logo

کارخانه تگزاس سامسونگ تا سال ۲۰۲۶ آماده نمی‌شود

منبع
زوميت
بروزرسانی
کارخانه تگزاس سامسونگ تا سال ۲۰۲۶ آماده نمی‌شود

زومیت/ ظاهرا افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز، سامسونگ را برای راه‌اندازی کارخانه‌ی تگزاس به دردسر انداخته است.

آمریکا پس از تصویب قانون CHIPS، درهای خود را به روی تولیدکنندگان پردازنده باز کرد تا در بازه‌ی زمانی مورد انتظارش، سهم بیشتری را در بازار جهانی پردازنده به دست آورد.

سامسونگ یکی از هشت شرکتی است که با دریافت ۶٫۴ میلیارد دلار بودجه، مراحل احداث کارخانه‌ای را در تگزاس آغاز کرد؛ فرآیندی که با وجود برنامه‌ریزی‌های قبلی، تا سال ۲۰۲۶ به سرانجام نمی‌رسد.

سامسونگ در کنار بودجه‌ی دریافتی از دولت آمریکا، سرمایه‌ی جداگانه‌ای را برای احداث کارخانه‌ی تگزاس در نظر گرفته بود. با وجود این، برنامه‌ریزی کره‌ای‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری هم‌خوانی ندارد.

بر اساس بیانیه‌ای که سامسونگ برای سایت San Antonio Express-News ارسال کرده، هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده‌ی ساخت‌وساز به‌عنوان سرمایه‌گذاری مازاد در نظر گرفته می‌شود؛ هزینه‌هایی که سامسونگ برای آنها برنامه‌ریزی نکرده بود و در روند احداث کارخانه‌ی تگزاس وقفه انداختند.

این اولین تأخیر سامسونگ در پروژه‌ی تگزاس نیست و در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) نیز این شرکت اعلام کرده بود که افتتاح کارخانه‌ی تگزاس تا سال ۲۰۲۵ به تعویق می‌افتد.

سامسونگ تاکنون جزئیاتی درباره‌ی پردازنده‌هایی که در کارخانه‌ی تگزاس تولید خواهد کرد، اعلام نکرده است؛ اما انتظار داریم که این پردازنده‌ها، مبتنی‌بر لیتوگرافی دو و چهار نانومتری باشند.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، تأخیر ایجاد شده در روند پروژه‌ی تگزاس و هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده، سامسونگ را مجبور کرده است که بودجه‌ی احداث کارخانه‌ی تگزاس را تا ۲۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های سامسونگ، کارخانه‌ی تگزاس حدود ۱۷٬۰۰۰ هزار پرسنل خواهد داشت و با مدارس و دانشگاه‌های تگزاس برای کشف نیروهای مستعد همکاری خواهد کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره