logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اپل فرایند تولید آیفون را خودکار می‌کند

منبع
تکفارس
بروزرسانی
اپل فرایند تولید آیفون را خودکار می‌کند

تکفارس/ در پی تحولات اخیر و تلاش‌ شرکت‌های بزرگ برای افزایش بهره‌وری، اپل به دنبال اتوماسیون و خودکار کردن خط تولید آیفون می‌باشد.

گزارش شده است، قرنطینه‌ها و تظاهرات در زمان کووید ۱۹ در چین که در اواخر سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، شرکت Foxxcon مونتاژ کننده آیفون را تحت تاثیر قرار داد، سبیح خان، معاون ارشد عملیات اپل، به مدیران دستور داد که در طی چند سال آینده، تعداد کارگران در خطوط مونتاژ آیفون را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

به این منظور، ظاهرا اپل پروژه‌های اتوماسیون گران‌قیمتی را برای مونتاژ آیفون تأیید کرده که پیش از این از آن‌ها اجتناب می‌کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این تلاش‌ها منجر به نقش داشتن اندازه چشمگیری از اتوماسیون در تولید آیفون ۱۵ شده است، اما اتوماسیون هنوز به دلیل پیچیدگی‌های تولید، چالش‌هایی را برای اپل ایجاد کرده است. به عنوان مثال، این گزارش مدعی است که اپل مجبور شد برخی از فرآیندهای اتوماسیون آیفون ۱۶ را به دلیل نرخ بالای معایب آن، لغو کند.

همچنین به گفته سه نفر از کارکنان زنجیره تأمین اپل، این شرکت امسال سعی کرد که با تکیه بر برخی از موفقیت‌های اتوماسیون خود، برای نصب دکمه‌ها، گیرنده، بلندگو و مدار منطقی اصلی در شاسی آن، از دستگاه استفاده کند. اما به گفته افراد دیگر، این دستگاه‌ها در نصب صحیح این اجزا که باید با زاویه‌های عجیبی به دقت پیچ شوند، به مشکل بر خوردند.

تلاش اپل برای اتوماسیون می‌تواند به انتقال بخش‌های بیشتری از خطوط مونتاژ آیفون به کشورهای خارج از چین، مانند هند، ویتنام و تایلند کمک کند. این حرکت از تلاش‌های این شرکت برای تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین خود در جنوب‌شرق آسیا به شمار می‌رود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره