نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

سامسونگ قابلیت 5G را برای گوشی های هوشمند خود در ایران فعال می‌کند

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
سامسونگ قابلیت 5G را برای گوشی های هوشمند خود در ایران فعال می‌کند

سخت افزار/ سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی، به تازگی تأیید کرده است که قصد دارد از اواخر سال جاری میلادی، قابلیت اتصال به شبکه 5G را برای گوشی‌های هوشمند خود در ایران و منطقه خاورمیانه فعال کند. این خبر پس از پیگیری‌های خبرنگار سخت افزار مگ و تماس با مقامات سامسونگ به صورت رسمی اعلام و تأیید شده است.

بر اساس اطلاعات رسیده به مجله سخت افزار از سمت سامسونگ، این شرکت کره‌ای برنامه خود برای فعال‌سازی 5G بر روی گوشی‌های هوشمندش در ایران را به نهادهای مرتبط دولتی نیز اطلاع داده است. انتظار می‌رود این قابلیت از اواخر پاییز امسال، به‌تدریج و از طریق آپدیت‌های رابط کاربری One UI در اختیار کاربران ایرانی قرار گیرد.

با توجه به اینکه آپدیت‌های سامسونگ بر اساس برنامه زمانی منطقه‌ای عرضه می‌شوند و گوشی‌های موجود در بازار ایران از کانال‌ها و مناطق مختلفی وارد کشور می‌شوند، نمی‌توان زمان دقیقی را برای دریافت آپدیت 5G بر روی تمامی گوشی‌های سامسونگ اعلام کرد. هر گوشی بسته به اینکه از چه کشوری خریداری و وارد شده باشد، آپدیت مربوطه را دریافت خواهد کرد.

فعال‌سازی 5G بر روی گوشی‌های سامسونگ، نقطه عطفی در بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند در ایران خواهد بود. شیائومی، هواوی و سایر برندهای محبوب مانند ریلمی، اکنون باید خود را برای رقابت با غول مسلط بازار آماده کنند. با در نظر گرفتن سهم نزدیک به 60 درصدی گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران، توسعه خدمات 5G توسط اپراتورهای تلفن همراه نیز می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی مهم مطرح شود.

اپراتورهای تلفن همراه در تکاپوی توسعه زیرساخت‌های نسل پنجم
اپراتورهای بزرگ کشور نیز در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات نسل پنجم هستند. همراه اول اعلام کرده که تاکنون بیش از هزار سایت 5G را راه‌اندازی کرده است و ایرانسل نیز در تاریخ چهارم تیرماه، هزار و هشتمین سایت 5G خود را افتتاح کرده بود. با این پیشرفت‌ها، به نظر می‌رسد که کاربران ایرانی به زودی قادر خواهند بود از مزایای شبکه پرسرعت و کم‌تأخیر 5G بر روی گوشی‌های سامسونگ خود بهره‌مند شوند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره