نماد آخرین خبر

اتفاق عجیب در لیگ دسته اول؛ 4 تیم شرایط میزبانی ندارند!

منبع
مهر
بروزرسانی
اتفاق عجیب در لیگ دسته اول؛ 4 تیم شرایط میزبانی ندارند!

مهر/ رقابتهاي ليگ دسته اول در حالي در جريان است که به دليل عدم زيرساختهاي مناسب، چهار تيم شرايط ميزباني ندارند.
رقابتهاي ليگ دسته اول با نظمي مناسب و به مراتب بهتر از رقابتهاي ليگ برتر در جريان است و اين مسابقات ۱۰ هفته از ۳۴ هفته خود را پشت سر گذاشته است. رقابتهاي اين فصل در حالي در جريان است که رقابتي فشرده بين ۱۰ تيم در بالاي جدول جريان دارد؛ و يک برد يا باخت مي‌تواند منجر به صعود يا سقوط چند پله‌اي هر يک از تيم‌هاي اول تا دهم جدول شود.
در حال حاضر تيم هوادار با ۱۸ امتياز در صدر جدول قرار دارد و دو تيم ديگر استقلال خوزستان و مس کرمان نيز با امتيازي مشابه و به دليل تفاضل گل کمتر در رده‌هاي دوم و سوم قرار دارند.
پارس جنوبي با ۱۶ امتياز در رده چهارم قرار دارد و فجر سپاسي به همراه ملوان با ۱۶ امتياز در تعقيب آنها هستند. از رده هفتم تا دهم جدول نيز چهار تيم رايکا بابل، شهرداري آستارا، بادران تهران و استقلال ملاثاني با ۱۵ امتياز قرار دارند که اين نشان از تراکم امتيازات و فشردگي رقابت در بالاي جدول است. حتي تيم سيزدهم جدول ۱۳ امتياز دارد و اين بدان معناست که فاصله تيم سيزدهم تا صدر جدول، تنها ۵ امتياز است.
در حالي که برنامه‌ريزي اين مسابقات خوب است و بازي‌ها با منظم پيش مي‌رود، اما فقدان زيرساخت‌هاي مناسب در برخي از شهرهايي که در اين مسابقات نماينده دارند باعث شده تا ۴ تيم امکان ميزباني در شهرهاي خود نداشته باشند که اين تبديل به يکي از معضلات اين مسابقات شده است.
استقلال ملاثاني و شهرداري آستارا دو تيم تازه وارد به ليگ دسته اول که شرايط خوبي هم در جدول داشته و هر کدام با ۱۵ امتياز در رده‌هاي هشتم و دهم قرار دارند، از جمله اين تيم‌ها هستند. همچنين چوکا تالش و خوشه طلايي ساوه هم با شرايط مشابهي مواجه هستند و به ناچار در شهري به جز شهر خود از ميهمانان خود پذيرايي مي‌کنند.

شهرداري آستارا و چوکا تالش که با پايان رافت و علي لطيفي مهاجمان سابق استقلال و پرسپوليس در اين مسابقات حضور دارند، در شهر رشت از حريفان خود ميزباني مي‌کنند و بازي هر دو تيم در يک ورزشگاه انجام مي‌شود.
استقلال ملاثاني هم با ابراهيم اشکش، مربي بومي که اين تيم را به رقابتهاي ليگ دسته اول رساند روزهاي خوبي را تجربه مي‌کند و در حال حاضر با ۴ پيروزي، ۳ مساوي، ۳ شکست و ۱۵ امتياز در فاصله ۳ امتيازي تا صدر جدول قرار دارد. اين تيم نيز به دليل عدم امکانات لازم در شهر ملاثاني، در اهواز از ميهمانان خود پذيرايي مي‌کند.
خوشه طلايي ساوه که فصل را با سهراب بختياري زاده آغاز کرد و بعد از کنار رفتن او هدايت اين تيم به وحيد بياتلو سپرده شد، به صورت موقت ديدارهاي خود را در تهران برگزار مي‌کند تا اين تيم نيز چهارمين تيم ليگ يکي باشد که امکان پذيرايي از حريفان خود را در خانه ندارد.
خوشه طلايي با ۲ پيروزي، ۴ مساوي، ۴ شکست و ۱۰ امتياز در رده چهاردهم جدول رده بندي قرار دارد.
رقابتهاي هفته يازدهم ليگ دسته اول به صورت همزمان و در ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۶ بهمن به شرح زير برگزار مي‌شود؛
گل ريحان - قشقايي
شهرداري آستارا - ملوان
مس کرمان - آرمان گهر
شاهين بوشهر - رايکا
فجر سپاسي - خيبر خرم آباد
هوادار - استقلال خوزستان
استقلال ملاثاني - بادران

خوشه طلايي ساوه - چوکا تالش
نود اروميه - پارس جنوبي جم

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره