نماد آخرین خبر

انتشار گزارش مالی جدید گوگل: افزایش 29 درصدی سود به‌لطف هوش مصنوعی و جستجو

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
انتشار گزارش مالی جدید گوگل: افزایش 29 درصدی سود به‌لطف هوش مصنوعی و جستجو

دیجیاتو/ گوگل برای سه‌ماهه گذشته (از آوریل تا ژوئن) درآمد نزدیک به 85 میلیارد دلاری و سود 23.62 میلیارد دلاری را گزارش کرده است.

گوگل در چند ماه گذشته (از آوریل تا ژوئن) در کسب‌و‌کارهای جستجو و رایانش ابری خود رشد کرده و اکنون اعلام کرده نزدیک 85 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. آلفابت، شرکت مالک گوگل، گزارش درآمد سه‌ماهه دوم خود را منتشر کرده که طبق آن، فقط بخش جستجو 48.5 میلیارد دلار درآمد داشته است.

طبق گزارش مالی آلفابت، اولین‌ بار است که درآمد بخش رایانش ابری گوگل به 10 میلیارد دلار رسیده همچنین سود یک‌میلیارد دلاری داشته است. به‌طورکلی، درآمد گوگل نسبت به سه‌ماهه دوم 2023، (74.6 میلیارد دلار) 14 درصد افزایش یافته است و سود خالص آن نیز با رشد 29 درصدی 23.62 میلیارد دلار اعلام شده است. (سال گذشته 18.37 میلیارد دلار بود.)

برای مقایسه بیشتر، آلفابت سه‌ماهه گذشته درآمد 80.5 میلیارد دلاری و سود خالص 23.66 میلیارد دلاری گزارش کرده بود.

صحبت‌های مدیرعامل گوگل درباره اهمیت هوش مصنوعی

«ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل، در جلسه اعلام درآمد غول فناوری گفت رویکردهای هوش مصنوعی این شرکت برای مشتریان ابری «میلیاردها دلار درآمد ایجاد کرده است و توسط بیش از 2 میلیون توسعه‌دهنده استفاده می‌شود.»

پیچای در بیانیه خود به سرمایه‌گذاران گفت:

«ما درحال نوآوری در هر لایه از هوش مصنوعی هستیم. رهبری دیرینه ما در زیرساخت‌ها و تیم‌های تحقیقاتی داخلی ما باعث می‌شوند برای پیشرفت در این فناوری و کشف فرصت‌های پیش‌رو موقعیت خوبی داشته باشیم.»
ماه گذشته در گزارشی اعلام‌ شده بود گوگل می‌خواهد با مبلغ 23 میلیارد دلار شرکت امنیتی Wiz را بخرد. اما روز گذشته گفته شد مذاکرات گو‌گل برای خرید Wiz لغو شده است. همچنین گو‌گل روز گذشته اعلام کرد برنامه‌هایش برای حذف کوکی‌های شخص ثالث کروم را اجرا نخواهد کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره