نماد آخرین خبر

گوگل قصد دارد با همکاری ری‌بن عینک هوشمند بسازد

منبع
تکفارس
بروزرسانی
گوگل قصد دارد با همکاری ری‌بن عینک هوشمند بسازد

تکفارس/ در حالی که شرکت متا اخیرا به کمک برند ری‌بن عینک هوش مصنوعی خود را معرفی کرده است؛ اکنون گوگل نیز قصد دارد با این برند برای ساخت عینک هوشمند جمنای همکاری کند.

گزارش وب‌سایت Financial Times نشان می‌دهد که متا در حال مذاکره با شرکت سازنده عینک‌های ری‌بن یعنی EssilorLuxottica برای به‌دست آوردن پنج درصد از سهام آن است. از سوی دیگر، رسانه The Verge گزارش داده است که گوگل اخیرا با شرکت نام‌برده صحبت کرده است تا از هوش مصنوعی جمنای در عینک‌های آینده خود استفاده کند.

به گفته منابع این رسانه خبری، بسیار بعید است که متا همکاری خود را با شرکت EssilorLuxottica به دلیل حضور گوگل از دست بدهد. علاوه‌بر این، ممکن است متا در این شرکت سرمایه‌گذاری کند. گفتنی است که گوگل تقریبا ده سال پیش با شرکت Luxottica قبل از ادغام آن با Essilor برای ساخت عینک هوشمند خود همکاری کرده بود.

این گزارشات در حالی منتشر شده‌اند که گوگل همچنان مشغول توسعه پلتفرم واقعیت ترکیبی خود است و انتظار می‌رود هدست‌ها و عینک‌های هوشمند خود را به آن مجهز کند. این شرکت همچنین با سامسونگ و کوالکام برای ساخت دستگاهی همکاری کرده است که طبق یک گزارش، نسخه توسعه‌دهنده آن ممکن است در ماه اکتبر و پیش از عرضه نسخه اصلی در سه ماه اول سال ۲۰۲۵ در دسترس قرار گیرد.

بنابراین، درصورتی که گوگل با برند ری‌بن برای ساخت عینک هوشمند جمنای همکاری کند و تصمیم به استفاده از پلتفرم اختصاصی خود در این محصول بگیرد، تا زمان معرفی آن زمان زیادی باقی مانده است. ناگفته نماند قیمت عینک هوشمند متا که با همکاری ری‌بن ساخته شده است از ۲۹۹ دلار شروع می‌شود.

این عینک به دستیار هوش مصنوعی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با چراغ LED حریم شخصی و اسپیکرهای یکپارچه مجهز شده است و همچنین از پخش زنده پشتیبانی می‌کند. متا اخیرا عینک هوشمند خود را به‌روز کرده است که علاوه‌بر ضبط طولانی‌تر ویدیو تا سه دقیقه، از برنامه آمازون موزیک و Calm نیز پشتیبانی کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره