نماد آخرین خبر

شیائومی میکس فولد ۴ رونمایی شد؛ از باریک‌ترین گوشی‌های تاشو جهان

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی

دیجی کالا/ شیائومی میکس فولد ۴ رونمایی شد؛ از باریک‌ترین گوشی‌های تاشو جهان
 
گوشی‌های تاشو در چین با سرعت بالایی در حال توسعه هستند؛ این دستگاه‌ها همزمان با کاهش ابعاد، از چیپست‌های قوی‌تر، دوربین‌های بهتر و باتری‌های بزرگ‌تر برخوردار می‌شوند. گوشی جدید شیائومی میکس فولد ۴ بسیار نازک و سبک است و به‌طور مستقیم با گوشی‌های سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ و آنر مجیک وی۳ که به‌تازگی معرفی شده‌اند، رقابت می‌کند. این گوشی دارای نمایشگر اصلی بزرگ‌تر، چهار دوربین اصلی شامل لنز پریسکوپی با زوم ۵ برابر است.


شیائومی میکس فولد ۴ با وزن تنها ۲۲۶ گرم، وزنی مشابه با آنر مجیک وی۳ دارد و تقریبا به همان نازکی است – ۴.۵۹ میلی‌متر در حالت باز و ۹.۴۷ میلی‌متر در حالت بسته. شیائومی از طراحی با قاب خمیده استفاده کرده است تا این گوشی خوش‌دست‌تر باشد. ساختار داخلی میکس فولد ۴ از فیبر کربن با مقاومت بالا T800H تشکیل شده است که به طرز چشم‌گیری سبک بوده و در مقایسه با میکس فولد ۳، ۳۰۰ درصد افزایش حفاظت در برابر ضربه ارائه می‌دهد. این اولین گوشی تاشوی شیائومی با رتبه‌بندی IPX8 است که آن را تا ۱.۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه در برابر آب مقاوم می‌کند.


این دستگاه دارای نمایشگر بیرونی LTPO OLED با ابعاد ۶.۵۶ اینچ و رزولوشن FHD+، رفرش‌ریت متغیر ۱-۱۲۰ هرتز و نسبت ابعاد ۲۱:۹ است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی، نمایشگر اصلی ۷.۹۸ اینچی است که از شیشه فوق نازک (UTG) ساخته شده و دارای رزولوشن FHD+ و نرخ تازه‌سازی تطبیقی ۱-۱۲۰ هرتز است. شیائومی ادعا می‌کند هر دو نمایشگر می‌توانند به روشنایی حداکثر ۳۰۰۰ نیت برسند و هر کدام دارای دوربین جلویی ۲۰ مگاپیکسلی هستند.

همانند جدیدترین گوشی‌های تاشو سامسونگ، شیائومی میکس فولد ۴ دارای چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام است که با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی همراه شده. شیائومی در بخش دوربین‌ها هیچ کمبودی نگذاشته و میکس فولد ۴ را با یک سیستم چهار دوربینه لایکا با لنزهای سامیلکس معرفی کرده. دوربین اصلی دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی LYT-800، دیافراگم f/1.7 و OIS است. همچنین یک سنسور پرتره ۵۰ مگاپیکسلی (۴۷ میلی‌متری) و یک دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر و لنز معادل ۱۱۵ میلی‌متر وجود دارد. دوربین چهارم اصلی نیز از لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۵ میلی‌متر بهره می‌برد.


میکس فولد ۴ با سیستم عامل HyperOS شیائومی بر پایه اندروید ۱۴ اجرا می‌شود و دارای باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی شیائومی Surge با شارژ سیمی ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات است.


شیائومی میکس فولد ۴ در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی عرضه می‌شود. قیمت‌ها از ۸۹۹۹ یوان چین (۱۲۳۷ دلار) برای نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایت شروع شده و تا ۹۹۹۹ یوان (۱۳۷۵ دلار) برای نسخه ۱۶/۵۱۲ گیگابایت و ۱۰۹۹۹ یوان (۱۵۱۳ دلار) برای بهترین مدل میکس فولد ۴ با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی افزایش می‌یابد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم