نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

هوش مصنوعی آمازون با این قابلیت جذاب ChatGPT و سایر رقبا را شکست خواهد داد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
هوش مصنوعی آمازون با این قابلیت جذاب ChatGPT و سایر رقبا را شکست خواهد داد

گجت نیوز/ آمازون قصد دارد با تکیه بر یک قابلیت پیشرفته و منحصربفرد چت بات هوش مصنوعی خود با نام Metis رقبای خود در حوزه AI را شکست دهد. این قابلیت چیست؟
 
بر اساس جدیدترین اخبار موجود، آمازون در حال توسعه چت بات هوش مصنوعی اختصاصی خود به نام Metis است که عملکردی مشابه با چت جی پی تی ارائه خواهد داد.

به گزارش Business Insider، این پلتفرم جدید که از طریق مرورگرهای اینترنت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، همانند ChatGPT با کاربران تعامل خواهد داشت و سوالات آن‌ها را از طریق متن پاسخ خواهد داد. این چت بات همچنین قادر است به منابع مختلف لینک داده، سوالات تکمیلی را نیز به کاربر پیشنهاد داده و پاسخ دهد و یا حتی بر اساس ورودی‌های کاربران، تصویر تولید کند.

در این حال یک تفاوت عمده، هوش مصنوعی Metis را از سایر رقبا مانند ChatGPT متمایز می‌کند.

تفاوت هوش مصنوعی آمازون با ChatGPT و سایرین چیست؟
آمازون تصمیم دارد از تکنیک جدیدی موسوم به «تولید از طریق سایر داده‌ها» یا به اختصار RAG در توسعه چت بات AI خود استفاده کند که امکان دستیابی به داده‌هایی خارج از محدوده تعلیم‌داده‌شده را به آن بخشیده و Metis را بالاتر از سایر رقبا قرار می‌دهد.



برای مقایسه باید بدانید که ChatGPT برای پاسخ‌گویی به فرامین کاربر از داده‌هایی ذخیره‌شده در دیتابیس خود استفاده می‌کند. با این وجود دیتابیس این چت بات دارای محدودیت زمانی است. برای مثال، داده‌های مرتبط با GPT-4 Turbo تنها تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ را پشتیبانی کرده و قادر به استفاده از داده‌های سال ۲۰۲۴ نیستند.

این تکنولوژی آمازون می‌توان چت بات Metis را به یک ابزار هوش مصنوعی جذاب تبدیل کند؛ هرچند که مشخص نیست آیا فناوری RAG از ابتدا در این چت بات تعبیه خواهد شد یا خیر.

بر اساس گزارش Business Insider، چت بات Metis همچنین قادر خواهد بود در نقش یک «مامور هوش مصنوعی» (AI agent) نیز قرار گرفته و به‌عنوان یک دستیار هوشمند کاربر، وظایفی چون کنترل و مدیریت لوازم خانگی هوشمند، یادآوری رویدادهای تقویم، رزرو پروازها و موارد این‌چنینی را به‌سادگی انجام دهد.



آمازون همچنین از یک مدل جدید هوش مصنوعی تحت عنوان Olympus در توسعه Metis استفاده کرده که نمونه‌ای بهینه‌تر و پیشرفته‌تر از مدل کنونی Titan این کمپانی که به اعتقاد بسیاری افراد ضعیف‌تر و ناکارآمدتر از سایر رقباست، خواهد بود. علاوه بر این، در توسعه هوش مصنوعی جدید آمازون از تعدادی از اعضای تیم الکسا نیز استفاده شده تا نتیجه نهایی کاربرپسندتر و پیشرفته‌تر باشد.

انتظار می‌رود چت بات هوش مصنوعی Metis آمازون در ماه سپتامبر و هم‌زمان با رویداد بزرگ بعدی این کمپانی معرفی شود. با این حال زمان اعلام‌شده قطعی نیست و هر لحظه ممکن است دستخوش تغییر شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره