نماد آخرین خبر

اطلاعات واکاوی شده از آپدیت No Man’s Sky به نسخه PS5 Pro اشاره دارد

منبع
گيم فا
بروزرسانی
اطلاعات واکاوی شده از آپدیت No Man’s Sky به نسخه PS5 Pro اشاره دارد

گیم فا/ بازی No Man’s Sky از استودیوی Hello Games، اخیراً به‌روزرسانی قابل توجه‌ای برای پلی استیشن دریافت کرده است و داده‌های واکاوی شده از فایل‌های این به‌روزرسانی، مشخصات یک ارتقای احتمالی برای PS5 Pro را نشان می‌دهد.

       
مشخصات فاش شده در فایل های به روزرسانی منتشر شده توسط Hello Games پیدا شد. این پچ شامل یک پیش تنظیم گرافیکی سفارشی شده برای سخت افزار جدید است که در فایل های به روز رسانی با نام رمز “Trinity” شناخته می شود. این اسم رمز با نام داخلی شایعه شده PS5 Pro مطابقت دارد.

تصویر اول مربوط به پیش تنظیمات گرافیکی “Trinity” است، در حالی که تصویر دوم به PS5 اختصاص دارد.



 تصویری که متخصصان اعتقاد دارند به PS5 Pro تعلق دارد.

 تنظیمات گرافیکی برای PS5 عادی
بر اساس پیش‌تنظیم‌های گرافیکی، به نظر نمی‌رسد پیشرفت‌های بصری No Man’s Sky برای PS5 Pro قابل توجه باشد. مقیاس وضوح پویا از ۰.۶ به ۰.۸ افزایش یافته است که نشان‌دهنده کیفیت متوسط به ​​بالا است. این می‌تواند به معنای افزایش از وضوح ​​۱۳۰۰p به ۱۸۰۰p باشد. برخی از جزئیات گرافیکی مانند کیفیت آب از High به Ultra ارتقا یافته‌اند، اما این تغییرات جزئی محسوب می‌شوند و به نظر نمی‌رسد که پیشرفت چشمگیری را حداقل در این بازی شاهد باشیم.

انتظار می‌رود PS5 Pro بیش از ۳۰ TFLOP قدرت پردازش گرافیکی خام را ارائه دهد، در حالی که از CPU یکسان با PS5 معمولی ولی با فرکانس کلاک بالاتر بهره خواهد برد. این تنظیمات، مشابه تفاوت میان PS4 با PS4 Pro است که شاهد افزایش وضوح بود. در نهایت، بر اساس شایعات بازی‌هایی که روی PS5 Pro در مقایسه با PS5 اجرا می‌شوند، در درجه اول از وضوح بهبود یافته با توانایی اجرای ردیابی پرتو (Ray Tracing)، بدون قربانی‌کردن کیفیت یا عملکرد بهره‌مند خواهند بود.

از آنجایی که این جزئیات فقط حدس و گمان بر اساس شواهد هستند، باید با احتیاط به آن‌ها استناد کرد. سونی هیچ اطلاعات خاصی در مورد سخت‌افزار PS5 Pro و یا حتی وجود آن را منتشر نکرده است. با این حال، مشخصات فاش شده نشان می‌دهد که سخت افزار واقعی است؛ فقط باید منتظر ماند تا سونی با یک اعلامیه رسمی از آن رونمایی کند.

این که آیا معرفی در سال جاری اتفاق می‌افتد یا قبل از عرضه GTA VI در سال آینده، باید دید. مهم این است که انتظار نداشته باشید بازی‌ها به طور خودکار روی PS5 Pro بهتر عمل کنند، زیرا CPU همچنان یک عامل محدود‌کننده خواهد بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره