نماد آخرین خبر

رشد مشترکان پریمیوم اسپاتیفای؛ اشتراک جدید Deluxe با صدای باکیفیت‌تر در راه است

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
رشد مشترکان پریمیوم اسپاتیفای؛ اشتراک جدید Deluxe با صدای باکیفیت‌تر در راه است

دیجیاتو/ اسپاتیفای ضمن انتشار گزارش مالی سه‌ماهه دوم 2024 خود اعلام کرد در آینده اشتراکی عرضه می‌کند که صدای باکیفیت‌تری خواهد داشت.

اسپاتیفای گزارش مالی سه‌ماهه دوم 2024 خود را منتشر کرد و از افزایش تعداد مشترکان پریمیوم و افزایش 20 درصدی درآمد سالانه خبر داد. مدیرعامل این شرکت همچنین تأیید کرد که نسخه Deluxe اشتراک اسپاتیفای به‌زودی با پشتیبانی از صدای باکیفیت (Hi-Fi) از راه می‌رسد.

گزارش مالی جدید اسپاتیفای نشان می‌دهد که این شرکت 3.8 میلیارد یورو درآمد و 274 میلیون دلار سود خالص داشته است. در مقایسه با بازه زمانی مشابه پارسال، تعداد کل کاربران فعال ماهانه این سرویس 14 درصد افزایش یافته و به 626 میلیون رسیده است. تعداد مشترکان پریمیوم نیز با رشد 12 درصدی اکنون 246 میلیون شده است.

هزینه‌های عملیاتی اسپاتیفای در فصل دوم سال 2024 حدود 16 درصد کاهش داشته و این اتفاق تحت تأثیر کاهش نیروی انسانی و هزینه‌های مرتبط با بازاریابی بوده است. حاشیه سود شرکت نیز از 24.1 درصد در بازه مشابه پارسال به 29.2 درصد رسیده است.

اسپاتیفای یک اشتراک پولی گران‌تر عرضه می‌کند
در همین حال، طبق گزارش هالیوود ریپورتر، «دنیل اک»، مدیرعامل اسپاتیفای از عرضه یک اشتراک پریمیوم گران‌تر با ویژگی‌های جذاب‌تر در آینده خبر داد. او گفت این اشتراک که حالتی شبیه یک نسخه Deluxe خواهد داشت، احتمالاً با قیمتی در حدود 17 تا 18 دلار به‌صورت ماهانه عرضه می‌شود و علاوه‌بر دسترسی‌های اشتراک‌های معمولی، کنترل‌های بیشتر و کیفیت صوتی بالاتری ارائه می‌کند. اسپاتیفای مدت‌هاست در نظر دارد که صدای باکیفیت Hi-Fi را در اختیار کاربران خود بگذارد، اما هنوز در اجرای این برنامه موفق نبوده است.

دنیل اک می‌گوید تعداد خوبی از 246 میلیون مشترک اسپاتیفای مایل به استفاده از یک نسخه بسیار بهتر از این سرویس هستند. او توضیح داد: «این‌ها عاشقان موسیقی هستند که نگاهشان عمدتاً به انعطاف‌پذیری‌های بیشتر پیرامون نحوه استفاده از اسپاتیفای و قابلیت‌های موسیقیایی موجود در اسپاتیفای است.»

به‌دنبال انتشار این گزارش و خبر، ارزش سهام اسپاتیفای حدود 12 درصد رشد پیدا کرد. ارزش بازار این شرکت اکنون حدود 65 میلیارد دلار است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره