نماد آخرین خبر

بازیکنان جدید نه، فکری دنبال حمایت است

منبع
فرهيختگان
بروزرسانی
بازیکنان جدید نه، فکری دنبال حمایت است

فرهيختگان/ فکري معتقد است همه عليه استقلال هستند و فرقي نمي‌کند چه کسي سرمربي اين تيم باشد چون به‌اندازه کافي استقلال مخالف دارد، بنابراين استقلالي‌هاي واقعي بايد کمک کنند تا اين تيم بتواند به موفقيت رسيده و قهرمان شود.

تيم فوتبال استقلال اگرچه در دو هفته اخير نتوانست روند کسب نتايج موفقيت‌آميز گذشته را ادامه دهد اما به لطف نتايج دو هفته اخير ساير مدعيان همچنان صدرنشين باقي‌مانده و اين درحالي است که سرمربي اين تيم اعتقاد دارد با توجه به فوتبالي که پسران آبي ارائه مي‌دهند و نتايجي که به دست مي‌آيد نبايد تا اين حد مغرضانه از اين تيم، بازيکنانش و کادرفني انتقاد کرد.
شايد از يک جهت نتوانيم اين حق را به فکري بدهيم که استقلال بهترين کادرفني را دارد و تعريف و تمجيدهاي او از مجموعه تيمش را تا اين اندازه قابل‌قبول ندانيم اما در فوتبالي که همه را نتيجه‌گرا بار آورده، استقلال اين فصل نتيجه مي‌گيرد و فعلا صدرنشين است. با اين حال انتقاد اصلي بسياري از کارشناسان و هواداران به اين موضوع برمي‌گردد که با وجود صدرنشيني و کسب نتيجه لازم اين تيم اميدوارکننده بازي نمي‌کند و همين موضوع عمده گرفتاري‌ها و مشکلات و چندصدايي بين کادرفني و کارشناسان و هواداران را در اين مقطع از فصل به وجود آورده است.
اگرچه فکري به ثبات در ترکيب تيمش خيلي اعتقاد ندارد اما در اين خصوص در محفلي خصوصي عنوان کرده که براساس تاکتيک و شيوه‌هاي بازي حريف تيمش را آرايش مي‌کند و اين‌طور نيست که براي همه ديدارها يک ترکيب ثابت را در نظر بگيرد. او مي‌گويد چرا وقتي ترکيب بازي با تراکتور را در ديدار با سايپا تکرار کرد کسي به اين موضوع نپرداخت و اين درحالي است که استقلال در اين بازي حتي شکست خورد و بازهم انتقاد شد که چرا براساس تاکتيک سايپا تيم استقلال برنامه‌ريزي و آرايش نشد و اين يعني هر کاري انجام دهد انتقادها وجود دارند.
چرا فکري انتقادها را نمي‌پذيرد؟
يکي از اظهارات فکري در نشست خبري بعد از بازي با نفت مسجدسليمان حسابي دردسرساز شد؛ جايي که او به خبرنگاران گفت هرکسي از خيابان رد مي‌شود سوالي را مطرح مي‌کند و شما هم آن را مي‌پرسيد! همين موضوع باعث شد دوباره انتقادهايي به اظهارات وي مطرح شود. اما اينکه چرا سرمربي استقلال در لاک دفاعي خود فرو رفته و شرايط را طوري فراهم کرده است که انگار نمي‌خواهد صداي منتقدان را بشنود به اين موضوع برمي‌گردد که از همان هفته‌هاي ابتدايي برخي رسانه‌ها عليه وي موضع‌گيري کرده و با القاي اينکه فکري دواي درد استقلال نيست باعث شده‌اند کار امروز به اينجا کشيده شود که استقلال صدرنشين است اما بازهم صداي تماشاگران درآمده و جمله اين اتفاقات باعث شده فکري با ذهنيت قبلي عليه منتقدان موضع‌گيري کند.
استقلال در بازي با نفت مسجدسليمان چه از لحاظ موقعيت‌سازي و چه از لحاظ فوتبال مالکانه و چه از لحاظ تاکتيکي بازي برتري را به نمايش گذاشت و يک سروگردن بالاتر از حريف جنوبي بود اما سرمربي استقلال اعتقاد دارد چشم هواداران به برخي رسانه‌هايي است که عامدانه عليه استقلال دشمني مي‌کنند. فکري عقيده دارد در بازي آخر ريسک جالبي کرده و با ۳دفاعه کردن تيمش موجب شد آبي‌پوشان به يک بازي مالکانه و تاکتيکي رو بياورند ولي به اين موضوع توجهي نشد و همه ضعف‌ها را مي‌بينند.
ناراحتي سرمربي استقلال از تبعيض
نکته‌اي که بيش از هر اندازه محمود فکري را ناراحت و چه‌بسا عصبي کرده است به برخورد متفاوت با حاشيه‌سازان و اهالي فوتبال مربوط مي‌شود. فکري بعد از بازي با فولاد به‌خاطر به‌کار بردن يک کلمه ناپسند مورد هجمه زيادي قرار گفت و محروم شد. جالب است بدانيد او در محفلي عنوان کرده با اتفاق‌هاي اخير حرف‌هاي او بعد از چندماه به اثبات رسيد و حالا همه فهميده‌اند که نيمکت برخي تيم‌ها تا چه اندازه براي رسيدن به پيروزي در هر ديدار دست به هر کاري مي‌زنند. اشاره او به بازي فولاد و پيکان است که فولادي‌ها به‌خاطر اينکه بازيکن حريف از روي اوت‌دستي خطرساز نشود خط عرضي زمين را افزايش داده و کناره زمين را هم گل‌آلود کردند. او گلايه دارد که چرا کسي پيگير اتفاقات رخ‌داده روي نيمکت خيلي از تيم‌ها نيست و همچنان همه هجمه‌ها به کادرفني استقلال و برخي حرکات و رفتارهاي روي نيمکت اين تيم است و منتظرند تا حرفي بزنند و عليه‌شان استفاده کنند.
فکري مي‌گويد بعد از آن ديدار شکست خورده و خسته بودند اما فيلمبردار فرستادند تا يک لحظه هم از دست‌شان نرود و حرفش را پخش کنند اما حالا اتفاق‌هايي مي‌افتد که همه ايران به حرف او مي‌رسند که برخي با چه حربه‌هايي به‌دنبال موفقيت هستند و بازهم از آنها تعريف مي‌شود. او مرتب اشاره مي‌کند در فوتبال ما آدم‌هاي سالم را دوست ندارند، اگر هم اين‌طور آدم‌ها را دوست داشته باشند هيچ‌کس آنها را حمايت نمي‌کند، اما از آدم‌هاي بد و فاسد به‌خاطر برخي مسائل پشت‌پرده همه حمايت مي‌کنند. سرمربي استقلال فضا را ناجوانمردانه مي‌داند و معتقد است بايد سکوت کنند و کارشان را جلو ببرند. مي‌گويد اگر دست به جيب باشد بيشتر حمايت مي‌شود!
برخورد دوگانه
هفته گذشته حضور تعدادي از افراد نه چندان خوشنام در تمرين استقلال حسابي خبرساز و هجمه‌هاي زيادي عليه مجموعه اين تيم در اين خصوص ايجاد شد اما به هر طريقي که بود اين موضوع تا بعد از بازي با نفت مسجدسليمان به دست فراموشي سپرده شد با اين حال دوباره پس از اين مسابقه شايعاتي مبني‌بر تبعات اين اتفاق به گوش رسيد و حتي اعلام شد شايد از بالا دستور برکناري پرويز مظلومي ‌از سرپرستي استقلال صادر شود. اين درحالي است که همين افراد که از آنها به‌عنوان اوباش هم نام برده شده در گذشته و در زمان سرمربيان مختلف نيز در تمرينات آبي‌پوشان حضور پيدا کرده و در برهه‌هاي مختلف زماني عکس‌هاي يادگاري آنها با سرمربيان و بازيکنان وقت استقلال منتشر شده است. از اردوي استقلال خبر مي‌رسد که نگراني‌ها نسبت به عواقب و تبعات اين موضوع افزايش پيدا کرده ولي مي‌گويند چرا قبلا که همين افراد به محل تمرين استقلال مي‌رفتند کسي ايرادي نمي‌گرفت؟
بوي تحريم تمرين بلند شده است!
ظاهرا بخشي ديگر از انتقادها و نگراني‌هاي کادرفني استقلال به پشتيباني و مديريت اين تيم مربوط مي‌شود. آنها معتقدند در مجموعه استقلال فقط بازيکنان و مربيان کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اند و خبري از پشتيباني مديران در اين تيم نيست. البته بيشتر اين نگراني در اين بين به پرداختي‌ها مربوط مي‌شود.‌ با اين حال طبق شنيده‌هاي «فرهيختگان»، هيچ‌کدام از بازيکنان استقلال تا اين برهه زماني کمتر از ۲۰درصد دريافتي نداشته‌اند اما همين مبلغ هم با وجود آنکه به نيم‌فصل رقابت‌ها نزديک مي‌شويم سروصداي استقلالي‌ها را بلند کرده تا جايي که حتي اگر اوضاع به همين منوال باشد چه‌بسا کار به تحريم تمرين نيز کشيده شود، البته از ديدگاه کادرفني همه‌چيز به مسائل مالي ختم نشده و آنها اعتقاد دارند بايد از همه جهات چه مادي و چه معنوي و چه امکاناتي، حمايت و پشتيباني خوبي ازسوي مديران استقلال صورت بگيرد.
محمود فکري نيز تا اينجاي کار در اين خصوص دندان روي جگر گذاشته و فعلا قصد ندارد نسبت به اين رفتارها انتقاد داشته باشد تا تيمش در اين فرصت زماني به حاشيه نرود. چون اعتقاد دارد با اين حال که قسمت اصلي کار مي‌لنگد و ضعف دارد، او و تيمش کم نگذاشته و صدرنشين فعلي رقابت‌ها هستند و در آينده بايد ديد چه اتفاقي در اين زمينه رخ مي‌دهد، با اين حال فعلا فکري در اين زمينه روزه سکوت گرفته است تا همين حداقل پشتيباني و امکانات نيز از او و تيمش گرفته نشود، البته فکري در گذشته گفته بود سياسيون استقلالي به اين تيم کمک کنند و حالا بازهم اعتقاد دارد بايد اين اتفاق بيفتد چون از سياسيون پرسپوليسي تا هواداران عادي اين تيم همدل و متحدانه پشتيبان تيم‌شان هستند اما در اين‌سو بين رسانه‌هاي استقلالي و هواداران چنددستگي و چندصدايي وجود دارد و بين مسئولان نيز کسي که آن‌طور که بايد و شايد به اين تيم کمک کند، وجود ندارد.
چرا حسيني فيکس شد؟
يکي از انتقادهاي بي‌رحمانه‌اي که به کادرفني استقلال بعد از بازي با نفت مسجدسليمان به‌سمت آنها روانه شد بازي کردن سيدحسين حسيني به‌جاي رشيد مظاهري بود و اين درحالي است که برخي رسانه‌ها اينچنين منتشر کردند که به‌خاطر انتقادهاي فني، رشيد نيمکت‌نشين شده است اما اصل اين داستان به آنجايي برمي‌گردد که طبق شنيده‌هاي «فرهيختگان»، با مصدوميت عليرضا انصاري دروازه‌بان سوم استقلال کادرفني اين تيم تصميم مي‌گيرد در اين ديدار به سيدحسين حسيني بازي دهد تا او نيز در شرايط مسابقه قرار بگيرد، البته نگراني‌هاي کادرفني تقريبا بجا بوده چون در اين شرايط اگر به هر دليلي مظاهري امکان بازي نداشته باشد، حسيني بايد بازي کند هرچند به‌نظر مي‌رسد ديدار مناسبي براي اين امر انتخاب نشد و چه‌بسا بهتر بود حسيني در بازي با تيم قعرنشين سايپا در تهران يک‌بار ديگر ايستادن درون دروازه استقلال را تجربه مي‌کرد.
فعلا فقط قربانعلي‌پور
درخصوص ضعف نيمکت استقلال نيز در اين ۱۳هفته گفتني‌ها بسيار بوده و مطالب زيادي منتشر شده، اين در حالي است که استقلالي‌ها سعي کردند با جذب اصغر قربانعلي‌پور اين ضعف را برطرف کنند اما حالا شنيده مي‌شود گويا اين مربي از همان ابتدا در ليست محمود فکري و بين کادر وي قرار داشته و حتي امروز که آبي‌ها موفق شدند با او قرارداد امضا کنند گويا قربانعلي‌پور مدنظر اسکوچيچ سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران نيز قرار گرفته اما اين مربي ترجيح مي‌دهد با استقلال قرارداد امضا کند. تا پيش از اين صحبت‌هايي از حضور نفراتي مثل صالح و نمازي مي‌شد اما کادرفني با اين توجيه که آنها چندين‌سال است از سطح اول فوتبال دور مانده‌اند به امثال قربانعلي‌پور رجوع کرده‌اند که از چند تيم پيشنهاد داشته و با علم روز فوتبال آشنايي دارند و اين درحالي است که فکري به تقويت بيشتر از اين اعتقادي نداشته و فعلا همين حد را راضي‌کننده مي‌داند.

برخورد انضباطي شبيه برانکو؟
نکته ديگر نيز به برخورد انضباطي محمود فکري با برخي بازيکنان مثل ميليچ يا دياباته مربوط مي‌شود و اين درحالي است که فکري قبلا در يک جمع اين‌طور عنوان کرده که برخورد قاطع برانکو با امثال رامين رضاييان و مهدي طارمي ‌با استقبال مواجه شد ولي در قبال برخورد مشابه به فکري حمله شده درحالي که ميليچ از لحاظ کيفي مثل هميشه نبود و با آن فضاسازي عليه تيم و سرمربي به‌خاطر اينکه پولش را نگرفته تهران را ترک کرد.
فقط 2 بازيکن در فهرست ورودي
اگرچه تا پيش از اين شنيده مي‌شد فقط فرشيد باقري در ليست خروج استقلال قرار گرفته و اين امر هم تا حد زيادي محقق خواهد شد، اما ازسوي ديگر براي ليست ورودي اين تيم تنها دو يا نهايتا سه بازيکن مدنظر کادرفني و محمود فکري قرار دارند. درواقع سرمربي آبي‌پوشان اعتقاد دارد اين تيم حتي با دو، سه بازيکن جديد و خوب مي‌تواند مدعي آسيا شود، اين درحالي است که صحبت‌هايي از حضور ميلاد جهاني يا اميد ابراهيمي‌ يا حتي مهدي کياني در نيم‌فصل دوم در استقلال شنيده مي‌شود اما اين بازيکنان مثل ساير بازيکنان باکيفيت ليگ يا با تيم‌هاي خود قرارداد دارند يا اينکه طبق شنيده‌ها بازيکناني مثل ابراهيمي ‌به‌خاطر شرايط خوب‌شان در قطر علاقه‌اي به بازگشت ندارند. البته قانون منع جذب بازيکن خارجي نيز دست‌وپاي استقلالي‌ها را بسته و تمامي ‌خوب‌هاي ليگ هم با تيم‌هاي خود قرارداد دارند مگر اينکه فکري بخواهد براي آينده دست به جابه‌جايي زده و برخي بازيکنان خود را با ستاره‌هاي ديگر تيم‌ها جابه‌جا کند.
فعلا سکوت
همه اينها درحالي است که فکري فعلا قصد مصاحبه ندارد تا بخواهد از خودش و عملکردش دفاع کند تا دوباره هجمه انتقادها بلندشده و دوباره اين‌طور عنوان شود که او مي‌خواهد مشکلات و مسائل را توجيه کند. طبق شنيده‎ها، فکري از برخي تحرکات درکنار تيم نيز به‌شدت ناراحت است و اعتقاد دارد حالا که تيمش در صدر جدول است نبايد خبرسازي‌ها به‌سمتي برود که اين‌طور القا شود مي‌خواهند سرمربي ديگري را جايگزين کنند، چراکه معتقد است وقتي به مربيان قبلي به‌اندازه کافي فرصت داده شد تا خود را نشان دهند چرا فضا به‌گونه‌اي است که تيم محمود فکري حتي نمي‌تواند شکست بخورد و با اولين شکست يا مساوي به‌دنبال جايگزين براي او هستند.
درددل آقاي سرمربي
فکري معتقد است همه عليه استقلال هستند و فرقي نمي‌کند چه کسي سرمربي اين تيم باشد چون به‌اندازه کافي استقلال مخالف دارد، بنابراين استقلالي‌هاي واقعي بايد کمک کنند تا اين تيم بتواند به موفقيت رسيده و قهرمان شود. او در جمعي گفته است: «نمي‌خواهم به من کمک کنند بلکه به استقلال کمک کنند تا اين تيم با موفقيت باعث سربلندي همه استقلالي‌ها شود، اما تا زماني که چندصدايي و چنددستگي بين استقلالي‌ها وجود دارد دشمنان هم از اين موضوع سوءاستفاده کرده و ما را مي‌زنند هرچند در اين بين در اين فضا مشکل‌سازي دوستان بيش از دشمنان است.»


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره