نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

آیفون تاشو اپل با طراحی مشابه گلکسی زد فلیپ سال 2026 معرفی خواهد شد

منبع
ترنجي
بروزرسانی
آیفون تاشو اپل با طراحی مشابه گلکسی زد فلیپ سال 2026 معرفی خواهد شد

ترنجی/ طبق گزارش جدیدی از Digitimes، اپل برای عرضه اولین آیفون تاشو خود در سال 2026 آماده می‌شود. این اولین ورود اپل به فناوری نمایشگر تاشو و یک تحول بزرگ برای آیفون خواهد بود. بااین‌حال، آیفون تاشو شاید با چیزی که انتظارش را داشتید متفاوت باشد؛ چراکه گفته می‌شود این دستگاه با ظاهری مشابه گلکسی زد فلیپ سامسونگ، از طراحی تاشو عمودی بهره می‌برد.

آیفون تاشو اپل با طراحی مشابه گلکسی زد فلیپ
این هفته شایعاتی در مورد سری آیفون 17 سال 2025، ازجمله احتمال معرفی اولین آیفون اولترا به‌گوش می‌رسید. این درحالی است ما همچنین خود را برای عرضه آیفون 16 در ماه سپتامبر/شهریور آماده می‌کنیم.

امروز اما، گزارش جدیدی به برنامه‌های آیفون اپل برای سال 2026 نگاه می‌کند که می‌تواند به تغییرات بنیادی اشاره داشته باشد.

دنیل چیانگ و جک وو از Digitimes می‌نویسند:

«طبق گزارش‌های رسانه‌های کره‌ای Hankooki و ET News، منابع نزدیک به اپل بیان می‌کنند که این شرکت از سال 2024 درحال انجام تحقیق‌وتوسعه بر روی یک گوشی هوشمند تاشو عمودی است که انتظار می‌رود این در حالت بازشده، ابعادی مشابه آیفون‌های فعلی داشته باشد.

 در سال‌های اخیر، اپل پتنت‌های مربوط به محصولات تاشو خود را ثبت کرده است. شایعات حاکی از آن است که در سال 2024، اپل به‌طور رسمی فرایند تحقیق‌و‌توسعه را آغاز کرده و قرارداد تأمین پنل را با Samsung Display (SDC) امضا کرده است. با توجه به چرخه معمول توسعه دو ساله اپل برای محصولات جدید خود، عرضه این دستگاه برای سال 2026 پیش‌بینی می‌شود.»

چندین جزئیات کلیدی در مورد اولین آیفون تاشو اپل در اینجا آورده شده است:

قرار است این دستگاه طراحی تاشو عمودی داشته باشد، بنابراین بیشتر شبیه گلکسی زد فلیپ سامسونگ است تا گلکسی زد فولد.

احتمالاً زمانی که باز شود، این گوشی ابعادی معادل مدل‌های فعلی آیفون خواهد داشت.


ممکن است اپل از قبل قرارداد تأمین پنل را با سامسونگ برای این دستگاه امضا کرده باشد.


آیفون تاشو اپل با طراحی مشابه گلکسی زد فلیپ

در گذشته شایعاتی در مورد توسعه آیفون تاشو توسط اپل وجود داشت. اما تاکنون، گزارش‌ها حاکی از آن بود که این شرکت بر روی دستگاه‌های دیگر به‌عنوان اولین تاشو خود تمرکز کرده است. این دستگاه‌ها شامل یک مک بوک با تراشه M5 و یک آیپد تاشو می‌شد. اکنون اما، به‌نظر می‌رسد که آیفون ممکن است در اولویت اول اپل باشد.

«پیش از این حدس زده می‌شد که اپل ابتدا یک آیپد تاشو عرضه می‌کند تا واکنش بازار را بسنجد و تجربه فروش را قبل از معرفی این فناوری در محصول اصلی خود، آیفون، جمع‌آوری کند. بااین‌حال، به‌دلیل چالش‌هایی که در بازار گوشی‌های هوشمند چینی وجود دارد، اپل برنامه‌های خود را تغییر داده و ممکن است آیفون را به‌عنوان اولین محصول تاشو خود معرفی کند.»

فروش آیفون در چین منبع توجه ویژه‌ای در درآمد سه‌ماهه اخیر اپل بوده است. ازآنجایی‌که اپل در بازاری که گوشی‌های هوشمند تاشو رایج‌تر هستند، دست‌وپنجه نرم می‌کند، منطقی است که بخواهد برنامه‌های خود را به‌نفع آیفون تاشو تغییر دهد.

نظر شما درباره احتمال معرفی اولین تاشو اپل با ظاهری مشابه گلکسی زد فلیپ تا دو سال دیگر چیست؟


در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره