نماد آخرین خبر

هواوی از مدیاتک به‌دلیل نقض پتنت شکایت کرد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
هواوی از مدیاتک به‌دلیل نقض پتنت شکایت کرد

سخت افزار/ طبق گزارشات، هواوی، در دادگاهی محلی در چین شکایتی را علیه مدیاتک تنظیم کرده است. این شکایت ادعا می‌کند که فناوری‌های مدیاتک، پتنت های مربوط به ارتباطات شبکه هواوی، شامل 5G، 4G و احتمالاً 3G را نقض کرده است.

مدیاتک ساعاتی پیش در بیانیه‌ای این شکایت را تایید کرد و اذعان کرد که هواوی آنها را به نقض پتنت متهم کرده است. با این حال، شرکت این اقدام را کم‌اهمیت جلوه داد و اظهار داشت که در حال حاضر مراحل قضایی را طی می‌کند و از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

مدیاتک یک تولید‌کننده پیشرو در حوزه تراشه است که قطعات را برای سازندگان عمده گوشی‌های هوشمند و تبلت از جمله سامسونگ، آمازون، اوپو، سونی، ویوو و شیائومی تامین می‌کند. همچنین پیش از اعمال کنترل‌های سختگیرانه‌تر صادرات ایالات متحده در سال 2020، تامین‌کننده کلیدی بخش گوشی‌های هوشمند هواوی بود.

شکایت هوآوی علیه مدیاتک
به گفته منابع آشنا با این پرونده، شکایت علیه مدیاتک در درجه اول به دلیل تمایل هواوی برای تضمین هزینه‌های مجوز برای حمایت از تلاش‌های تحقیق توسعه (R&D) درحال انجام است. این شکایت‌ها به هواوی کمک می‌کند تا جریان‌های درآمدی خود را متنوع کند؛ به‌ویژه پس از اینکه تحریم‌های ایالات متحده به شدت بر تجارت تلفن‌های هوشمند تأثیر گذاشت.

هواوی دارای مجموعه قابل‌توجهی از پتنت‌های ضروری استاندارد (SEP) است که برای فناوری‌های ارتباط بی‌سیم ضروری است و حدود 20 درصد از پتنت‌های مربوط به 5G در جهان را در برمی‌گیرد.

از سال 2021 و به دنبال تشدید محدودیت‌های ایالات متحده، هواوی تلاش‌های خود را برای صدور مجوز پتنت افزایش داده است. این شرکت با خودروسازان بزرگ اروپایی مانند فولکس واگن، مرسدس بنز، آئودی، بی‌ام‌و و پورشه موافقت‌نامه‌های صدور مجوز متقابل را امضا کرده است.

علاوه بر این، شرکت در سال 2023 قراردادهای فناوری 5G را با اوپو و سامسونگ امضا کرد. سال گذشته، هواوی از چندین شرکت ژاپنی به دلیل نقض حق ثبت اختراع درخواست هزینه‌های مجوز کرد.

طبق گزارش‌ها، تا سال 2022، هواوی درآمد 560 میلیون دلاری از حق امتیاز پتنت را گزارش کرده است و تقریباً 200 شرکت با این غول فناوری قراردادهای مجوز دارند. به نظر می‌رسد هواوی با شکایت علیه مدیاتک مصمم است که جریان درآمد خود را از طریق اجرای اختراع و تلاش‌های تهاجمی برای صدور مجوز تقویت کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره