نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

مایکروسافت اتحادیه اروپا را مقصر اختلال CrowdStrike می‌داند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
مایکروسافت اتحادیه اروپا را مقصر اختلال CrowdStrike می‌داند

دیجیاتو/ این شرکت می‌گوید به‌دلیل توافقی که با اتحادیه اروپا داشته است، نمی‌تواند ویندوز را بیشتر قفل کند تا چنین مشکلاتی به‌وجود نیاید.

وال استریت ژورنال به‌تازگی مقاله‌ای درباره صفحه مرگ آبی ویندوز و اختلال CrowdStrike منتشر کرده است. در این مقاله، سخن‌گوی مایکروسافت به نکته جالبی درباره امنیت سیستم‌عامل ویندوز اشاره می‌کند و می‌گوید قرارداد سال 2009 این شرکت با کمیسیون اروپا باعث شده مایکروسافت نتواند برای افزایش امنیت، سیستم‌عاملش را بیشتر قفل کند و این امر باعث شده شرکتی، مانند CrowdStrike، دسترسی بیشتری به ویندوز داشته باشد.

براساس مقاله وال استریت ژورنال، به گفته سخن‌گوی مایکروسافت، این شرکت سال 2009 در پی شکایتی، با کمیسیون اروپا موافقت کرد سازندگان نرم‌افزارهای امنیتی هم همان سطح دسترسی خود مایکروسافت را به ویندوز داشته باشند.

ادعای مایکروسافت علیه اتحادیه اروپا درباره اختلال CrowdStrike
به‌موجب قرارداد کمیسیون اروپا با مایکروسافت، سازندگان نرم‌افزارهای امنیتی توانایی بیشتری برای دسترسی به ویندوز کسب کردند؛ چنین دسترسی‌هایی می‌تواند به اختلال شرکت CrowdStrike منجر شود که جمعه 8.5 میلیون کامپیوتر ویندوزی را در سراسر جهان از کار انداخت. البته مایکروسافت به‌تازگی ابزار ریکاوری نیز منتشر کرد که اصلاح این اختلال را برای کارشناسان IT آسان‌تر می‌کند.

سند قرارداد کمیسیون اروپا بیان می‌کند که مایکروسافت موظف است APIهایش را در سیستم‌عامل‌های نسخه کلاینت و سرور ویندوز در اختیار سازندگان نرم‌افزارهای امنیتی شخص ثالث قرار دهد. این سند می‌گوید مایکروسافت باید APIها را در «شبکه توسعه‌دهندگان مایکروسافت» نیز ثبت کند، البته به‌جز مواردی که خطرات امنیتی ایجاد می‌کنند.

دادن دسترسی APIها به سازندگان نرم‌افزارهای امنیتی می‌تواند مزایایی داشته باشد اما چندان برای امنیت این سیستم‌عامل خوب نیست؛ برای مثال اپل و گوگل در سیستم‌‌عامل‌های macOS و ChromeOS هنوز محدودیت‌هایی دارند. اپل سال 2020 به توسعه‌دهندگان گفت سیستم‌عاملش دیگر به آن‌ها دسترسی کامل نمی‌دهد.

اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر اقداماتی برای افزایش رقابت و کاهش انحصار شرکت‌های فناوری‌ بزرگ انجام داده است؛ به‌این‌ترتیب بعید به نظر می‌رسد که به مایکروسافت اجازه دهد محدودیت‌های دسترسی به ویندوز را افزایش دهد، به‌رغم مزایایی که ممکن است از چنین تغییری حاصل شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم