نماد آخرین خبر

در باد نسل طلایی خوابیده‌ایم!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
در باد نسل طلایی خوابیده‌ایم!

ايسنا/ رييس فدراسيون هندبال گفت: ما در باد نسل طلايي هندبال خوابيده‌ايم و پشتوانه‌سازي نکرده‌ايم.
عليرضا پاکدل در خصوص انتخاب سرمربي خارجي براي تيم ملي هندبالف اظهار کرد: نياز هندبال ما انتخاب سرمربي خارجي است‌. هندبال ما در شرايطي است که مهمترين رکن آن برنامه‌ريزي و انتخاب سرمربي است، ما از اسفند{۱۳۹۸} يعني دو ماه بعد از مسابقات قهرماني آسيا براي انتخاب سرمربي اقدام کرديم. ۳ گزينه با توجه به شاخصه‌هايي که دنبالش بوديم چون فني و مالي در نظر داشتيم. ما دنبال مربي‌اي بوديم که باشگاه داشته باشد يا در اردوهاي ما حضور داشته باشد.
وي گفت: يکي از گزينه‌ها را نهايي کرده بوديم که فروردين {۱۳۹۹} ديديم يکي از تيم‌هاي عربي دو و نيم برابر قيمت ما را پيشنهاد داد و از دست رفت. گزينه بعدي هم سابقه خوبي داشت که اعلام کرد خانواده او موافق نيستند که به ايران بيايند. گزينه آخر هم که ساعت‌ها وقت گذاشتيم صحبت کرديم قرارداد هم آماده شد، البته دغدغه او کرونا است. نمي‌دانم کسي از داخل اطلاعات داده يا با گوگل ترنسليت متوجه بخشنامه کرونا شده است. بخشنامه اين است که هر فردي که قرار باشد از اروپا بيايد بايد دو هفته قرنطينه باشد. مقداري اين موضوع کار را عقب انداخته است. دنبال راهکار هستيم.
وي در پاسخ به اين سوال که نام کشور اين سرمربي را اعلام مي‌کند؟ گفت: اجازه دهيد نهايي شود. مربي رزومه‌داري است و مي‌تواند به هندبال کشور کمک کند. صالحي اميري قول پرداخت ۵۰ درصد مبلغ قرارداد سرمربي خارجي را هم داده است.
پاکدل که در برنامه زنده "شبکه ورزش" صحبت مي‌کرد، در ادامه گفت: امروز ژاپن، بحرين و قطر يک کلاس از سطح آسيا بالاتر رفته‌اند. کره جنوبي از سال ۱۹۹۸ در تمامي رده‌هاي سني مقام داشته است. ما آخرين مقامي که در رده پايه نوجوانان گرفته‌ايم در سال ۲۰۰۸ اردن بوده است. آخرين مقامي هم که در رده جوانان گرفته‌ايم در سال ۲۰۱۰ بوده است.
رئيس فدراسيون هندبال گفت: هندبال ما به برنامه‌ريزي و پشتوانه نياز دارد. ما در باد اين نسل طلايي خوابيديم و پشتوانه‌سازي نکرديم، حتي در رده‌هاي پايه آسيا مقام نداريم. اگر ژاپن به اين جايگاه رسيده تلاش کرده است. کره جنوبي ۶ سال پيش پوست‌اندازي کرد و ۵ سال در آسيا مدالي کسب نکرد. ما به زمان و برنامه‌ريزي نياز داريم.

پاکدل گفت: برنامه استراتژيک ۵ ساله نوشته شده که در سال ۱۴۰۱ تيم جوانان جزو تيم‌هاي برتر آسيا باشد و به قهرماني جهان برسد و در دوره بعد قهرمان آسيا شود. فراخوان زديم که افرادي که قد ۱.۸۵ دارند در سراسر کشور در رده سني(۱۱ بهمن ۸۴) جمع کنيم. اميدواريم بازيکناني را در اين شرايط جذب کنيم.
وي در خصوص سلب شدن ميزباني قهرماني جوانان آسيا از ايران، گفت: از سال ۲۰۱۴ که تبريز ميزبان مسابقات آسيايي بود ديگر ميزباني‌اي در ايران نداشتيم. دليل سلب ميزباني به خاطر پيک سوم کرونا که مرگ و مير زياد شد، بود. کشورهاي ديگر به کنفدراسيون آسيا نامه زده بودند که حاضر نيستند در ايران مسابقه دهند. همه از فدراسيون، وزارت ورزش و کميته ملي المپيک تلاش و رايزني کرديم ولي وقتي ۸ کشور از ۱۱ کشور نمي‌خواستند در ايران حاضر شوند، ميزباني به بحرين رسيد.
رييس فدراسيون هندبال گفت: اين قول را مي‌دهم که ميزباني بهتري داشته باشيم. براي سال ۱۴۰۰ تلاش مي‌کنيم يک رويداد آسيا را ميزباني کنيم. يکي از رويدادهاي آسيا را دنبال مي‌کنيم تا ميزباني بگيريم. سياست ما اين است. ضمن حفظ اقتدار با هيچ کشوري مشکلي نداريم.
پاکدل گفت: فدراسيون هندبال هيچ بدهي ندارد. تشکر مي‌کنم از زحمات همه عزيزان که پيش از اين رييس فدراسيون بوده‌اند. يکي از مشکلات ما در هندبال به علت عدم ثبات در مديريت بوده است. من نفر هشتمي هستم که در ۵ سال اخير مدير شده‌ام. روزي که آمديم بدهي مالياتي داشتيم شايد خيلي از فدراسيون‌ها هنوز با بدهي مالياتي دست و پنجه نرم مي‌کنند. بدهي از جام رياست جمهوري و داوران داشتيم، که اکنون هيچ بدهي حتي يک ريال نداريم.
وي در خصوص ليگ برتر هندبال گفت: آماده‌سازي تيم ملي جوانان در اولويت ماست. ليگ امسال پرفشار بود. همه ملي‌پوشان جوان در ليگ حضور دارند. اگر مرحله آخر ليگ را هم داشته باشيم ممکن است به ملي‌پوشان آسيب بزند. احتمالا مرحله آخر ليگ در سال جديد خواهد بود. البته بايد در کميته مسابقات نتيجه نهايي گرفته شود.
رييس فدراسيون هندبال در پايان گفت: به‌عنوان هيات‌رييسه با اعضاي فدراسيون جلسه داشتيم. نتيجه اين شد که ۱۰ آکادمي ملي هندبال در سال ۱۴۰۰ در راستاي استعداديابي راه‌اندازي خواهيم کرد. مجوز آکادمي هندبال بعد از سال‌ها تدوين شد و اجراء خواهد شد. تفاهم‌نامه‌اي هم با آموزش پرورش و آموزش عالي امضاء کرديم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره