نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

مایکروسافت نمی‌خواهد کاربران ویندوز 11 این کار را بلد باشند

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی

شهر سخت افزار/ مایکروسافت به شدت می‌خواهد کاربران ویندوز ۱۱ صرفاً از حساب کاربری آنلاین استفاده کنند و سراغ اکانت محلی یا آفلاین نروند. این اقدام به سیستم‌عامل امکان می‌دهد که با یک بار لاگین، به فروشگاه مایکروسافت، تمامی برنامه‌های موجود در آن، آفیس، تیمز، وان‌درایو، اوت‌لوک و سایر سرویس‌ها دسترسی یابد. همچنین، هویت شما و دستگاهتان برای آن قابل شناسایی می‌شود.

برخی کاربران، به‌ویژه کاربران حرفه‌ای، ترجیح می‌دهند از حساب‌ لوکال استفاده کنند؛ حساب‌هایی که به‌صورت محلی توسط خود دستگاه احراز هویت و مدیریت می‌شوند و به اینترنت نیاز ندارند. مایکروسافت به دلیل آنچه که اشاره شد، ایجاد حساب‌های محلی را به‌خصوص در نسخه‌های مخصوص مصرف‌کننده ویندوز نظیر ویندوز ۱۱ هوم و پرو، برای کاربران به مراتب دشوارتر کرده است.

خیز مایکروسافت برای حذف اکانت لوکال در ویندوز 11
در ویندوز شما به‌صورت پیش‌فرض به سمت ایجاد یک حساب کاربری مایکروسافت یا ورود با آن به سیستم هدایت می‌شوید. طی نسخه‌های اخیر ویندوز، مایکروسافت این روند را به گونه‌ای طراحی کرده که ایجاد حساب محلی در مرحله نصب تقریباً غیرممکن باشد.


بدتر اینکه در اقدام تازه‌ای به منظور کنار گذاشتن هرچه بیشتر حساب محلی، مایکروسافت صفحه راهنمای آنلاین برای تغییر از حساب کاربری مایکروسافت به حساب محلی را از وب‌سایت رسمی خود حذف کرده است. یک رسانه‌ها با استفاده از ابزار Wayback Machine صفحه حذف‌شده به دست آورده است که نشان می‌دهد حالا دیگر در دسترس کاربران قرار ندارد.

اما آیا مایکروسافت به طور کامل امکان ایجاد حساب محلی را از کاربران ویندوز می‌گیرد؟ هنوز نمی‌دانیم. تمامی نسخه‌های ویندوز بر پایه معماری ویندوز NT ساخته شده‌اند که نیازمند نوعی حساب محلی هستند. حساب کاربری مایکروسافت به عنوان لایه‌ای بر روی حساب محلی عمل می‌کند. بنابراین، امکان ایجاد حساب محلی نباید برای کسانی که واقعاً خواهان آن هستند دور از دسترس باشد، اما برای اکثریت کاربران که به داشتن حساب‌های آنلاین بر روی گوشی‌های خود عادت کرده‌اند، ایجاد حساب محلی به مراتب دشوارتر خواهد شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره