نماد آخرین خبر

هوش مصنوعی اپل در آینده احتمالاً نسخه‌ پولی هم خواهد داشت

منبع
زوميت
بروزرسانی
هوش مصنوعی اپل در آینده احتمالاً نسخه‌ پولی هم خواهد داشت

زومیت/ بلومبرگ می‌گوید برای دسترسی به همه‌‌‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل، احتمالاً باید اشتراک پولی آن را خریداری کنید.
 
ظاهراً امسال تمرکز اصلی اپل در بخش بازاریابی روی هوش مصنوعی و مجموعه‌‌ویژگی‌های آن تحت عنوان Apple Intelligence خواهد بود. این مجموعه که ماه گذشته در کنار iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS Sequoia معرفی شد، حتی پس‌ از انتشار کامل سیستم‌های عامل جدید در پاییز امسال، در مرحله‌ی آزمایشی باقی خواهد ماند.

استفاده از Apple Intelligence رایگان خواهد بود، اما به‌شرطی که با دستگاه شما سازگار باشد. این یعنی باید آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس یا به احتمال زیاد یکی از اعضای خانواده‌ی آیفون ۱۶ را داشته باشید. روی مک و آیپد هم به دستگاه‌هایی با تراشه‌های سری M اپل نیاز است.

طبق گزارش بلومبرگ، به‌نظر می‌رسد قابلیت Apple Intelligence اپل رایگان باقی نخواهد ماند. مارک گرمن پیش‌بینی می‌کند که اپل در آینده‌ای نه‌چندان دور، ویژگی هوش مصنوعی خود را به دو روش ارائه خواهد داد.

در روش اول، Apple Intelligence همچنان رایگان باقی خواهد ماند؛ اما مجموعه‌ی محدودی از ویژگی‌ها را ارائه خواهد داد. در روش دوم برای دسترسی به همه‌ی امکانات هوش مصنوعی روی گوشی آیفون، آیپد یا مک خود، باید هزینه‌ی اشتراکی‌ای تحت عنوان احتمالی Apple Intelligence Plus پرداخت کنید.

سرویس اشتراکی Apple Intelligence درست شبیه به سایر خدمات سری پلاس اپل عمل خواهد کرد. بدین ترتیب، اپل درآمد حاصل از فروش سخت‌افزار را کاهش می‌دهد و بر درآمد بخش خدمات تمرکز خواهد کرد و Apple Intelligence در این مسیر نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

اپل قصد دارد مثل سهمی که از فروش اشتراک سرویس‌های جانبی ازطریق اپ‌استور از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کند، از درآمد حاصل از اشتراک سرویس‌هایی که با Apple Intelligence یکپارچه شده‌اند نیز سهمی دریافت کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره