نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

پس از انتقادهای گسترده، برچسب تصاویر هوش مصنوعی در اینستاگرام تغییر کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
پس از انتقادهای گسترده، برچسب تصاویر هوش مصنوعی در اینستاگرام تغییر کرد

زومیت/ پس از شکایت عکاسان از اینستاگرام، برچسب «ساخته‌شده با هوش مصنوعی» با ا«طلاعات هوش مصنوعی» جایگزین شد.
 
بنابر بیانیه‌ی رسمی شرکت متا، این شرکت برچسب «ساخته‌شده با هوش مصنوعی» در اینستاگرام را به «اطلاعات هوش مصنوعی» تغییر داده است؛ چراکه بسیاری از عکاسان از استفاده نادرست این برچسب در عکس‌های واقعی‌ای که با ابزارهای ویرایشی‌ای مانند فتوشاپ تدوین شده بودند، شکایت داشتند.

این برچسب قرار بود محتوای ایجادشده با هوش مصنوعی را شناسایی کند تا از سوءاستفاده‌ی احتمالی از تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی در کلاهبرداری مرسوم جلوگیری کند؛ اما مکانیزم تشخیص اینستاگرام در بسیاری از موارد، عکس‌هایی را که حتی با هوش مصنوعی تولید نشده بودند نیز علامت‌گذاری می‌کرد.

پیت سوزا، عکاس سابق کاخ سفید، یک عکس از بازی بسکتبال ۴۰ سال پیش را در اینستاگرام خود منتشر کرد و بعد از آن، عکس منتشرشده برچسب ساخته‌شده با هوش مصنوعی دریافت کرد. او حدس می‌زند که شاید چون برای برش تصویر از فوتوشاپ استفاده کرده و کمی عکس مورد نظر نرم و مسطح است، الگوریتم اینستاگرام دچار اشتباه در تشخیص شده باشد.


Meta

کیت مک لافلین، سخنگوی متا گفت: «همانطور که از ابتدا گفته‌ایم، ما به‌طور مداوم الگوریتم تشخیص تصویر خود را بهبود می‌بخشیم و با شرکای تجاری خود برای برچسب‌گذاری تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی همکاری نزدیک داریم. برچسب جدید قرار است با دقت بیشتری نشان دهد که محتوا منتشرشده می‌تواند تغییراتی با ابزار‌های هوش مصنوعی داشته باشد؛ نه اینکه کاملاً توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد. این ویژگی به‌زودی در تمامی سرویس‌های متا اعمال خواهد شد.»

همانطور که مشخص است، فناوری تشخیص عکس و فیلم‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی هنوز به اندازه‌ی فناوری ساخت تصاویر و فیلم با هوش مصنوعی قوی نیست و از نظر بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی رسانه، داشتن یک سیستم کارآمد جهت تشخیص این‌گونه تصاویر، برای سلامت دنیای دیجیتال امروزی بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره