logo

پردازنده بعدی دسکتاپ اینتل، پاییز امسال با نام Arrow Lake عرضه می‌شود

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
پردازنده بعدی دسکتاپ اینتل، پاییز امسال با نام Arrow Lake عرضه می‌شود

دیجیاتو/ اینتل همچنین تایید کرد که پردازنده‌های موبایل نسل بعدی Panther Lake اینتل، در سال 2025 عرضه خواهد شد.

اینتل امروز علاوه بر معرفی پردازنده‌های Lunar Lake، نقشه راه آینده خود را نیز فاش کرد که طبق آن، محصول بعدی غول فناوری، پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake خواهند بود که پاییز امسال عرضه می‌شوند.

«پت گلسینگر»، مدیرعامل ا‌ینتل در جریان کنفرانس کامپیوتکس 2024 گفت که صنعت رایانه شخصی اکنون عمیق‌ترین زمان خود در 25 سال گذشته را تجربه می‌کند. او در جریان سخنرانی خود اعلام کرد که پردازنده‌های موبایل Lunar Lake تا سه ماهه سوم سال عرضه نخواهند شد و Arrow Lake در سه ماهه چهارم در دسترس قرار خواهد گرفت.

هنوز هیچ مشخصاتی در مورد پردازنده‌های سری Arrow Lake فاش نشده است. با این حال برخی از مدیران اینتل گفته‌اند که Arrow Lake به عنوان یک پردازنده Core Ultra طبقه‌بندی می‌شود، زیرا دارای یک NPU یکپارچه است.

گلسینگر همچنین تایید کرد که پردازنده‌های موبایل نسل بعدی Panther Lake اینتل، در سال 2025 عرضه خواهد شد. این پردازنده بر روی فرایند 18A ساخته می‌شود. ا‌ینتل ابتدا در نقشه راه خود فقط از Lunar Lake به‌عنوان یک تراشه مبتنی بر 18A یاد کرده بود. همچنین هر دو کاشی محاسباتی و کاشی کنترلر تراشه‌ها توسط TSMC ساخته می‌شود.

اینتل پردازنده Core Ultra قبلی، یعنی Meteor Lake را به عنوان یک تراشه 14A معرفی کرد و این تراشه همچنین از کاشی‌های ساخته شده توسط TSMC بهره می‌برد، اما اینتل کاشی محاسباتی آن را براساس فرایند 14A خود ساخت.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره