نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

کاربران ایرانی سامسونگ از اواخر پاییز امسال به شبکه 5G خوشامد می‌گویند

منبع
زوميت
بروزرسانی
کاربران ایرانی سامسونگ از اواخر پاییز امسال به شبکه 5G خوشامد می‌گویند

زومیت/ سامسونگ رسما تایید کرد از اواخر سال ۲۰۲۴، شبکه‌ی 5G روی گوشی‌های این شرکت در ایران و خاورمیانه فعال خواهد شد.
 
سامسونگ نخستین‌بار با رونمایی گلکسی S10 در سال ۲۰۱۹ پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را به گوشی‌هایش اضافه کرد؛ اما تاکنون هیچ‌یک از کاربران ایرانی نمی‌توانستند از مزایای نسل جدید سیستم‌های ارتباطی در گوشی‌های سامسونگ استفاده کنند. حال خبر می‌رسد که شبکه‌ی 5G برای گوشی‌های سامسونگ به‌زودی در ایران و خاورمیانه فعال خواهد شد و سامسونگ این موضوع را به نهادهای مرتبط اعلام کرده است.

سامسونگ در پاسخ به دیجیاتو گفت شبکه‌ی 5G با به‌روزرسانی رابط کاربری One UI به‌تدریج از اواخر پاییز امسال برای کاربران ایرانی گوشی‌های سامسونگ فعال خواهد شد؛ البته اعلام زمان دقیق و مشخص برای اینکه کاربران ایرانی از چه زمانی می‌توانند از مزایای اینترنت 5G استفاده کنند، ممکن نیست؛ چراکه به‌روزرسانی‌های One UI براساس برنامه‌ی زمانی منطقه‌ای منتشر می‌شود و گوشی‌های سامسونگ از مناطق مختلفی وارد ایران می‌شوند.

روابط عمومی همراه اول در پاسخ به زومیت درباره‌ی سازگاری گوشی‌های سامسونگ با شبکه‌ی 5G ایران گفت: «طبق مذاکرات رگولاتوری با سامسونگ، از اوایل سال آینده، گوشی‌های سامسونگ، شبکه‌ی 5G ایران را پشتیبانی خواهند کرد.»

امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز ساعاتی پیش در شبکه‌ی اجتماعی ویراستی، گمانه‌زنی‌های موجود بر سر سازگاری گوشی‌های سامسونگ با شبکه‌ی 5G ایران را تأیید کرد و گفت:

پس‌از مذاکراتی جدی در خردادماه گذشته در سازمان تنظیم با نماینده‌ی شرکت سامسونگ و بیان تذکر لازم، این شرکت رسما به سازمان اعلام کرد که گوشی‌های دارای قابلیت نسل۵ که غیرفعال‌اند را فعال می‌کند. ۹۱درصد گوشی‌های نسل۵ سامسونگ در ایران غیرفعالند.- امیر لاجوردی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
لاجوردی در ادامه گفت که اتصال 5G در گوشی‌های سامسونگ به‌مرور طی ۶ماه آینده فعال می‌شود، او همچنین اعلام کرد که پس‌از 5G، «نوبت پیگیری فعال‌سازی ViLTE و WiFi-Offloading است»؛ این دو قابلیت به‌ترتیب به تماس ویدیویی بر بستر LTE و انتقال ترافیک اتصال موبایل به شبکه‌ی وای‌فای برای کاهش بار روی شبکه‌ی سلولار اشاره دارند.

گوشی‌های چینی نظیر محصولات شیائومی و هواوی پیش‌تر توانایی اتصال به 5G را در ایران پیدا کرده بودند و اتصال 5G گوشی‌های اپل نیز با به‌روزرسانی iOS 16.4 در فروردین سال گذشته در ایران فعال شد؛ تاکنون فقط جای گوشی‌های سامسونگ خالی بود که قرار است از اواخر پاییز، به این فهرست اضافه شوند.

اپراتورهای ایرانی از مدت‌ها پیش سراغ توسعه‌ی شبکه‌ی 5G رفته‌اند؛ اما همچنان با پوشش سراسری این تکنولوژی فاصله‌ی زیادی داریم. طبق برنامه‌ریزی اپراتورها، تا پایان امسال حدود ۱۰درصد از مناطق ایران تحت پوشش اینترنت 5G قرار خواهند گرفت.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره