نماد آخرین خبر

داور بازی پدیده - پرسپولیس را به وسط آتش هل دادند!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
داور بازی پدیده - پرسپولیس را به وسط آتش هل دادند!

ورزش 3/ بلندي چمن ورزشگاه امام رضا، باعث اعتراض کادرفني سرخ ها شد و پس از يحيي، هواداران پرسپوليس نيز اين اعتراض را ادامه دادند.
تيم فوتبال پرسپوليس در حالي مقابل پديده متوقف شد که کادرفني اين تيم ساعتي پيش از مسابقه و در شرايطي که براي بازديد از چمن ورزشگاه روي آن حرکت مي‌کرد، اعتراض خود را به گوش نماينده مسئولان استاني و همچنين فدراسيون و سازمان ليگ رساندند اما در ميان اين اعتراضات، ويديويي يک دقيقه اي در خروجي رسانه‌ها قرار گرفت که نوک پيکان حملات را به يک نفر هدف مي‌گرفت: علي صفايي.
صفايي که در ديدار پرسپوليس - پديده نيز قضاوت بي نقصي را از خود به جاي گذاشت، در اين ويديو مورد اتهام قرار گرفت که مقصر بلندي چمن ورزشگاه اوست و نماينده فدراسيون در اين باره تقصيري نداشت.
علي فهيمي راد نماينده فدراسيون فوتبال در پاسخ به يحيي گل‌محمدي که درخواست مي‌کرد تا داور به قضيه ورود کند، گفت: «داور اگر الان بيايد و بگويد اين (چمن) بلند است، خلافکار خودش است که صبح همراه من بلند نشد بيايد اينجا. بايد وقتي من مي‌آيم زمين را چک کنم، داور بيايد.»


نکته عجيب اين‌که کمتر پيش مي‌آيد که صبح روز بازي داوران براي نظارت بر چمن ورزشگاه يا ديگر مسائل راضي ورزشگاه شوند. آن ها چند ساعت پيش از بازي با لباس شخصي ابتدا بر زمين نظارت مي‌کنند و سپس براي تعويض لباس به رختکن مي‌روند.
در واقع داوران در زمان نظارت، از تور دروازه، کف زمين، چمن و... بازديد مي‌کنند تا «خطري بازيکنان را تهديد» نکند. تهديداتي از جمله اين که ميخ، ميله يا چنين چيزهايي در زمين نباشد يا جنس استفاده شده در تير دروازه، خطري را متوجه کسي نکند.
بند پنج قوانين داوري نيز به وظايف داور اشاره دارد و در اين وظايف بيست و چندگانه، خبري از چک کردن اندازه طول چمن نيست.
با اين حال داوران که خود زير نظر نماينده فدراسيون کار مي‌کنند و با نظر آن‌ها براي انجام يا عدم انجام مسابقه تصميم مي‌گيرند، اين بار به موضوعي متهم شده‌اند که باتوجه به قرارگيري يک تيم پرطرفدار از طرفي از آن، حملاتي در فضاي مجازي را نيز برايشان در پي داشته است. اين در حالي است که شايد انتظار مي‌رفت که صبح روز بازي نماينده فدراسيون، نسبت به کوتاه شدن چمن اخطار بدهد.
پس از اين بازي حملات تندي از سوي برخي رسانه هاي هواداري پرسپوليس خطاب به علي صفايي انجام شده است.

نمايي از حواشي ابتداي مسابقه؛ لحظه‌اي که ناظر بازي تلاش مي‌کرد تا يحيي را متقاعد کند که او تقصيرکار نبوده است.

در ليگ برتر ايران اتفاقاتي نظير بلند بودن چمن يا خط کشي نامتعارف کنار زمين بارها رخ داده اما اين بار شرايط به شکلي بود که نماينده فدراسيون فوتبال صبح روز بازي در بازديد از استاديوم متوجه آن نشد و پس از اعتراض يحيي گل‌محمدي نيز فرصتي براي اصلاح آن وجود نداشت.
با اين حواشي اين اتفاق سبب نشد تا تيم داوري اين مسابقه و علي الخصوص علي صفايي تمرکز خود را از دست بدهد و در اين مسابقه دشوار، اشتباه تأثيرگذاري را مرتکب شود. حيدر سليماني کارشناس داوري نيز درباره عملکرد وي گفت: صفايي در چند صحنه آوانتاژهاي خوبي داد و کمک کرد که حمله بازيکنان گرفته نشود.
مناسب نبودن اندازه چمن ورزشگاه حتي براي داور وسط نيز مشکل ساز بود اما زماني که بازيکنان براي گرم کردن وارد زمين شده بودند، وقتي براي کوتاه کردن چمن نمانده بود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره