نماد آخرین خبر

جنگ و دعوا و بازی سر موضوع سربازی!

منبع
طرفداري
بروزرسانی
جنگ و دعوا و بازی سر موضوع سربازی!

طرفداری/ مدیران استقلال این روزها در تلاش هستند دو بازیکن سرباز خود را حفظ کنند ولی پرسپولیسی ها مدعی هستند چنین کاری غیرقانونی است
علامت سوال بزرگی که در ذهن هواداران فوتبال شکل گرفته این است که درنهایت سربازی دو بازیکن استقلال چه می شود؟
بحث سربازی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی چند ماهی هست حسابی داغ پیگیری می شود. البته اولین بار این موضوع چند ماه پیش مطرح شد ولی استقلالی ها موفق شدند به طور موقت مشکل آن ها را حل کنند و طبق نامه ای که به سازمان لیگ ارسال کردند، اعزام این دو تا 1 اسفندماه به تعویق افتاده بود.
در واقع امروز آخرین فرصت استقلال برای استفاده از این دو بازیکن است و آن ها طبق آخرین نامه ای که به سازمان لیگ ارسال کردند، فردا باید راهی خدمت سربازی شوند.
دو اقدام متفاوت برای سربازی سیاوش یزدانی از سوی خودش و باشگاه انجام شده است؛ در وهله اول مدیران استقلال طی نامه ای به سازمان نظام وظیفه اعلام کرده اند سیاوش یزدانی بازیکن ملی پوش استقلال و پای ثابت اردوهای تیم ملی است و باید سربازی اش تا تابستان به تعویق بیفتد. 
خود سیاوش یزدانی هم در اقدامی جداگانه به سازمان های نظامی اعلام کرده  اگر در حال حاضر از استقلال جدا شود، با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالات نمی تواند راهی تیم دیگری بشود و جام جهانی را از دست خواهد داد. سیاوش یزدانی درخواست کرده تا پایان فصل در استقلال بماند که تیم ملی هم یکی از مهره های ثابت اردوهای خود را از دست ندهد و بعد از آن راهی تیم های نظامی مثل ملوان یا فجرسپاسی خواهد شد.


استقلال اما در اقدامی جداگانه برای محمدحسین مرادمند به امور مشترک فدراسیون ها نامه زده و علیرضا خسروی، مدیر این مجموعه هم طی نامه دیگری به سرهنگ حمیدزاده، مسئول اعزام سازمان ناجا خواهش کرده مرادمند تا 30 سالگی عازم خدمت نشود و او را بازیکنی ملی پوش تلقی کرده است.
همین موضوع باعث نارضایتی پرسپولیسی ها شده و هواداران پرسپولیس در فضای مجازی این موضوع را فراقانونی تلقی کرده اند. پرسپولیسی ها می گویند از یک سو سیاوش یزدانی از تبصره ملی پوش بودن بازیکنان استفاده کرده و تا 30 سالگی به سربازی نرفته ولی حالا زمان آن است که به سربازی برود. همچنین سرخ ها می گویند محمدحسین مرادمند اصلا بازیکن ملی پوش محسوب نمی شود که بخواهد مثل سیاوش یزدانی از این تبصره استفاده کند.
پرسپولیسی ها همچنین مدعی هستند اگر مرادمند می تواند از چنین بند حمایتی استفاده کند، چرا احمد زنده روح نتوانست و ابتدای فصل راهی فجرسپاسی شد تا خدمت سربازی اش را پشت سر بگذارد. این در حالی است که زنده روح 29 ساله است و می توانست با این بند تا تابستان از خدمت سربازی معاف شود. پرسپولیسی ها می گویند در صورتی که از فردا استقلال از این دو بازیکن در هر دیداری استفاده کند، باشگاه های دیگر می توانند علیه استقلال شکایت کنند چرا که حضور این دو بازیکن در اردوگاه آبی غیرقانونی است.
عبدالصمد ابراهیمی، کارشناس حقوقی فوتبال در این خصوص توضیحات زیر را ارائه کرده است:
جعل معنوی یعنی قلب حقیقت در متن مکتوبه ای که فیزیک آن دستکاری نشده است. اگر سوابق بازیکن گابنی گل گهر جعلی بود و بازی ملی نداشت، سابقه مرادمند در این نامه هم واقعی نیست. اینکه وزارت نامه بزند و نظام وظیفه ناجا هم بپذیرد چیزی از بار مسئولیت استقلال کم نمی کند. اگر در پرونده گل گهر، همه مسئولیت متوجه باشگاه بود اینجا هم همین است. 
آن عبارت «به پیوست مدارک لازم ارسال می گردد» همان مسئولیت استقلال است. مدارکی دال بر ملی پوش بودن مرادمند ارسال کرده اند و باید در قبالش متعهد و پاسخگو باشند. باشگاهها شاکی باشند تا cas می شود رفت.

پرسپولیسی ها عقیده دارند استقلالی ها خودشان را به صورت مستقیم وارد این ماجرا نکردند و با درخواست از علیرضا خسروی، مدیرکل امور مشترک فدراسیون ها خواسته اند او به ناجا نامه بزند تا اگر بعدا شکایتی از آن ها مطرح شد، بگویند به صورت مستقیم دخالتی نداشتند.
نکته اینکه هواداران پرسپولیس در فضای مجازی مدعی شدند این ماجرا دقیقا شبیه ماجرای گل گهر سیرجان است و اگرچه استقلال به صورت مستقیم در این ماجرا دخالتی نداشته ولی صحت موضوعات برعهده باشگاه است.
البته استقلالی ها در فضای مجازی تصویر زیر را منتشر کردند و مدعی شدند این کارت، رجیستر محمدحسین مرادمند است و او چند ماه پیش به تیم ملی ایران دعوت شده است و به همین خاطر شامل تبصره حمایتی ملی پوشان می شود و می تواند تا 30 سالگی به سربازی نرود.
استقلال امیدوار است سازمان های نظامی با این موضوع موافقت کنند.


درست مثل داستان بازیکنان تاجیک پرسپولیس و بازیکن گابنی گل گهر، احتمال دارد ماجرای مرادمند و یزدانی هم بیخ پیدا کند.

ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره