نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

انقلاب در آپدیت های اندروید با کمک راهکار جدید کوالکام

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
انقلاب در آپدیت های اندروید با کمک راهکار جدید کوالکام

گجت نیوز/ شرکت کوالکام که سهم مهمی از تراشه گوشی‌های اندرویدی دارد، به‌زودی با تغییر رویکرد خود می‌خواهد انقلابی را در عرضه آپدیت های اندروید ایجاد کند.
 
سیستم عامل اندروید دست‌خوش تغییرات چشمگیری طی سال‌های اخیر شده است. در گذشته، بسیاری از کاربران نمی‌توانستند حساب ویژه‌ای روی آپدیت های اندروید باز کنند؛ اما امروزه آن‌ها برای عملکرد درست دستگاه و امنیت گوشی‌های هوشمند ضروری هستند.

کاربران امروزی گوشی‌های هوشمند، خواهان دسترسی فوری به جدیدترین امکانات، رفع اشکالات و به‌روزرسانی‌های امنیتی هستند. عدم دریافت به‌روزرسانی‌های منظم، ارزش گوشی را کاهش داده و تمایل کاربر به استفاده طولانی‌مدت از آن را کم می‌کند. شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی مانند سامسونگ، با وعده ارائه به‌روزرسانی‌های طولانی‌مدت، استاندارد جدیدی را در این صنعت وضع کرده‌اند.

تلاش همه برای پیشرفت اندروید
آن‌ها متعهد به ارائه به‌روزرسانی تا هفت سال برای گوشی‌های رده‌بالای خود هستند. این رویکرد، سایر شرکت‌ها را نیز به اتخاذ سیاستی مشابه ترغیب کرده است. البته ما در مقاله‌ای به این موضوع پرداخته‌ایم که چرا آپدیت ۷ ساله گوشی های سامسونگ بی‌فایده است. خواندن این مقاله هم می‌تواند مفید باشد.

در سمتی دیگر، گوگل نیز به‌عنوان توسعه‌دهنده سیستم عامل اندروید، بر انتشار منظم به‌روزرسانی‌ها تمرکز ویژه‌ای دارد. این شرکت در تلاش است تا فرآیند به‌روزرسانی را ساده‌تر و سریع‌تر کند که به نوبه خود، تجربه‌ای یکپارچه‌تر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

اما کوالکام، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه موبایل در جهان که بازار موبایل اندرویدی را تحت سلطه خودش دارد نیز تلاش‌های مستمری را انجام می‌دهد. این شرکت با رویکرد پیش‌دستانه خود، به‌دنبال تسهیل ارائه بروزرسانی‌ها برای تولیدکنندگان موبایل است. این برنامه مستقیما به جنگ چالش دیرینه ارسال به‌موقع آپدیت های اندروید برای گوشی‌های مجهز به تراشه‌های قدیمی‌تر اندروید خواهد رفت.

کوالکام ارسال آپدیت های اندروید را سریع‌تر می‌کند
انتشار به‌روزرسانی‌های اندروید همواره با چالش‌هایی همراه بوده است. عواملی مانند تغییرات اعمال‌شده توسط تولیدکنندگان گوشی در نرم‌افزار و دخالت شرکت‌های مخابراتی، در کندی این فرآیند نقش دارند. با این حال، یکی از موانع اصلی، نوع پردازنده به‌کار رفته در گوشی است.

در گذشته تصور بر این بود که شرکت‌های تولیدکننده تراشه مانند کوالکام، نقشی اساسی در تأخیر به‌روزرسانی‌ها دارند. با نزدیک شدن تراشه‌های قدیمی به پایان عمر مفید خود، میل پشتیبانی از آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و به‌روزرسانی گوشی‌هایی که از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند، برای تولیدکنندگان چالش‌برانگیز و پرهزینه می‌شود.

شرکت کوالکام در تلاش است تا این ذهنیت را تغییر دهد. آن‌ها با رد این اتهام که عامل اصلی کندی به‌روزرسانی‌ها هستند، در حال همکاری با گوگل و تولیدکنندگان گوشی برای دگرگونی اساسی در سیستم انتشار آپدیت های اندروید هستند.

رویکرد کوالکام چیست؟
مهم‌ترین بخش برنامه کوالکام، ایجاد تغییری بنیادی در ساختار کد به‌روزرسانی‌های درون‌خطی است. این تغییر که ممکن است در نگاه اول پیچیده به نظر برسد، به بازسازی زیربنای نحوه ارائه به‌روزرسانی‌ها می‌پردازد. این رویکرد جدید، ارائه به‌روزرسانی‌ها را آسان‌تر می‌کند و در نتیجه، به‌روزرسانی طیف گسترده‌تری از گوشی‌ها، از جمله آن‌هایی که از تراشه‌های قدیمی‌تر کوالکام استفاده می‌کنند، برای تولیدکنندگان گوشی ارزان‌تر و کم‌وقت‌تر خواهد شد. البته هنوز جزئیات دقیق این برنامه مشخص نشده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره