logo

دانشمند مستعفی OpenAI استارتاپ جدیدی برای ساخت «ابرهوش مصنوعی» تأسیس کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
دانشمند مستعفی OpenAI استارتاپ جدیدی برای ساخت «ابرهوش مصنوعی» تأسیس کرد

زومیت/ ایلیا سوتسکور، دانشمند مستعفی OpenAI، به‌همراه دو دانشمند دیگر استارتاپ جدیدی به نام SSI بنیان‌گذاری کرد.
 
ایلیا سوتسکور، هم‌بنیان‌گذار و دانشمند ارشد سابق OpenAI، از بنیان‌گذاری استارتاپ جدیدی به نام .Safe Superintelligence Inc خبر داده است که روی توسعه‌ی ایمن هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود. به‌روایت او، استارتاپ SSI «تنها یک هدف و یک محصول دارد: تولید سیستم هوش مصنوعی ایمن و قدرتمند.»

سوتسکور می‌گوید که استارتاپ SSI درکنار امنیت، به ارائه‌ی قابلیت‌های جدید اهمیت می‌دهد و می‌خواهد در زمانی سریع سیستمی پیشرفته توسعه دهد. SSI ساختار متفاوتی با شرکت‌هایی مثل OpenAI و گوگل دارد تا با حفظ تمرکز به هدفش دست یابد.

دنیل گراس، از رهبران سابق تیم هوش مصنوعی اپل و دنیل لوی، از اعضای سابق تیم فنی OpenAI، دیگر بنیا‌ن‌گذاران SSI محسوب می‌شوند.

ایلیا سوتسکور یکی از مهره‌های اصلی‌ کودتای ناموفق علیه سم آلتمن بود و مدتی پیش OpenAI را ترک کرد. زمان کوتاهی پس از جدایی سوتسکور، جان لیک، پژوهشگر هوش مصنوعی، از OpenAI استعفا داد. مدتی بعد، گرچن کروگر نیز با انتقاد از رویکرد OpenAI، از این استارتاپ جدا شد.

سوتسکور می‌گوید که اولین محصول استارتاپ SSI، «ابرهوش مصنوعیِ ایمن خواهد بود.» SSI تا زمان دستیابی به این هدف، هیچ کار دیگری انجام نخواهد داد. بدین‌ترتیب، قرار نیست SSI همچون OpenAI با شرکت‌هایی مثل اپل وارد همکاری شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره