال راحت فعلا اينجا زندگي مي کنيم.
*پس با اين حساب دخترت را در مدرسه ثبت نام نکردي؟
نه ثبت نام نکردم. البته به صورت آنلاين درس مي خواند. من اگر واکسن آنفلوآنزا براي دخترم گير نياورم تا سال آينده به تهران برنمي گردم.
*چرا؟
دخترم پارميس  آلرژي دارد و بايد واکسن آنفلوانزا بزند ،فعلا که گير نياورده ام ،اگر پيدا نکنم، حالا ترجيح مي دهم در روستا زندگي کنيم تا مشکلي برايش پيش نيايد.
*پيمان فخري هم برخلاف مربيان و مسئولان بقيه رشته ها، برگزاري اردو را به صلاح نمي داند.شما هم موافقي؟
ما که خيالمان از بابت سهميه المپيک راحت است و همچنان تمريناتمان را انجام مي دهيم .در اين شرايط با پيمان فخري موافقم و سلامتي بچه ها مهم تر است. از طرفي ما گه گاه به اکادمي مي رويم تا هم بازي کنيم و هم  برنامه جديد تمريني بگيريم.
*نداشتن  تمرين دراردو باعث نمي شود تکنيک ها را فراموش کني ؟
يادمان که نمي رود. يعني وضعيت طوري نيست که فراموش کنيم. درست است که با تمرين وضعيت بهتري پيدا مي کنيم  ، اما يادمان هم که برود وقتي مي رويم درس مي گيريم دوباره به شرايط قبل برمي گرديم.
*از رقبايتان هم خبر داري؟
مي دانم که رقبايمان هم مثل ما دست و پا شکسته تمرين مي کنند ،اما نکته مهم اين است در اين شرايط همه ترجيح مي دهند ريسک نکنند و مواظب سلامتي شان باشند.
*پس حالا که تمرين شمشيربازي کمي جدي شده ،ديگر دلتنگ نيستي؟

نه ديگر ،با شروع تمرين ششميربازي  دلتنگي ام رفع شد. يک روز در ميان 3،4 شمشيرباز تيم جوانان از ساري به روستاي ما مي آيند و در سالن ششميربازي مي کنيم. البته ترجيح مي دهم خيلي شلوغ نشود تا راحت تر تمرين کنيم.
*دلت مسابقه نمي خواهد؟
من براي مسابقه لحظه شماري مي کنم، براي شور ، هيجان و استرس مسابقه .


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر