نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اینترنت استارلینک در آزمایشی جدید به سرعت دانلود 8 گیگابیت‌برثانیه دست یافت

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اینترنت استارلینک در آزمایشی جدید به سرعت دانلود 8 گیگابیت‌برثانیه دست یافت

دیجیاتو/ طبق گزارش‌های جدید، اینترنت فضایی این شرکت می‌تواند سرعت دانلود فوق‌العاده 8 گیگابیت‌برثانیه را ارائه دهد.

شرکت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس نتایج جدید سرعت اینترنت خود را به نمایش گذاشته است. طبق این آزمایش، اینترنت فضایی این شرکت می‌تواند سرعت دانلود فوق‌العاده 8 گیگابیت‌برثانیه ارائه دهد.

براساس تصویری که «مایکل نیکولز»، معاون بخش مهندسی استارلینک، در ایکس منتشر کرده است، سرعت دانلود استارلینک 8102.6 مگابیت‌برثانیه در دستگاهی واقع در جکسون‌ویل فلوریدا ثبت شده است. همچنین شبکه به سرعت آپلود 2794.7 مگابیت‌برثانیه با پینگ کلی 40 میلی‌ثانیه دست یافت. این اعداد از «گیت‌وی عمومی سیار» (Mobile Community Gateway) است که به نظر می‌رسد این شرکت روی آن کار می‌کند.

همچنین مایکل نیکولز در پست خود نوشته: «هیچ زمینی در رؤیت نیست.» این نشان می‌دهد آزمایش در دریا یا در هوا انجام شده است.

آزمایش جدید سرعت دانلود اینترنت استارلینک

اسپیس‌ایکس درحال‌حاضر مدعی ارائه سرعت دانلود بین 25 تا 220 مگابیت‌برثانیه است. بااین‌حال، تلاش‌های مداوم شرکت «ایلان ماسک» برای ارتقا و گسترش سرویس استارلینک، به‌ویژه برای برنامه‌های تجاری و راه دور، با آزمایش اخیر خود در یک گیت‌وی سیار جدید که می‌تواند تا 8 گیگابیت‌برثانیه سرعت دانلود ارائه دهد، جهشی دیگر به جلو محسوب می‌شود.


گیت‌وی‌های استارلینک که اینترنت پرسرعت را برای مکان‌های دورافتاده فراهم می‌کنند.

گیت‌وی عمومی زمینی می‌تواند تا 10 گیگابیت‌برثانیه سرعت آپلود / دانلود هم‌زمان ارائه دهد. اسپیس‌ایکس برای این سرویس هزینه اولیه 1.25 میلیون دلاری و هزینه ماهانه حداقل 75 هزار دلاری را دریافت می‌کند. در سال 2023، با مشارکت شرکت OptimERA، اولین گیت‌وی عمومی در جزیره دورافتاده Unalaska در آلاسکا نصب شد.

درحالی‌که هنوز هیچ اطلاعاتی درباره فناوری گیت‌وی سیار و قیمت نهایی آن برای مشترکین در دسترس نیست، ماه فوریه گزارش شد که اسپیس‌ایکس درحال آزمایش کشتی‌های بدون سرنشین مستقر در دریاست تا به‌جای گیت‌وی اینترنت استارلینک عمل کنند.

اسپیس‌ایکس چند هفته قبل نیز استارلینک مینی را معرفی کرد که یک دیش قابل‌حمل اسپیس ایکس برای اینترنت ماهواره‌ای است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم