نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

آیفون ۱۷ اسلیم با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در راه است

منبع
ترنجي
بروزرسانی
آیفون ۱۷ اسلیم با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در راه است

ترنجی/ همگی انتظار داریم که سری آیفون ۱۶ در سپتامبر ۲۰۲۴ معرفی شود. اما پیش از رونمایی این تلفن های هوشمند، شایعاتی درباره سری آیفون ۱۷ منتشر شده است. هم‌اکنون، برخی از مشخصات و قیمت آیفون ۱۷ اسلیم به‌بیرون درز کرده؛ احتمالاً این دستگاه جایگزین مدل پلاس خواهد شد.

مشخصات کلیدی و قیمت سری آیفون ۱۷ لو رفت
افشاگر معروف اطلاعات یعنی Ice Universe، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو ادعا کرد که سری آیفون ۱۷ شامل چهار مدل استاندارد، پرو، پرو مکس و اسلیم خواهد بود. همان‌طور که مشخص است، مدل اسلیم جایگزین نسخه پلاس خواهد شد.

آیفون ۱۷ و ۱۷ پرو دارای صفحه نمایش ۶.۲۷ اینچی هستند. اما مدل های اسلیم و پرو مکس به نمایشگر های ۶.۶۵ اینچی و ۶.۸۶ اینچی مجهز می‌شوند. ویژگی برجسته این سری که تمامی اعضا به آن مجهز می‌شوند، برخورداری از صفحه نمایشی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی LTPO (ProMotion) است.


برخی از مشخصات سری آیفون ۱۷

در حقیقت، مدل استاندارد سری iPhone 17 از نظر فناوری به‌کارگرفته شده در صفحه نمایش، با مدل های Pro یکسان خواهد بود. در این سری همچنان طراحی آشنای Dynamic Island ادامه می‌یابد. انتظار می‌رود که در سری آیفون ۱۷ (به‌خصوص در مدل های پرو) شاهد ارتقای دوربین باشیم.

آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس به دوربین های سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی (شامل دوربین های اصلی، تله‌فوتو، فوق‌عریض و البته سنسور TOF) مجهز می‌شوند. اطلاعات خاصی در مورد دوربین های آیفون ۱۷ و ۱۷ اسلیم به بیرون درز نکرده، اما انتظار می‌رود که مدل پایه دارای سیستم دوربین دوگانه باشد.

مدل های استاندارد و اسلیم سری آیفون ۱۷ از تراشه A19 Bionic اپل بهره‌مند خواهند بود. اما گفته می‌شود که تراشه قدرتمندتر A19 Pro نیروی پردازشی مورد نیاز مدل های پرو را تامین خواهد کرد. این یک چیپست ۳ نانومتری است که توسط TSMC تولید خواهد شد.

تراشه های A19 و A19 Pro به مودم های کوالکام مجهز می‌شوند. از دیگر ویژگی های سری iPhone 17 می‌توان به درگاه USB Type-C، فناوری Face ID، فریم آلومینیومی برای مدل های استاندارد و قاب تیتانیومی برای مدل های پرو اشاره کرد.

گوشی iPhone 17 Slim با قیمت حدود ۱,۲۹۹ دلار عرضه می‌شود 
شایعه شده است که قیمت iPhone 17 از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود. iPhone 17 Slim اما با قیمت حدود ۱,۲۹۹ دلار قابل تهیه خواهد بود که گران‌قیمت‌‌ترین مدل این سری محسوب می‌شود. انتظار می‌رود که iPhone 17 Pro و 17 Pro Max به‌ترتیب با قیمت های ۱,۰۹۹ دلار و ۱,۱۹۹ دلار به دست کاربران برسند.

همان‌طور که گزارش Gizmochina اشاره می‌کند، انتظار داریم که سری آیفون ۱۷ در سپتامبر ۲۰۲۵ رونمایی شود. دقت کنید که هنوز زمان بسیار زیادی تا رونمایی این تلفن‌های هوشمند آینده اپل باقی مانده پس ممکن است اطلاعات فاش شده صحیح نباشند یا در آینده تغییر کنند.


نظر شما چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره