logo

بازی Stray به‌زودی برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی

دیجی کالا/ در جریان برگزاری رویداد نینتندو دایرکت ۲۰۲۴ متوجه شدیم بازی Stray که توسط استودیوی بلوتوئلو (BlueTwelve) توسعه یافته و آناپورنا اینتراکتیو (Annapurna Interactive) وظیفه نشر آن را بر عهده گرفته بود قرار است اواخر سال جاری میلادی برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شود.

بازی Stray اولین بار در جولای سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی منتشر شد. این بازی در آن زمان حسابی تحسین منتقدان و بازیکنان را برانگیخت و در مراسم گیم اواردز جایزه بهترین بازی مستقل را به خانه برد. استری همچنین در کنار آثار شاخصی همچون گاد آو وار رگناروک و الدن رینگ یکی از رقبای بخش «بهترین بازی سال» مراسم گیم اواردز سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رفت. این اثر مدتی بعد در ماه آگوست ۲۰۲۳ برای کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس منتشر شد.

«استری» کنترل یک گربه‌ی ولگرد در دنیایی پساآخرالزمانی را به بازیکن می‌سپارد. در همان اوایل قصه می‌بینیم که این گربه از نقطه‌ای به پایین پرت شده و وارد یک شهر عجیب می‌شود. در این مسیر بازیکن باید در کنار تعامل با شهروندان رباتیک این مکان، راهی برای بازگشت به خانه پیدا کند.

جالب است بدانید کمپانی Annapurna Pictures در حال ساخت یک انیمیشن سینمایی با محوریت این بازی ویدیویی است. رابرت بیرد (Robert Baird)؛ رئیس بخش انیمیشن کمپانی آنوپورنا طی مصاحبه‌ای با رسانه‌ی اینترتینمنت ویکلی به این موضوع اشاره کرد که بازی Stray انتخابی جذاب برای یک اقتباس سینمایی است. او توضیح داد که نبود کاراکترهای انسانی در این اثر، از یک طرف آن را خاص کرده و از طرف دیگر ساخت آن را چالش‌برانگیز می‌کند.

بیرد گفت: «این یک بازی است که تماما در رابطه با آنچه از ما انسان می‌سازد است و هیچ انسانی در آن حصور ندارد». او ادامه داد: «این اثری در سبک بادی کمدی (Buddy Comedy) در رابطه با یک گربه و یک ربات است. بنابراین کمدی ذاتی در این اثر وجود دارد اما اثری از حتی یک انسان در آن نیست». بیرد در انتها اعتراف کرد چیزی که به‌نظر او این بازی را بسیار محبوب کرده، این است که بازیکن می‌تواند از دید یک گربه به اکتشاف در جهان بازی بپردازند و در یک ماجراجویی تمام‌عیار غرق شوند.

متاسفانه فعلا تاریخ انتشار مشخص و دقیقی برای نسخه سوییچ بازی Stray اعلام نشده اما طبق اعلام رسمی نینتندو و همین‌طور سازندگان می‌دانیم که این اثر اواخر سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد. دارندگان پی‌سی و کنسول‌های نسل هشتم و نهم ایکس باکس می‌توانند همین حالا این اثر را با قیمت ۳۰ دلار خریداری کرده و به تجربه‌ی آن مشغول شوند. دارندگان کنسول‌های PS4 و PS5 هم تا تاریخ ۴ جولای (۱۴ تیر ۱۴۰۳) فرصت دارند از تخفیفات فروشگاه پلی استیشن استفاده کنند و بازی را با قیمت ۱۸ دلار خریداری نمایند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره