نماد آخرین خبر

کارگران سامسونگ در اعتراض به وضعیت کاری‌شان ۸ تا ۱۰ جولای اعتصاب می‌کنند

منبع
زوميت
بروزرسانی
کارگران سامسونگ در اعتراض به وضعیت کاری‌شان ۸ تا ۱۰ جولای اعتصاب می‌کنند

زومیت/ اتحادیه‌ی کارکنان سامسونگ خواستار اعتصاب سه‌روزه شدند؛ آیا این اتفاق روی خط تولید محصولات غول فناوری کره‌ی جنوبی تأثیر دارد؟
 
اتحادیه‌ی کارکنان سامسونگ الکترونیکس در راستای تشدید اقدامات کارگری خود، برای روزهای ۸ تا ۱۰ جولای (۱۸ تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳) فراخوان اعتصاب صادر کرده است.

هنوز مشخص نیست چه تعداد از کارکنان به این اعتصاب خواهند پیوست. سون وو-موک رئیس اتحادیه‌‌ی کارکنان سامسونگ روز گذشته اعلام کرد خواسته‌های آن‌ها شامل شفافیت بیشتر در سیستم پاداش و مرخصی است.

سامسونگ از اظهارنظر درمورد برنامه‌ی اعتصاب اتحادیه‌ی کارکنانش خودداری کرد. قیمت سهام این شرکت نیز تحت‌تأثیر خبر مذکور قرار نگرفت و در معاملات صبحگاهی با افزایش ۰٫۱ درصدی همراه بود. درمقام‌مقایسه بورس کره‌ی جنوبی ۰٫۷ درصد کاهش داشته است.

به‌ گزارش رویترز، پس‌ از آنکه سامسونگ در سال ۲۰۲۰ متعهد شد مانع‌تراشی در مسیر رشد تشکل‌های کارگری را متوقف کند، عضویت در اتحادیه‌ی این شرکت به‌سرعت افزایش یافت. دو تحلیلگر بر این باورند که باتوجه‌به اتوماتیک‌بودن بخش اعظمی از خط تولید بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ تراشه‌ی حافظه در جهان، بعید است این اعتصاب تأثیر عمده‌ای بر خروجی چیپ داشته باشد.

کیم یانگ-پائنگ، پژوهشگر ارشد یکی از مؤسسات کره‌ای اقتصاد و تجارت صنعتی می‌گوید تأثیر نهایی به تعداد کارکنان شرکت‌کننده در بخش‌های عملیاتی کارخانه‌های تراشه‌سازی و مدت‌زمان اعتصاب آن‌ها بستگی دارد. وی با اشاره به ماهیت خاص و نیاز به تخصص بالای این مشاغل، تأکید می‌کند در‌ صورت خروج طولانی‌مدت کارکنان بخش عملیاتی ماشین‌های اتوماتیک، جایگزین‌کردن آن‌ها با نیروی‌ کار جدید ممکن نخواهد بود و در نتیجه روند تولید تراشه مختل خواهد شد.

کارکنان سامسونگ ماه گذشته در اقدامی که به منزله‌ی اولین تحرک اعتراضی این اتحادیه محسوب می‌شد، به‌صورت دسته‌جمعی از مرخصی سالانه‌ی خود در یک روز واحد استفاده کردند. سامسونگ در آن زمان اعلام کرد اقدام مذکور هیچ تأثیر منفی‌ای بر تولید یا فعالیت‌های تجاری نداشته است. تحلیلگران می‌گویند کارکنان شرکت‌کننده در آن اعتراض، عمدتاً در دفاتر شهری مشغول به‌کار بوده‌اند و نه در واحدهای تولیدی.

تحلیلگری از سئول که به‌دلیل نامشخص‌بودن جزئیات اعتصاب کارگران سامسونگ، ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت: «این اعتصاب برنامه‌ریزی‌شده، نقطه‌ی عطف مهمی در تاریخ مدیریت غیراتحادیه‌ای سامسونگ به‌شمار می‌رود. این رویداد می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای از کاهش وفاداری کارکنان به سامسونگ تلقی شود که دلیل آن دستمزدها و پاداش‌های ناامیدکننده درمقایسه‌با رقبای این شرکت اعلام شده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره